Poliser....

jag skulle tolka det som han hade tråkit och ville ha rejs.... grisar e människor också, klart de vill ha lite kul.

Att vara dryg och otrevlig mot poliser är det sämsta man kan göra...

Jag brukar spela idiot..

Det är inte olagligt att vara dum i huvet i Sverige, än!

Va!? får man inte ha dimljus på?!
Jaha, jag som trodde det var minst 0.5mm däkmönster på bil.. Det sa han som sålde dom här dyra 17" arna till mig :( Går det bra för den här gången?

Näe, det är inte olagligt, men ibland får man intrycket att det är ett antagningskrav till polisskolan...

Sist JAG blev stoppad var det faktiskt bara alkotest, polistjejen var jättesöt och trevlig, och det tog inte mer än ett par minuter av min tid.

Den gången tackade jag för att dom kollade nykterhet istället för hastighet och polistjejen höll med om att det både var roligare och förmodligen gjorde mer för trafiksäkerheten att se till att folk var nykter istället för att bötfälla för 75 på 70 väg.

(EDIT) Av dom tio bilar som vinkades in samtidigt med mig så blev en kvar och föraren skjutsades iväg av polisen, troligtvis en rattfylla, klockan 8 en måndagmorgon...

Last edited:
Alla polkapoliser borde låsas in lick-som.

En dag var jag ute och jikC och de bah sköt mig i benet i nödvärn. Flera som råkat ut för detta lick-som.

Jag var helt oskyldigt, lick-som.:confused:

Japp det händer mig var eviga dag :( Sjukhuskostnaden börjar bli hög nu då de får plocka ut skotten varje gång :gnissla

:rofl haha den var bra.. Vad kan man göra? Bara gilla läget... Blev stoppad med bilen och körde med dimljus, och polis tanten sa att hon måste ge mig böter för dom hade nolltolerans vecka :tuttar

Hur ska du ha de? Hade du, eller hade du inte haft att göra med polisen förut?

Man får det polisiära bemötande man förtjänar. Öppnar du med att vara spydig mot vem som helst så får du väl räkna med att det kanske inte bara är prinsesstårta tillbaks.

Jag kan önska att polisen stoppade mig oftare, för det skulle visa att de bryr sig om huruvida jag är nykter/drogfri/rättmätig ägare till hojen.

Polisen brukar göra så.
"Felet" du gjorde var att du provade att köra en massa småvägar för att se om dom följde efter dig.
Polisen har som metod att lägga sig bakom en bit och om du börjar snirkla småvägar som för att komma undan dom så blir dom nyfikna och undrar om du har rent mjöl i påsen.
Hade du fortsatt på större vägar så hade dom antagligen struntat i dig efter ett tag.

Man får det polisiära bemötande man förtjänar. Öppnar du med att vara spydig mot vem som helst så får du väl räkna med att det kanske inte bara är prinsesstårta tillbaks.

Jag kan önska att polisen stoppade mig oftare, för det skulle visa att de bryr sig om huruvida jag är nykter/drogfri/rättmätig ägare till hojen.

Jag är ledsen men jag håller inte med en sekund. Har blivit stoppad 5 gånger i bil. VARJE GÅNG har dom haft attetyden att jag minst misshandlat någon trots att jag körde i laglig hastighet på vägar som är helt lagliga och inte visat någon attetyd mot dom. Jag tycker det är rent ut sagt tragiskt den behandlig man får när man är yngre (var det vid dom tillfällen) av polisen. En trevlig attetyd är inte alls för mycket begärt eftersom jag trots allt stannar, visar dom den respekt dom förtjänar och gör som dom säger.

Är inte ett dugg mot blåskontroller, tvärtom. Jag tycker det är jävligt bra. Men när dom jagar folk för att dom har en lampa trasig på bilen, hotar och uppför sig som att dom bestämmer över alla i hela landet och har en riktigt jävla dålig attetyd... Då har brickan dom fått verkligen fuckat med skallen.

Polisen ska finnas till för folket. Hjälpa dom som har problem och se till att lagar och regler efterföljs. Men vad är problemet att samtidigt visa att man är en människa och faktiskt kunna se genom fingrarna om man råkat glömma lyset på (tramp)cykeln en natt när man nyktert cyklar hem. Inte direkt för mycket begärt tycker jag...

Hur ska du ha de? Hade du, eller hade du inte haft att göra med polisen förut?

Med bil har jag blivit stoppad många gånger.. Men bara en gång med hojen..

Andreas1: Mycket bra skrivet! Men sen finns det poliser som är riktigt shyssta, men dom flesta är giriga och vill ge böter för det minsta lilla.

Kan dra ett till exempel vad som hände med bil. Jag och en kompis var och sladdade på vintern, jag hade en 240 han en honda accord. båda han och jag kom på fulla ställ och vem fasen tror du man möter! Dom ställde sig tvärs över vägen och när vi väl fått stopp på bilarna så kliver dom ut, en gick till mig och den andra till polaren. Jag fick skäll på skäll på skäll och polarn fick världens bästa polis, det enda han sa var att det var bra att vi var och sladdade utanför bebyggt område men tykte vi skulle ta ner tempot lite. Polaren fick fara efter typ 5 min och jag fick stanna 15 min och höra han skäll medans den andra polisen bara stog och små le mot mig och skakade på huvudet. Och skämtes nästan över arbetskamraten sin..

Man kan ju undra om dom gått samma skola?:rolleyes:

på väg te jobbet med bil hänger snuten mej i röven. skiter i det och kör på bara, parkerar vid jobbet skuttar ur och går mot entrén.
"öööh hörrödu vart tror duatt du är på väg" hör jag bakom mig.
"ja, jobbet tänkte jag mig".
"haru, har du körkort då?"
"jo, men inte med mej" (vilket är lagligt här)

medan ena snuten hör med station via radion om jag har körkort börjar argsnuten skriva på böterna för OLOVLIG KÖRNING för han utgår ifrån att jag ljuger om att ha körkort, tills stationen återkommer att jag har behörighet.

då försöker de få mig för rattfylla och jag får blåsa. Såklart nit.

DÅ börjar de jiddra om att bilen (mammas) skulle vara obesiktad. Argsnuten börjar skriva böter för DET och kommenderar sin kollega att hämta hjullåset och tamejfan han hade fått fast skiten innan huvudkontoret meddelar att bilen är besiktad och skattad, inga problem där inte.

Ja och sen lämnade dom mej ifred.

Ja jag vet inte vad det är med svensk landsortsbäng. Skulle tro att det är större procent självhävdelseknölar här än i storstäder faktiskt, åtminstone om jag ser till mina egna empiriska studier. Brukar vara sånt klimat bland hallonbuskar och osedda mellanstadiebarn, svårt att ta sig ur kanske. Jag tycker det är riktigt tråkigt faktiskt, det leder enbart till polisförakt. Jag har varit varit oerhört vänlig och korrekt varenda gång jag blivit stoppad av kling och klang men det är tamigfan omöjligt för poliserna här att föra ett samtal utan att snirkla in dryga kommentarer och beska svar. Jag förstår inte. Eller det gör jag ju, men en aningens självinsikt borde ju 30 plussare dragit på sig under åren. Det är fan så man är sugen på att bli polis själv bara för att det åtminstone ska finnas en som kan försöka rädda det folkliga auktoritetsföraktet, men jag skulle nog inte stå ut med kollegorna är jag rädd.

/p

Jag vädjar alltid till deras goda sida. Har de ingen eller visar sig vara genuina paragrafryttare kollar jag om de själva är hojåkare och kan "sympatisera" med en, det brukar kunna funka.

If all above fails i shoot my way out. :kulspruta

finns som sakt lite schysta poliser med. Blev stannad av en efter ha kört om han vid ett rödljus, gick kanske 60-65 och jag byte fil lite dumt utan att blinka. Så han körde ifatt mig och stannade mig. Blev bara 500:- för att jag inte blinkade, tror dock inte att han hade bevis för det men erkände att jag inte blinkade bara för att jag tyckte att han va trevlig. Sa också det till han att han tyckte att det va skit bra att han va trevlig och att det finns allt för många "översittare" inom trafikpolisen och det höll han med om faktiskt :)

Ja jag vet inte vad det är med svensk landsortsbäng.
/p

Vad tror du?! När de efter ett helt livs scheriffdrömmar plötsligt fått bricka å tjänstevapen placeras de ut i nån djävla håla där de dagligen får ta emot anmälningar om stölder av feta Greta och Ulrik som hävdar att någon snott deras underkläder som hängde på tork bara för att en dag senare upptäcka att de blåst bort då det visar sig att två klädnypor inte räckte för ett par undisar som är stora som en djävla spinnaker.

Får väl lägga ut mina två stoppningar då.

1. På hoj, trevlig polis t om lite skratt blev det, bara positivt! :tummenupp
(Ingen fortkörning för jag såg dom, men dom kollade inte ens hastighet,
bara nykterhet)

2. I bil efter lite hög hastighet, saklig, dock lite odräglig och sur.

Så jag har haft en av varje.

Poliser har en juridisk utbildning som motsvarar jöken (eller jiken för linjeläsaren).. Inte så konstigt att de inte alltid vet vad de pratar om. Nu är det självfallet inte att rekommendera att man ifrågasätter allt de säger, men det är värt att såsom GuW junior tänka innan man skriver på vad som helst som de kommer dragandes på.

Edit: aldrig blivit stoppad på hoj, en gång med bil. Klippt och klistrat från annan tråd:

"Snygga helljus du har."
"Förlåt?"
"Snygga helljus du har."
"Jaså?"
"Ja."
"Inte har jag helljusen på inte."
"Nej, inte halvljusen heller."
"Jorå, de är minsann på."
"Nej."
"Jorå."
"Nej, du måste ha glömt dem."
"Nej, för då skulle jag se det här inne."
"Jag ser inte halvljusen här ute."

..jag smått irriterad..

"Nej, men det är ju inte konstigt att du inte gör. Du verkade ju se helljus ett tag."
"Jaha. Ja, ja. Ok, du får gå den här gången då."

Last edited:
Back