Poliser....

maxtreme

Hoj åkning som mitt leverne
Gick med
7 May 2008
Hoj
Triumph Daytona T595
Tog mc kortet i onsdags, och var ute och körde med min Honda CRF 450 på stan idag. Hadde alldrig träffat på polis tidigare, och dom som vanligt följde efter mig runt hela jävla stan och tillslut så parkerade jag på en parkering och trodde dom skulle stanna och kolla upp mig, men icke dom fortsatte sin färd.

Visst tänkte jag gör det ni och jag fortsatte min. Men hann inte långt så var dom baki arslet på mig igen.. Körde dom minsta gatorna bara för att se hur länge dom skulle hänga på, och det visade sig att dom hängde på några gator och tillsist så stoppade dom mig.

Var så dödligt less på dom så det första jag sa var om dom hade lite att göra..? -Nee svarade han, vi ser att du är ny här i stan så vi ville kolla upp dig.

Svarade, jag har bott här i hela mitt liv men hojen är ny, frågade om det olagligt att ha en ny hoj?

-Nee svarade han, började bli lite små elak på mig.

Ungefär så fortsatte snacket och tillsist kollade han på körkorte och sa det här var färskvara..

Är det fler som har såna här problem med poliser?

Alla polkapoliser borde låsas in lick-som.

En dag var jag ute och jikC och de bah sköt mig i benet i nödvärn. Flera som råkat ut för detta lick-som.

Jag var helt oskyldigt, lick-som.:confused:

Polisen har varit direkt elaka mot mig, dagen när jag tog kortet och var ute å körde blev jag stoppad. Jag visade lappen man får så länge man väntar på körkortet, då säger snuten att de är väl lika bra att dom tar lappen direkt så behöver dom inte göra de när jag faktiskt gör ngt olagligt.

Man får en så positiv inställning till poliser när man råkar ut för sånt här :tummenupp

Polisen har varit direkt elaka mot mig, dagen när jag tog kortet och var ute å körde blev jag stoppad. Jag visade lappen man får så länge man väntar på körkortet, då säger snuten att de är väl lika bra att dom tar lappen direkt så behöver dom inte göra de när jag faktiskt gör ngt olagligt.

Man får en så positiv inställning till poliser när man råkar ut för sånt här :tummenupp

:rofl haha den var bra.. Vad kan man göra? Bara gilla läget... Blev stoppad med bilen och körde med dimljus, och polis tanten sa att hon måste ge mig böter för dom hade nolltolerans vecka :tuttar

:rofl haha den var bra.. Vad kan man göra? Bara gilla läget... Blev stoppad med bilen och körde med dimljus, och polis tanten sa att hon måste ge mig böter för dom hade nolltolerans vecka :tuttar

Man står ju där me massa dumma repliker i huvet så som, de är väl lika bra du tar mina maja plantor innan jag säljer dom å sånna grejer. Tror det bästa bara är att spela med med ett stort smajl:)

Händer mig ofta. Det bästa botemedlet är att brotta ner polisen och inte släppa honom förrän han säger förlåt. En gång tog det nästan ett dygn innan han bad om ursäkt men alla ger sig till slut.

Man står ju där me massa dumma repliker i huvet så som, de är väl lika bra du tar mina maja plantor innan jag säljer dom å sånna grejer. Tror det bästa bara är att spela med med ett stort smajl:)

Joo det är som bäst att hålla tyst men det är faan inte lätt ibland.. Man vill ju inte tjata sig till att man tappar körkortet.. Skönt at höra att det inte bara poliserna här som har lite att göra och är bara till för att jävlas..:tummenupp

Om du sa som du skriver att du gjorde så förstår jag att polisen blev härsken.

Inte så smart att vara spydig mot lagen...

Blev stannad på gotland och då var poliserna kanon trevliga. När jag blev tagen för fortkörning igår i danmark så försökte han vara lite gringubbe först men var ändå trevlig. Alltid haft dålig inställning till poliser men dom gör ju bara sitt jobb och dom gånger jag stött på dom så har dom faktiskt varit trevliga.

Genom norrköping har jag dock haft en såndär som låg i häcken och bara var dryg.

Hade inte gjort något olagligt.. Dom bara följde efter mig.. Man blir hyggligt less att ha dom baki sig hur länge som hällst, så dom kunde inte ge mig böter för något. Skulle inte du bli less på att ha dom efter dig hela tiden utan att du varit och buskört eller nått, utan dom bara ligger där och jävlas med en..:confused:

Jag skulle bli skitsur, hur ska jag då kunna hjula utan att dom ser mig?

En kompis blev stoppad av polisen för bakljusen på en släpvagn inte fungarede. Kompisen hade hämtat vagnen och var nästan hemma när detta hände. Den ena skällde som en bandhund på kompisen i ca 15minuter. Kompisen frågar om han kan åka för att han har bara 2 min hem och han har ståt och lyssnat i en kvart. Då blir polisen helgalen och börjar skrika. Den andra polisen försöker lugna den första. Då ropas det ut på polisradion att det är ett pågående rån i en närliggande närbutik. Polisen svarar då sambandscentralen att han inte kan komma ifrån eftersom han har en "trafiksituation"

Det var troligen samma polis som jag råkade ut för när jag flyttade min nylackade bil i mellan två garage. Det enda fel de kunde hitta på bilen var att det saknades nummerskyllt fram. Jag sa som det var att jag skulle tillverka ett nytt fäste som passade den nya frontspoilern. Jag fick sitta 40 minuter i deras polisbil och ömsom få skäll, hotas med flera tusen i böter för skylten, bli anklagad för att jag kört minst 100 inne i stan, för det hade de sett när jag korsat ett sidogata, bli anklagad för att jag skulle vara påverkad av droger för mina ögon såg blanka ut (jag var 19 och hade inte ens provat sprit då), bli utfrågad om min umgängeskrets och deras vanor. De var två poliser till i bilen och de sa inte ett ord. Gissar att de inte var stolta över sin medarbetare i alla fall.

Vad jag vet så jobbar polisen i fråga inte kvar. Men jag antar att i enstaka fall så finns det rötägg som tilltalas av makten de får som polis.

Polisen som stoppade och höll min son i 45minuter i måndags morse står inte högt i kurs hos mig...
I synnerhet som dom ringde och väckte mig för att han är minderårig.

Det oerhörda brottet?

Han hade dubbdäck på sin A-traktor...
Han var på väg till sitt jobb på däckfirma för att slå om däcken på fälg...

(EDIT) Han hade kunnat få åka efter 5 minuter om han hade tagit böterna på 500:- som dom ville ge honom, men jag vägrade godta det utan att polisen specificerade var i trafikförordningen det stod att traktorer inte får ha dubbdäck på sommaren, han slapp böter....

Dessutom hade han lämmnat stereon igång medans han satt i polisbilen, så polisen fick kabla igång honom :D

Last edited:
Att du stannade? Du skulle dragit en Fuckyoubörnis och vevat med kettingen för att sedan hissat upp den på slangen och bara brassa helvet. Det skulle jag ha gjort,lätt.

Dom flesta poliser är helt jävla rubbade och dryga,jag blev stoppad av ett gäng och en polis kom fram och frågade med myndig/dryg röst:har du körkort??? ja svarade jag och gjorde inget mer för jag var så jävla less på deras fasoner,nu halvskrek han jamen får jag se på det åxå! med ett leende höll jag upp det för kontroll och givetvis hittade dom inget fel men jag tyckte det var lite kul att vara rebell :D hmm nu såhär efteråt låter det inte som en ball historia men det skiter jag i :yoparty

Dom flesta poliser är helt jävla rubbade och dryga,jag blev stoppad av ett gäng och en polis kom fram och frågade med myndig/dryg röst:har du körkort??? ja svarade jag och gjorde inget mer för jag var så jävla less på deras fasoner,nu halvskrek han jamen får jag se på det åxå! med ett leende höll jag upp det för kontroll och givetvis hittade dom inget fel men jag tyckte det var lite kul att vara rebell :D hmm nu såhär efteråt låter det inte som en ball historia men det skiter jag i :yoparty
Det du gjorde är att skämta lite med polisen.

Att säga "är det olagligt att ha ny hoj?" och "har ni lite att göra?" är som att be om problem.

Att vara dryg och otrevlig mot poliser är det sämsta man kan göra...

Jag brukar spela idiot..

Det är inte olagligt att vara dum i huvet i Sverige, än!

Va!? får man inte ha dimljus på?!
Jaha, jag som trodde det var minst 0.5mm däkmönster på bil.. Det sa han som sålde dom här dyra 17" arna till mig :( Går det bra för den här gången?

Back