Poliser vid knepig bussfil

dwestlund

ny bild
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
a' Bug Eyed beast -955i -99
Blev stoppad på bergshamrav i morse, strax innan på farten till E4.
Va mycke köer som vanlig, gled ut i bussfilen när den äntligen uppenbara sig. Det knepiga är att den tar slut innan påfarten till E4 an där avtagsvägen till Ullriksdalsvägen är. Han stockholmspolisen med roliga dialekten undra om jag visste varför jag blev stoppad för, jag sa att det va väll nåt med bussfilen och han ville få mig att erkänna direkt och ta böter, men då jag kännde att han inte hade för abition att ta kortet som han höll i handen så valde jag att låta åklagaren avgöra saken, m.a.o inte erkänna. Han ville då ha en förklaring för varför jag kör i filen som inte va tillåten för fordon. Ja sa nått i stil med att jag kom ju inte in i den täta trafiken. Sen undra han hur lång jag kört i den förbjudna filen. Svårt att säga sa jag, då ville han typ göra en brottplats undersökning men lyckades avstyra det. Efter att blåst och han noterade reg nr (vilken han höll på att glömma) åkte jag iväg i den soliga kalla morgonen.

Nån som vet vad som händer nu, vad är det för böter på denna överträdelse?

Last edited:
e la samma böter som at korsa den heldragna linjen eller nåt..runt 700:-

Förmodligen gav han dig en rapporteftergift (dvs han såg mellan fingrarna för detta).

Kom ihåg att polisen har möjlighet att lämna rapporteftergift på brott som bara kan leda till böter. Därför ska man aldrig tjafsa eller vara otrevlig så man går miste om denna chans. :tummenupp

Går det till åklagare är det bara att erkänna fadäsen. Om inte kör han det till åtal och tingsrätten avgör = antal tusen kronor av skattebetalarna. Helt i onödan!

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D