Poliser som kör för fort?

danne_boy69 skrev:
Jo du varpor polis,brandkår,ambulans får framföra sina fordon med högre hastighet än skylltat i ett bråskande ärende utan att behöva använda blåljus!
MEN de är föraren i fordonet som får stå tillsvars o förklara sig om något skulle hända med som utan blåljus.

Ånej, ska du lägga dig i samtalet nu också :tungan
Tycker att det är för jävligt bara. Ska nog ta och wheela förbi nästa poliskontroll och räcka fingret när jag knäskrapar i någon rondell när jag blir jagad :rolleyes: :D

Vapor skrev:
Ånej, ska du lägga dig i samtalet nu också :tungan
Tycker att det är för jävligt bara. Ska nog ta och wheela förbi nästa poliskontroll och räcka fingret när jag knäskrapar i någon rondell när jag blir jagad :rolleyes: :D

Lägga mig i? Jag bara tillrättavisar dig! :tuttar

Jag behöver inte vara arg på dom stackars poliserna för att wheela förbi en poliskontroll med kameran i högsta hugg...Så du får upp till bevis i sommar lillen! :yoparty

När jag trampar hem från skolan cyklar jag förbi en korvmoj. På vägen dit brukar det brukar det ofta åka polisbilar, och dom åker sällan i femtio som man bör. Alltid lika roligt att se dom bränna på i nitti och sedan se dom parkerade vid mojjen. (Bengans gatukäk)
RespeKct. Måste hända väldigt mycket kriminella grejer där. En gång ringde jag faktiskt farbror polisen och förklarade mina våndor över att de kör för fort, konstapeln som svarade var inte så intresserad av att höra det. Han förklarade för mig att dom hade säkert bråttom till ett uppdrag, vissa kräver att dom inte har sirenerna på när dom närmar sig pga säkerhetsrisker osv. :yoparty Som sagt, korvmojjar är väldigt kriminella.

stoooffe skrev:
Bla bla bla stackars morsan bla bla
Vafan ska 7 poliser göra på EN fartkontroll. Borde ju räcka med 2-3 st. Sen när man ringer polisen och verkligen behöver dem så har de inte folk eftersom alla är ute i trafiken och leker med laserpikkan. :huvet

Det är kanske inte alltid är trafikpolisen som ska komma när du ringer, (och berättar att din hoj blir stulen.)

Men jag förstår hur du tänker, och Jag tycker med att polisen prioriterar sina resurser jäkligt konstigt, och att attityden hos unga poliser är dryg.

General E skrev:
Som sagt, korvmojjar är väldigt kriminella.
Som spelbutikerna? eller är det ännu värre vid korvmojjarna?

Agent Apelsin skrev:
Ja? Det är väl bra att dom kan åka runt och ha koll på trafiken istället för att sitta fast i den?

Jag har inte uppfattat det som att det är det de gör, känns som om de är lika slöa som alla andra bara. Men jag kan ha fel, fast det finns inget som tyder på det.

General E skrev:
När jag trampar hem från skolan cyklar jag förbi en korvmoj. På vägen dit brukar det brukar det ofta åka polisbilar, och dom åker sällan i femtio som man bör. Alltid lika roligt att se dom bränna på i nitti och sedan se dom parkerade vid mojjen. (Bengans gatukäk)
RespeKct. Måste hända väldigt mycket kriminella grejer där. En gång ringde jag faktiskt farbror polisen och förklarade mina våndor över att de kör för fort, konstapeln som svarade var inte så intresserad av att höra det. Han förklarade för mig att dom hade säkert bråttom till ett uppdrag, vissa kräver att dom inte har sirenerna på när dom närmar sig pga säkerhetsrisker osv. :yoparty Som sagt, korvmojjar är väldigt kriminella.
Det brukar dom alltid förklara bort med "Vi kanske hade ett larm, som sen blåstes av."
Skitsnack, javisst, men hellre det än att någon gång erkänna att dom busar & bryter mot reglerna.

Det just såna saker som gör att folk tappar respekten för polisen, att dom bryter mot reglerna, och aldrig erkänner att dom gör det.
Nä, hårdare koll på dom nya ungtupparna i radiobilarna, så dom inte fortsätter sabba folks förtroende för polisen.

Varför inte en kameror i polisbilarna, som visar vad som händer i baksätet, och en som visar vad som händer framåt.
Och slumpmässiga granskingar av polisernas arbetspass.

Då skulle nog mindre "fel" begås av polisen.
Skulle nog räta ut en del frågetecken med vad som verkligen händer i baksätet på polisbilarna.
(Och om dom nu aldrig gör några fel, så har dom ju bara nytta av att kunna bevisa detta också.)

Funkar ju på tunnelbana & bussar, varför inte för polisen?
Vad har dom att vara oroliga för ?

Men hörni, INSE, poliser får köra fortare än skyltade hastighetsbestämmelser. Har ni ingen lagbok? :fatta!

De kan vara ute på vilket uppdrag som helst. Kanske en efterspanad knarkkurir som förföljas, då funkar det inte att "köra blått".

Svenne-banan-idioter som b.la blinkar på polisen (och menar att polisen ska göra som dom säger!!!) och har svårt för auktoriteter är bland det värsta som finns! :huvet

Bucho skrev:
Men hörni, INSE, poliser får köra fortare än skyltade hastighetsbestämmelser. Har ni ingen lagbok? :fatta!

De kan vara ute på vilket uppdrag som helst. Kanske en efterspanad knarkkurir som förföljas, då funkar det inte att "köra blått".

Svenne-banan-idioter som b.la blinkar på polisen (och menar att polisen ska göra som dom säger!!!) och har svårt för auktoriteter är bland det värsta som finns! :huvet

Det finns inga snutar i Lappland va ??? :7peta

Bucho skrev:

Människan bakom clowndräkten är det säkert inget större fel på. Han/hon orkar väl inte, precis som allt annat folk, köra lagligt. Jag kör nästan alltid ca 10km/h för fort. 60 på 50-väg, 80 på 70-väg och 100 på 90-väg. Det enda jag verkligen håller är 30-vägar. Detta gäller då såklart också för MC :rolleyes: Det dumma är att dom kan väl erkänna att dom gör fel själva istället för dumma bortförklaringar som man ändå inte tror på. Det är DET som gör att man tappar förtroendet! (plus att dom inte dyker upp när man ber dom etc...)

Vapor skrev:
...Det dumma är att dom kan väl erkänna att dom gör fel själva istället för dumma bortförklaringar som man ändå inte tror på. Det är DET som gör att man tappar förtroendet! (plus att dom inte dyker upp när man ber dom etc...)
Word :tummenupp

Ukiwaza skrev:
Det finns inga snutar i Lappland va ??? :7peta

Jag vet inte. Umeå ligger inte i Lappland. :lol

War-psycho skrev:

Vad är det för fel "de ska erkänna" ni talar om? Har ni såna stora problem med polisen så kan ni ju passa på att läsa 11 kap i Trafikförordningen. :fakta

Där framgår det b.la att de får köra på cykelbanor, förtur på färjor, parkera praktiskt taget överallt, köra för fort i brådskande yrkesutövning UTAN blåljus eller "målad" bil. :corn

Bucho skrev:
Vad är det för fel "de ska erkänna" ni talar om? Har ni såna stora problem med polisen så kan ni ju passa på att läsa 11 kap i Trafikförordningen. :fakta

Där framgår det b.la att de får köra på cykelbanor, förtur på färjor, parkera praktiskt taget överallt, köra för fort i brådskande yrkesutövning UTAN blåljus eller "målad" bil. :corn
...om tjänsten kräver det. :fakta :fakta :fakta

(Alltså inte när man är på väg till korvmojen, eller gymmet, eller vill gasa ur sig lite.)

Bucho skrev:
Jag vet inte. Umeå ligger inte i Lappland. :lol

Alltså, dom som jag, visste ju att dom inte hade bråttom någonstans eftersom dom stannade mig när jag blinkade med helljuset. Hade dom verkligen haft bråttom så hade dom inte brytt sig. Det är av ren principsak som dom stannade mig. För att sätta mig på plats. Medans jag av ren principsak tyckte att dom skulle köra enligt hastighetsbegränsningarna som alla andra får göra. Det är ju knappast första gången man ser en polisbil köra för fort. Är du polis eftersom du försvarar dom så innerligt eller du har bara en förkärlek till män i uniform :D

Låt revolutionen börja här! :D :rolleyes:
---------------------------------

War-psycho skrev:
...om tjänsten kräver det. :fakta :fakta :fakta

(Alltså inte när man är på väg till korvmojen, eller gymmet, eller vill gasa ur sig lite.)

:fakta :fakta
---------------------------------

Kan man inte någonstans få utdrag på var polisen har uttryckningar till? Alltså om det nu var så bråttom för dom små poliserna i radiobilen så borde det ju varit en rapport om något som dom kunde ha bråttom till. Hade varit skoj om dom snackade bullshit eller om dom talade sanning (stor risk!! :D )

Vapor skrev:
Alltså, dom som jag, visste ju att dom inte hade bråttom någonstans eftersom dom stannade mig när jag blinkade med helljuset.

Kanske trodde dom att du kallade på dom för att du behövde hjälp? Då kanske du ska vara jävligt glad att dom prioriterade att stanna för att se hur det var med dig istället för det andra uppdraget... Inte märkligt då att dom lackar när du bara skulle vifta med pekpinne i ansiktet på dom.

Många med omogna inställningar till polisen på detta forum :zpy

Därmed inte sagt att jag tycker poliser får bete sig som dom vill. Är ju rent fördjävligt att snutarna som misshandlade en äldre man för en tid sedan inte ens förlorade sina jobb.

Vapor skrev:
Alltså, dom som jag, visste ju att dom inte hade bråttom någonstans eftersom dom stannade mig när jag blinkade med helljuset. Hade dom verkligen haft bråttom så hade dom inte brytt sig.

Och det visste du redan när du blinkade?
Det kanske är så att du är en sådan där självutnämnd låtsaspolis, som slickar mittlinjen för att förhindra folk att köra om eftersom du själv kör precis lagligt, och sedan blinkar frenetiskt på dom som gör det? :7peta

NoPinky skrev:
Och det visste du redan när du blinkade?
Det kanske är så att du är en sådan där självutnämnd låtsaspolis, som slickar mittlinjen för att förhindra folk att köra om eftersom du själv kör precis lagligt, och sedan blinkar frenetiskt på dom som gör det? :7peta

ja, så är det :rolleyes:

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...