General E skrev:
När jag trampar hem från skolan cyklar jag förbi en korvmoj. På vägen dit brukar det brukar det ofta åka polisbilar, och dom åker sällan i femtio som man bör. Alltid lika roligt att se dom bränna på i nitti och sedan se dom parkerade vid mojjen. (Bengans gatukäk)
RespeKct. Måste hända väldigt mycket kriminella grejer där. En gång ringde jag faktiskt farbror polisen och förklarade mina våndor över att de kör för fort, konstapeln som svarade var inte så intresserad av att höra det. Han förklarade för mig att dom hade säkert bråttom till ett uppdrag, vissa kräver att dom inte har sirenerna på när dom närmar sig pga säkerhetsrisker osv.

Som sagt, korvmojjar är väldigt kriminella.
Det brukar dom alltid förklara bort med "Vi
kanske hade ett larm, som sen blåstes av."
Skitsnack, javisst, men hellre det än att någon gång erkänna att dom busar & bryter mot reglerna.
Det just såna saker som gör att folk tappar respekten för polisen, att dom bryter mot reglerna, och aldrig erkänner att dom gör det.
Nä, hårdare koll på dom nya ungtupparna i radiobilarna, så dom inte fortsätter sabba folks förtroende för polisen.
Varför inte en kameror i polisbilarna, som visar vad som händer i baksätet, och en som visar vad som händer framåt.
Och slumpmässiga granskingar av polisernas arbetspass.
Då skulle nog mindre "fel" begås av polisen.
Skulle nog räta ut en del frågetecken med vad som
verkligen händer i baksätet på polisbilarna.
(Och om dom nu aldrig gör några fel, så har dom ju bara nytta av att kunna bevisa detta också.)
Funkar ju på tunnelbana & bussar, varför inte för polisen?
Vad har
dom att vara oroliga för ?