Poliser på slingerbulten idag!!

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date
War-psycho skrev:
2190619 Ja, VILL man tolka fel, så gör man det. :7peta

Men om du inte klarar av att "läsa mellan raderna" och förstå andemeningen i folks inlägg, så kanske det är dig det är fel på ?
(Var det genomtänkt du sa ?)

Det handlar om prioritering, i en tid då polisen själva säger att dom har ont om resurser.

Om man då kan välja mellan att jaga fartsyndare på en enslig landsväg, eller att jaga fartsyndare där det finns folk & trafik, så tycker jag att man bör välja det senare.

Det betyder inte att jag har sagt att man får köra hur man vill, det har du drömt ihop själv.

Nej, det står det inte alls. Läs om, läs rätt. :7peta

(Men det är klart, om man klipper & klistrar lite så kan man få det att låta hur man vill.)

Detta har jag inte skrivit nånstans. :mattias

DETTA skrev jag däremot, det är viss skillnad.
Om man vill ha sagt A så är det enklare att skriva det istället för att skriva B.

valmers skrev:
2190631 Faktum kvarstår, hur mycket man än läser mellan raderna, att du tycker att Polisen inte skall "trakasera" (=beivra fortkörning) hojåkare på slingerbulten, för att det inte finns någon bana i stockholmstrakten.
Ja, fast det var iofs två olika meningar du klippte ihop där.

Vad jag menar är (såklart) att:

1, Hojåkare i Stockholm har ingen bana att köra av sig på.

2, Då är det väl iallafall bättre (Eller läs: mindre dåligt, så du inte får spel igen) att dom gasar av sig lite ute på vischan på ensliga landsvägar, än att dom gör det i trafiken & utanför skolor m.m.

Med det har jag alltså inte sagt att man får köra hur som helst på t.ex. Bulten.
Det handlar mer om vilket budskap polisen ger till hojåkarna, för du kan väl knappast själv säga att du alltid håller hastighetsgränserna ?

Och min personliga åsikt är alltså att det är bättre att jaga dom dårar som kör som svin inne i bebyggelse, än ute på landsvägar.

Sen om du inte håller med om det är upp till dig.
Men försök inte att få det till att jag har förespråkat vansinneskörning på Bulten, för det har jag alltså INTE sagt.

Gustav O skrev:
2190644 Om man vill ha sagt A så är det enklare att skriva det istället för att skriva B.
Jag sa A, men det fanns vissa här som la ihop A med B, så det skulle låta som att jag sagt C istället för A. :D

Last edited:
War-psycho skrev:
2190645 Ja, fast det var iofs två olika meningar du klippte ihop där.

Vad jag menar är (såklart) att:

1, Hojåkare i Stockholm har ingen bana att köra av sig på.

2, Då är det väl iallafall bättre att dom gasar av sig lite ute på vischan på ensliga landsvägar, än att dom gör det i trafiken & utanför skolor m.m.

Med det har jag alltså inte sagt att man får köra hur som helst på t.ex. Bulten.
Det handlar mer om vilket budskap polisen ger till hojåkarna, för du kan väl knappast själv säga att du alltid håller hastighetsgränserna ?

Och min personliga åsikt är alltså att det är bättre att jaga dom dårar som kör som svin inne i bebyggelse, än ute på landsvägar.

Sen om du inte håller med om det är upp till dig.
Men försök inte att få det till att jag har förespråkat vansinneskörning på Bulten, för det har jag alltså INTE sagt.
Nej, jag håller aldrig hastighetsbegränsningarna, men jag håller inte på med något patetiskt gnäll om att Polisen borde göra något annat än att beivra min fortkörning. Bryter jag mot lagen är det Polisens uppgift att sätta dit mig.

En bana lugnar inte ned sporthojsåkare ett skit, snarare tvärtom, om du frågar mig.

War-psycho skrev:
2190619Nej, det står det inte alls. Läs om, läs rätt. :7peta

(Men det är klart, om man klipper & klistrar lite så kan man få det att låta hur man vill.)
Jag läser rätt, och jag har inte klippt och klistrat nånting så snacka inte skit.

RedBaron skrev:
2190651 Jag läser rätt, och jag har inte klippt och klistrat nånting så snacka inte skit.
Hitta var jag sagt detta då:

"Du skrev att man borde få köra som fan på slingerbulten för att det inte finns någon bana i stockholmstrakten"

Visa mig detta utan att klippa ihop två olika meningar.

RedBaron skrev:
2190651 Jag läser inte, så jag snacka skit.
Sådär, har du sagt i så fall. :tungan

Last edited:
War-psycho skrev:
2190657 Hitta var jag sagt detta då:

"Du skrev att man borde få köra som fan på slingerbulten för att det inte finns någon bana i stockholmstrakten"

Sådär, har du sagt i så fall. :tungan

håller med wp här..man ska inte köra för fort det är polisens uppgift att stoppa dig om du gör det men det är mer akut att de stoppar dem som gör det i städer än ute på "landet".

valmers skrev:
2190650En bana lugnar inte ned sporthojsåkare ett skit, snarare tvärtom, om du frågar mig.
Det är inte jag säker på heller.

Anledningen att jag överhuvudtaget tog fram ban-argumentet var just för att få fram diskussionen på den punkten.

Faktum kvarstår att det inte finns nånstans man lagligt kan köra skiten ur sin hoj i Stockholmsområdet.

Sen om det är positivt eller negativt vette fan.

Min tanke var bara att jag hellre ser att fartdårarna håller sig på vischan, än i bebyggelsen.
Det var allt.

Zenit skrev:
2190665 håller med wp här..man ska inte köra för fort det är polisens uppgift att stoppa dig om du gör det men det är mer akut att de stoppar dem som gör det i städer än ute på "landet".
Skönt att höra NÅGON som inte antar det värsta om folks inlägg. :tummenupp

Jo, det är ju precis så jag menade.

War-psycho skrev:
2190657 Hitta var jag sagt detta då:

Men det där har för bövelen inte jag skrivit !

Men det är en korrekt omtolkning av vad som stod i ditt ursprungliga inlägg.

War-psycho skrev:
2190657 Sådär, har du sagt i så fall. :tungan
Du är uppenbart dum på riktigt.

Vad WP vill ha sagt är förmodligen att det finns dom som väljer vart dom ska köra fort och dom som inte gör det. Och dom som inte gör det är den största risken.

pvcraketen skrev:
2190634 Eftersom "Tungelstavägen" är en av Sveriges mes olycksdrabbade :näsblod vägar tycker jag att de gör rätt i att övervaka lite där. Om inte annat fick det ju "effekt" tämligen omgående med en massa skickade varnings-sms och en "varningstråd" här, vem vet, kanske räddade de ett liv idag?

Hörru du!
Nu ska jag bara be att få meddela dig att du minsann överträtt din befogenhet att använda understreckat och fet-stilat å det grövsta
Det finns något som kallas fetto-kvot här på [B]internet[/B] och den finns inte där för att sådana som du ska missbruka den. Du tror att allt här är lattjo-lajban men så är det INTE kan jag säga dig!! Det är riktiga människor på andra sidan, skärpning!

:fatta!

Timon skrev:
2190679 Vad WP vill ha sagt är förmodligen att det finns dom som väljer vart dom ska köra fort och dom som inte gör det. Och dom som inte gör det är den största risken.

Jag tycker att WP ska adda dig på MSN.
I fortsättningen så kan du då korrekturläsa, översätta och tolka hans inlägg innan de postas på riktigt!?
Allt för att vi ska undvika sådana här missförstånd i framtiden som bara leder till irritation och ilska, sorg och bedrövelser....

Davo skrev:
2190595 Jag gillar Caffe och hans personangrepp :yoparty

Höll ju på att missa!
Tack för ditt stöd Davo-man :pannkyss
Det ebhövs i en otrygg virtuell värld som denna :D

War-psycho skrev:
2190687 Det var bara en korrekt omtolkning av ditt inlägg.

Sådär, då har du precis fått smaka på samma medicin.

Hoppas det smakade bra.
:lol Min bedömning var uppenbarligen korrekt. Ditt nick är ovanligt passande.

Caffe skrev:
2190685 Hörru du!
Nu ska jag bara be att få meddela dig att du minsann överträtt din befogenhet att använda understreckat och fet-stilat å det grövsta
Det finns något som kallas fetto-kvot här på [B]internet[/B] och den finns inte där för att sådana som du ska missbruka den. Du tror att allt här är lattjo-lajban men så är det INTE kan jag säga dig!! Det är riktiga människor på andra sidan, skärpning!

:fatta!
Jaha, du igen. :mad: Vem är det som ger dig befogenheter att leka stilpolis. Jag undrar om du förstår vad jag undrar när du menar att jag överträtt mina befogenheter? Jag skrev faktiskt "inte" vad du inte förstod att jag menade. Du har heller ingen rätt att bara ge dig på sånna som jag. Det jag menade var att eftersom det inte finns någon web-utbildning och bra testserver i stockholmsområdet att öva foruminlägg på så kommer folk alltid att använda fetstil, understykningar och "fnuttar".

Caffe skrev:
2190692 Jag tycker att WP ska adda dig på MSN.
I fortsättningen så kan du då korrekturläsa, översätta och tolka hans inlägg innan de postas på riktigt!?
Allt för att vi ska undvika sådana här missförstånd i framtiden som bara leder till irritation och ilska, sorg och bedrövelser....
Bättre är väl om du lärde dig läsa vad folk skriver, inte vad du tror folk skriver. :pannkyss

RedBaron skrev:
2190694 :lol Min bedömning var uppenbarligen korrekt. Ditt nick är ovanligt passande.
Å du e ful. :lol

*suck* :rolleyes:

valmers skrev:
2190650 Nej, jag håller aldrig hastighetsbegränsningarna,

Så du kör alltså ALLTID förfort förbi alla dagis etc.
Frågan är vem som är lite :va

Hellre ligga 150 på motorväg/landsväg
Än förfort framför ett dagis etc.

Till Topic.
Några bilar ger er väll bara lite mera spänning i leken ;) :banana

Freddola skrev:
2190789 Så du kör alltså ALLTID förfort förbi alla dagis etc.
Frågan är vem som är lite :va

Hellre ligga 150 på motorväg/landsväg
Än förfort framför ett dagis etc.

Till Topic.
Några bilar ger er väll bara lite mera spänning i leken ;) :banana
Nej, självklart inte. 150 km/h på landsväg kan vara katastrof om någon tror att du i själva verket håller 70 km/h.

AndersJohansson skrev:
2189870 Dom har bråttom till jobbet kanske?
Då menade jag förståss att de inte behöver ha så brått just utanför skolan. Jag är ingen ängel själv, men där barn mellan 1 och 16 år håller till behöver man inte gasa järnet.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti