PETER-STHLM
kröka det enda raka
IronMike skrev:2189857eller så tjuvläste dom här å såg att det skulle vara tidskval på bulten idag.. men de vart ju inställt pga av regn :S
inga regndäck?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
IronMike skrev:2189857eller så tjuvläste dom här å såg att det skulle vara tidskval på bulten idag.. men de vart ju inställt pga av regn :S
MaScoot skrev:2190239Har inte polisen ett övningsområde någonstans i Slingerbultkrokarna?? Har jag hört iaf.
Tycker ofta man ser dom mumsa donuts vid Rosenhill på förmiddagarna.
motardkungen skrev:2189692Tyvärr så åker inte hojåkare lugnare i stan/trafiken bara för att det finns en bana i närheten eller en öde vägsträcka att åka fort på. Då skulle hojåkare runt Karlskoga, Kågeröd och Anderstorp vara föredömen i trafiksäkerhetshänseende och så är inte fallet. Utanför skolor dör eller skadas nästan inga människor. Det gör det däremot på vägsträckor som Bulten...
Är du på riktigt?War-psycho skrev:2189347Alltså.... hur prioriterar dom egentligen ???![]()
Stockholm har ingen bana i rimlig närhet.
Ska snuten då trakassera hojåkare på Boge & Bulten också ???
Är det inte bättre att hojåkarna får blåsa av sig lite på vischan, än att dom kör som dårar inne i stan/i trafiken istället ?
Satans grisar, ställ er vid en skola & jaga rattfyllon istället.![]()
Men ursäkta mig om jag tycker snuten prioriterar fel då.valmers skrev:2190264Är du på riktigt?
valmers skrev:2190264Är du på riktigt?
Jahapp...Caffe skrev:2190340Lista några fler inlägg från WP för en snabb koll av verklighetsuppfattningen hos nämnda användare. Där har du underhållning för en stund.
PM'a för mina favoriter![]()
War-psycho skrev:2190373Jahapp...
När Caffe kommer in i tråden, så är pajkastningen och personliga påhoppen ett faktum.
Sök gärna på hans inlägg om ni gillar sånt.![]()
Lg skrev:2189893Jag har alltid bråttom på hojen,om inte annat får jag bråttom när jag sätter mej på den.
Vad ska man annars med 150hk+ till om man inte har bråttom?
Du skrev att man borde få köra som fan på slingerbulten för att det inte finns någon bana i stockholmstrakten. Genomtänkt.War-psycho skrev:2190300Men ursäkta mig om jag tycker snuten prioriterar fel då.
Varför inte ställa sig i stan på nätterna, och gripa alla som kommer ut från krogen för fylleri också. :kocko
Alla tycker vi olika.
Själv tycker jag att dom bör satsa sina "knappa" resurser på andra saker.
(Som t.ex. hastighetsövervakning utanför skolor, vid vägarbeten, istället för ensliga landsvägar som hojåkare råkar gilla.)
Det skrev jag inte alls !!!valmers skrev:2190565Du skrev att man borde få köra som fan på slingerbulten för att det inte finns någon bana i stockholmstrakten. Genomtänkt.![]()
Jag gillar Caffe och hans personangreppWar-psycho skrev:2190373Jahapp...
När Caffe kommer in i tråden, så är pajkastningen och personliga påhoppen ett faktum.
Sök gärna på hans inlägg om ni gillar sånt.![]()
Svårt att tolka det på annat sätt. Varför skulle Polisen tillåta att hojåkare bryter mot hastighetsbegränsningarna på landsbygden, bara för att det inte finns någon bana i stockholmstrakten?War-psycho skrev:2190588Det skrev jag inte alls !!!![]()
Du läser bara det du VILL läsa.
Jag skrev att det är väl bättre att jaga fartsyndare i trafiken, än på ensliga vägar på vischan.![]()
War-psycho skrev:Stockholm har ingen bana i rimlig närhet.
Ska snuten då trakassera hojåkare på Boge & Bulten också ???
Är det inte bättre att hojåkarna får blåsa av sig lite på vischan, än att dom kör som dårar inne i stan/i trafiken istället ?
Jo, det var faktiskt det du skrev. Det var kanske inte det du menade, men det är det där står.War-psycho skrev:2190588Det skrev jag inte alls !!!![]()
Du läser bara det du VILL läsa.
Ja, VILL man tolka fel, så gör man det.valmers skrev:2190600Svårt att tolka det på annat sätt. Varför skulle Polisen tillåta att hojåkare bryter mot hastighetsbegränsningarna på landsbygden?
Nej, det står det inte alls. Läs om, läs rätt.RedBaron skrev:2190603Jo, det var faktiskt det du skrev. Det var kanske inte det du menade, men det är det där står.
Detta har jag inte skrivit nånstans.Du skrev att man borde få köra som fan på slingerbulten för att det inte finns någon bana i stockholmstrakten.
Faktum kvarstår, hur mycket man än läser mellan raderna, att du tycker att Polisen inte skall "trakasera" (=beivra fortkörning) hojåkare på slingerbulten, för att det inte finns någon bana i stockholmstrakten.War-psycho skrev:2190619Ja, VILL man tolka fel, så gör man det.![]()
Men om du inte klarar av att "läsa mellan raderna" och förstå andemeningen i folks inlägg, så kanske det är dig det är fel på ?
(Var det genomtänkt du sa ?)
Det handlar om prioritering, i en tid då polisen själva säger att dom har ont om resurser.
Om man då kan välja mellan att jaga fartsyndare på en enslig landsväg, eller att jaga fartsyndare där det finns folk & trafik, så tycker jag att man bör välja det senare.
Det betyder inte att jag har sagt att man får köra hur man vill, det har du drömt ihop själv.
Nej, det står det inte alls. Läs om, läs rätt.![]()
(Men det är klart, om man klipper & klistrar lite så kan man fan tolka det hur man vill.)
Eftersom "Tungelstavägen" är en av Sveriges mes olycksdrabbadeWar-psycho skrev:Om man då kan välja mellan att jaga fartsyndare på en enslig landsväg, eller att jaga fartsyndare där det finns folk & trafik, så tycker jag att man bör välja det senare.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |