Poliser på slingerbulten idag!!

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date
Har inte polisen ett övningsområde någonstans i Slingerbultkrokarna?? Har jag hört iaf.
Tycker ofta man ser dom mumsa donuts vid Rosenhill på förmiddagarna.

MaScoot skrev:
2190239 Har inte polisen ett övningsområde någonstans i Slingerbultkrokarna?? Har jag hört iaf.
Tycker ofta man ser dom mumsa donuts vid Rosenhill på förmiddagarna.

Svänger man av från bulten och upp mot tullinge så har man efter ca 7-8 km delar av flygfältet på vänster sida där polisen har sitt övning/träningsområde. Alltid en satans massa polisbilar där.

Btw, när ja körde upp och precis skulle till att göra bromsningen från 90 så säger min kontrollant " kör absolut INTE längre än till hälften av flygrakan när du ska ta sats inför bromsningen, de förekommer lite trafik här ibland"
Jahaja, tänkte ja och begav mig förstås mot mitten, men ja kör inte riktigt ända fram utan gör en snygg vändning strax innan och tro på fan när de kommer en polisbil från en liten påfart i lätt 200 blås och gör en mycke tvär gir in på själva flygrakan, och ja har nog aldrig hört däck från en bil skrika så mycke förutom när de ska börnas. :hihi

motardkungen skrev:
2189692 Tyvärr så åker inte hojåkare lugnare i stan/trafiken bara för att det finns en bana i närheten eller en öde vägsträcka att åka fort på. Då skulle hojåkare runt Karlskoga, Kågeröd och Anderstorp vara föredömen i trafiksäkerhetshänseende och så är inte fallet. Utanför skolor dör eller skadas nästan inga människor. Det gör det däremot på vägsträckor som Bulten...

WORD.

War-psycho skrev:
2189347 Alltså.... hur prioriterar dom egentligen ??? :confused:

Stockholm har ingen bana i rimlig närhet.

Ska snuten då trakassera hojåkare på Boge & Bulten också ???

Är det inte bättre att hojåkarna får blåsa av sig lite på vischan, än att dom kör som dårar inne i stan/i trafiken istället ? :dummer

Satans grisar, ställ er vid en skola & jaga rattfyllon istället. :fatta!
Är du på riktigt?

valmers skrev:
2190264 Är du på riktigt?
Men ursäkta mig om jag tycker snuten prioriterar fel då.
Varför inte ställa sig i stan på nätterna, och gripa alla som kommer ut från krogen för fylleri också. :kocko

Alla tycker vi olika.
Själv tycker jag att dom bör satsa sina "knappa" resurser på andra saker.
(Som t.ex. hastighetsövervakning utanför skolor, vid vägarbeten, istället för ensliga landsvägar som hojåkare råkar gilla.)

valmers skrev:
2190264 Är du på riktigt?

Lista några fler inlägg från WP för en snabb koll av verklighetsuppfattningen hos nämnda användare. Där har du underhållning för en stund.

PM'a för mina favoriter :banana

Caffe skrev:
2190340 Lista några fler inlägg från WP för en snabb koll av verklighetsuppfattningen hos nämnda användare. Där har du underhållning för en stund.

PM'a för mina favoriter :banana
Jahapp...

När Caffe kommer in i tråden, så är pajkastningen och personliga påhoppen ett faktum.

Sök gärna på hans inlägg om ni gillar sånt. :trött

War-psycho skrev:
2190373 Jahapp...

När Caffe kommer in i tråden, så är pajkastningen och personliga påhoppen ett faktum.

Do it! :banana

War-psycho skrev:
2190300 Men ursäkta mig om jag tycker snuten prioriterar fel då.
Varför inte ställa sig i stan på nätterna, och gripa alla som kommer ut från krogen för fylleri också. :kocko

Alla tycker vi olika.
Själv tycker jag att dom bör satsa sina "knappa" resurser på andra saker.
(Som t.ex. hastighetsövervakning utanför skolor, vid vägarbeten, istället för ensliga landsvägar som hojåkare råkar gilla.)
Du skrev att man borde få köra som fan på slingerbulten för att det inte finns någon bana i stockholmstrakten. Genomtänkt. :3freak

valmers skrev:
2190565 Du skrev att man borde få köra som fan på slingerbulten för att det inte finns någon bana i stockholmstrakten. Genomtänkt. :3freak
Det skrev jag inte alls !!! :fatta!

Du läser bara det du VILL läsa.

Jag skrev att det är väl bättre att jaga fartsyndare i trafiken, än på ensliga vägar på vischan. :fakta

War-psycho skrev:
2190373 Jahapp...

Jag gillar Caffe och hans personangrepp :yoparty

War-psycho skrev:
2190588 Det skrev jag inte alls !!! :fatta!

Jag skrev att det är väl bättre att jaga fartsyndare i trafiken, än på ensliga vägar på vischan. :fakta
Svårt att tolka det på annat sätt. Varför skulle Polisen tillåta att hojåkare bryter mot hastighetsbegränsningarna på landsbygden, bara för att det inte finns någon bana i stockholmstrakten?
War-psycho skrev:
Stockholm har ingen bana i rimlig närhet.

Ska snuten då trakassera hojåkare på Boge & Bulten också ???

Är det inte bättre att hojåkarna får blåsa av sig lite på vischan, än att dom kör som dårar inne i stan/i trafiken istället ?

War-psycho skrev:
2190588 Det skrev jag inte alls !!! :fatta!

Jo, det var faktiskt det du skrev. Det var kanske inte det du menade, men det är det där står.

Men, det måste väl ändå krävas fler än fyra polisbilar för att spärra av alla påfarter till Slingerbulten så att vi kan åka ordentligt där? Hoppas de skickar fler nästa gång.

valmers skrev:
2190600 Svårt att tolka det på annat sätt. Varför skulle Polisen tillåta att hojåkare bryter mot hastighetsbegränsningarna på landsbygden?
Ja, VILL man tolka fel, så gör man det. :7peta

Men om du inte klarar av att "läsa mellan raderna" och förstå andemeningen i folks inlägg, så kanske det är dig det är fel på ?
(Var det genomtänkt du sa ?)

Det handlar om prioritering, i en tid då polisen själva säger att dom har ont om resurser.

Om man då kan välja mellan att jaga fartsyndare på en enslig landsväg, eller att jaga fartsyndare där det finns folk & trafik, så tycker jag att man bör välja det senare.

Det betyder inte att jag har sagt att man får köra hur man vill, det har du drömt ihop själv.

RedBaron skrev:
2190603 Jo, det var faktiskt det du skrev. Det var kanske inte det du menade, men det är det där står.
Nej, det står det inte alls. Läs om, läs rätt. :7peta

(Men det är klart, om man klipper & klistrar lite så kan man få det att låta hur man vill.)

Du skrev att man borde få köra som fan på slingerbulten för att det inte finns någon bana i stockholmstrakten.
Detta har jag inte skrivit nånstans. :mattias

Är det inte bättre att hojåkarna får blåsa av sig lite på vischan, än att dom kör som dårar inne i stan/i trafiken istället ?

DETTA skrev jag däremot, det är viss skillnad.

Last edited:
War-psycho skrev:
2190619 Ja, VILL man tolka fel, så gör man det. :7peta

Men om du inte klarar av att "läsa mellan raderna" och förstå andemeningen i folks inlägg, så kanske det är dig det är fel på ?
(Var det genomtänkt du sa ?)

Det handlar om prioritering, i en tid då polisen själva säger att dom har ont om resurser.

Om man då kan välja mellan att jaga fartsyndare på en enslig landsväg, eller att jaga fartsyndare där det finns folk & trafik, så tycker jag att man bör välja det senare.

Det betyder inte att jag har sagt att man får köra hur man vill, det har du drömt ihop själv.

Nej, det står det inte alls. Läs om, läs rätt. :7peta

(Men det är klart, om man klipper & klistrar lite så kan man fan tolka det hur man vill.)
Faktum kvarstår, hur mycket man än läser mellan raderna, att du tycker att Polisen inte skall "trakasera" (=beivra fortkörning) hojåkare på slingerbulten, för att det inte finns någon bana i stockholmstrakten.

War-psycho skrev:
Eftersom "Tungelstavägen" är en av Sveriges mes olycksdrabbade :näsblod vägar tycker jag att de gör rätt i att övervaka lite där. Om inte annat fick det ju "effekt" tämligen omgående med en massa skickade varnings-sms och en "varningstråd" här, vem vet, kanske räddade de ett liv idag?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT