Poliser på slingerbulten idag!!

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date

IronMike

Guest
Fick sms imorse runt 10... 4 bilar var "gömda intill vägen" enl författaren...

Ta det försiktigt där. Dom kanske kör lite kontroll som de gjorde på bogan igår.

:3freak

IronMike skrev:
2189298 Fick sms imorse runt 10... 4 bilar var "gömda intill vägen" enl författaren...

Ta det försiktigt där. Dom kanske kör lite kontroll som de gjorde på bogan igår.

:3freak
Jag åkte ett par repor vid kl.11:00, inte en polis där då i alla fall!

Alltså.... hur prioriterar dom egentligen ??? :confused:

Stockholm har ingen bana i rimlig närhet.

Ska snuten då trakassera hojåkare på Boge & Bulten också ???

Är det inte bättre att hojåkarna får blåsa av sig lite på vischan, än att dom kör som dårar inne i stan/i trafiken istället ? :dummer

Satans grisar, ställ er vid en skola & jaga rattfyllon istället. :fatta!

War-psycho skrev:
2189347 Alltså.... hur prioriterar dom egentligen ??? :confused:

Är det inte bättre att hojåkarna får blåsa av sig lite på vischan, än att dom kör som dårar inne i stan/i trafiken istället ? :dummer

Skolorna är stängda idag. :7peta :hihi
Men jag tycker dom skulle koncentrera sig på alkotester idag istället för hastighetskontroller.

War-psycho skrev:

Tyvärr så åker inte hojåkare lugnare i stan/trafiken bara för att det finns en bana i närheten eller en öde vägsträcka att åka fort på. Då skulle hojåkare runt Karlskoga, Kågeröd och Anderstorp vara föredömen i trafiksäkerhetshänseende och så är inte fallet. Utanför skolor dör eller skadas nästan inga människor. Det gör det däremot på vägsträckor som Bulten...

Probotector skrev:
2189325 Poliserna kanske har fått ny teknik så att de kan bli osynliga? :tummenner
Ja eller så gör de massutskick med SMS till alla sporthojsåkare fina helgmornar så behöver de INTE ha kontroll där :rofl

Men allvarligt... 4 BILAR?! Det är väl knappast nån som har tänkt att stanna när man kommer i det tempot man brukar hålla på den vägen?

motardkungen skrev:
2189692 Tyvärr så åker inte hojåkare lugnare i stan/trafiken bara för att det finns en bana i närheten eller en öde vägsträcka att åka fort på. Då skulle hojåkare runt Karlskoga, Kågeröd och Anderstorp vara föredömen i trafiksäkerhetshänseende och så är inte fallet. Utanför skolor dör eller skadas nästan inga människor. Det gör det däremot på vägsträckor som Bulten...
Där skiljer våra åsikter.

Att folk kör för fort utanför skolor, vägbyggen m.m är ett allmänt erkänt problem.

Så frågan är var man bör beivra "brotten".

På en landsväg där man oftast "bara" drabbar en själv, eller i bebyggelse där man även riskerar andras liv/hälsa betydligt mer ?

Tja, hade jag barn så skulle jag hellre se fartkontroll utanför skolan, än på en landsväg långt ute på vischan iallafall.
(Nu har jag inga barn, men tycker ändå att det skulle vara en vettigare prioritering.)

Men, folk får ju tycka olika. :)

Folk kommer iallfall inte köra lugnare på Bulten (eller nån annanstans heller för den delen) för att snutan står där å fiskar böter.

Så man kan ju fråga sig hur effektiv den typen av bevakning faktiskt är?
(Annat än att förbättra polisens statistik lite grann, och få in lite böter till kassan.)

Jag tror iallafall inte att olyckorna minskar av detta, utan snarare att hojåkarna gasar på mer på andra ställen. Utan enbart flyttar/ökar olyckorna på andra sträckor, där dom inte är lika vana vid "banan".

"Att folk kör för fort utanför skolor, vägbyggen m.m är ett allmänt erkänt problem.

Så frågan är var man bör beivra "brotten"."

Snuttan tycker att det körs häftigt fort kring barnens skola. Speciellt vid 8-tiden på morron då det är flest barn i rörelse. Märkligt att bilister och MC-förare eldar på som f-n mellan fartguppen. :confused: Och märkligt att de verkar ha så satans bråttom :mad:

eller så tjuvläste dom här å såg att det skulle vara tidskval på bulten idag.. men de vart ju inställt pga av regn :S

War-psycho skrev:

Ett glimrande resonemang.

Ni får vara glada att dom bara gömmer sig i buskarna.

Fick höra för ett tag sedan att här i Tyskland vattnar man och lägger på singel i kurvor på populära fortåkarvägar för att hålla nere farten. Det är polis och myndighet som gör det. :va

Det är värre än den där tanten jag läst att ni har problem med som lägger ut sten efter bulten.....

IronMike skrev:
2189857 eller så tjuvläste dom här å såg att det skulle vara tidskval på bulten idag.. men de vart ju inställt pga av regn :S

Vilka wozzis ni var då. Jag rullade där strax efter 10:30 och då stod det polisbilar vid tullinge flygklubb eller vad det kan heta. Så dom pysslade förmodligen inte med trafikövervakning.
Var det din KK som SMSade förresten?

Snuttan skrev:
2189834 "Att folk kör för fort utanför skolor, vägbyggen m.m är ett allmänt erkänt problem.

Så frågan är var man bör beivra "brotten"."

Snuttan tycker att det körs häftigt fort kring barnens skola. Speciellt vid 8-tiden på morron då det är flest barn i rörelse. Märkligt att bilister och MC-förare eldar på som f-n mellan fartguppen. :confused: Och märkligt att de verkar ha så satans bråttom :mad:

Dom har bråttom till jobbet kanske?

Jag har alltid bråttom på hojen,om inte annat får jag bråttom när jag sätter mej på den.
Vad ska man annars med 150hk+ till om man inte har bråttom?

Brukar tipsa....

...polisen på deras hemsida vart det kommer att köras lite " Race"....
...då far dom dit...sen är det fritt fram att köra på favosträckan.... :)

Lg skrev:
2189893 Jag har alltid bråttom på hojen,om inte annat får jag bråttom när jag sätter mej på den.
Vad ska man annars med 150hk+ till om man inte har bråttom?

:klappar :fakta :hihi

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...