... men ja jag är en av dem som inte står kräver att kungen ska avgå bara för att han kanske gått på strippklubbar som ung även om det nu är olämpligt för en man av hans ämbete.
Kungen är ju cool numera!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
... men ja jag är en av dem som inte står kräver att kungen ska avgå bara för att han kanske gått på strippklubbar som ung även om det nu är olämpligt för en man av hans ämbete.
Lite OT men varför ser mcpoliser alltid så jefla sura ut? Bilburna poliser ser man ofta leende eller skrattandes, men mcpoliserna ser alltid ut som hela världen gått under.
Lite OT men varför ser mcpoliser alltid så jefla sura ut? Bilburna poliser ser man ofta leende eller skrattandes, men mcpoliserna ser alltid ut som hela världen gått under.
Skulle du vara glad om din vardag såg ut såhär![]()
![]()
Skulle du vara glad om din vardag såg ut såhär![]()
![]()
Honda och Honda, tänkte mest på att det var en flodpråm i vad som såg ut att vara medelhavetDu menar att han får åka Honda på jobbet, kan man nog bli lite sur över![]()
Jag skulle inte klaga, svalkande regn, en färgglad motorcykel och ingen som klagar när man kör för fort![]()
MC-snutarna är dom inom kåren som har Top Gun som favoritfilm (awesome film för övrigt) och tror att kneget är det glassigaste som finns. Klart att dom blir sura när verkligheten biter dom i arslet. Därför blir dom som kalvar på grönbete när situationen tillåter och kör därefter.
*allt i detta inlägg är skjutet från höften och bör ej tas på allvar
Dom brukar dessutom inte heja tillbaks.
![]()
Snuten hade tagit någon för...![]()
Hej Money, ingen kritik mot just dig men jag har börjat undra varför en del av oss, här på forumet, använder uttrycket "snuten"? I mina öron låter det väldigt underklassigt och mycket proletärt. Varför inte bara säga/skriva "Polisen"? Härlig bild förresten!
Hej Money, ingen kritik mot just dig men jag har börjat undra varför en del av oss, här på forumet, använder uttrycket "snuten"? I mina öron låter det väldigt underklassigt och mycket proletärt. Varför inte bara säga/skriva "Polisen"? Härlig bild förresten!
Polisen måste ha giltig anledning, som att munkarna kallnar, för att köra för fort och vad jag vet skall blåljus användas vid sådana tillfällen.
Jag undrar var uttrycket kommer ifrån, ursprungligen? Har ju funnits så länge jag kan minnas, men då jag inte kan se någon direkt språklig koppling måste det finnas någon annan rot. Spontant tänker man ju stockholmsslang, men finns det någon som vet?
Ett besynnerligt ord och med all sannolikhet ägnat att verka nedsättande. Vad betyder ordet och vilket är ursprunget?
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |