Poliser frias efter mc dödskrasch

Status
Ej öppen för fler svar.
Ger fasiken i det; men jag lovar, min puls hickar inte ens till om dom ligger efter då dom inte utgör ngn fara för mig; kör ju alltid lagligt!!

Nu handlar ju inte den här tråden om dig. Men ok, han som nu körde ihjäl sig borde alltså ha gett fasiken i att söka upp poliser och hetsa dom till jakt.

Ur min synvinkel är ett rejs med polisen som vilken annan racing som helst. Var och en tar själv ansvar för sig själv helt enkelt.

Jag anser att bägge parter i jakten själva väljer vilka risker dom är berädd att ta samt därmed även konsekvenserna av det. Precis som i vilken racing som helst. Skadar någon av dom däremot tredje part så blir det ju ett helt annat läge. Eller om det skulle uppstå kontakt mellan fordonen men jag förutsätter att inget sånt skett.

I det här fallet skadade den nu döde hojåkaren sin flickvän som aldrig hade chansen att kliva av. Nu verkar hon ju ha gillat jakten så därmed spelar det ju mindre roll i just det här fallet.

Sen är jag fullt medveten om att poliser kan vara väldigt flexibla med sanningen när det passar dom och om filmer försvunnit så tyder det ju på att dom haft nåt att dölja. Vilket stinker. Men jag tycker polisen ska jaga så nära dom kan och vågar.

Att släppa folk som gasar satan vore ju som att beväpnade bankrånare ska få slippa undan för att inte riskera att skadas.

:fakta

fursten.jpg

Jag lider med dig Chronic; :krama

Chronic; jag lovar, Peter North är inte bättre han själv än denna där GR-tomten då jag personligen sett han när han framfört sin mc, både högst olagligt samt utan ngn som hellst större kunskap!! :rolleyes:

*suck*

:D

Åttio procent av alla haters i denna tråd vill hellre sitta med en svajande halvribba iförda susp på en ER-6 än någonting annat på denna jord.

Åttio procent av alla haters i denna tråd vill hellre sitta med en svajande halvribba iförda susp på en ER-6 än någonting annat på denna jord.

Resterande 20% av alla haters, mig själv inkluderad, är beredda att låta er andra slippa böter och indraget körkort om ni istället blir tvångsplacerade på en Komvuxkurs där de lär ut grammatik och meningsuppbyggnad.

Resterande 20% av alla haters, mig själv inkluderad, är beredda att låta er andra slippa böter och indraget körkort om ni istället blir tvångsplacerade på en Komvuxkurs där de lär ut grammatik och meningsuppbyggnad.

Ojdå, jag som haft toppbetyg i grammatik och dessutom författat en roman...

Segt att bli nergjord av en ställningsbyggare från Tyresö mitt i all framgång...

Kanske tyckte jag tråden i sig vara värd språkbruket i fråga.

Kanske är du ledsen?

Frågan är om det kommer bli värre ju längre in på vintern vi kommer. :D

Nej, det kommer lugna ner sig ett tag framöver nu.. du vet hur man brukar säga.. Snön ligger vit på taken, endast Fürstenhoff är vaken..

..men vid första uppmärksammade olyckan i vår, typ på slingerbulten, då sätter vi igång igen!

God jul allesammans!

Frågan är om det kommer bli värre ju längre in på vintern vi kommer. :D

Du sitter och gör Jpegbilder visandes okända människor på andra sidan landet. På en fredagskväll. Tro mig, det kan inte värre för dig iaf.

Jag ligger i en stationär järnlunga, vad är din ursäkt

Nä nu räcker det gott folk.

Tror vi kan sammanfatta att de flesta tycker att polisen gjorde "rätt", och att det var ett olyckligt slut oavsett.

Tråd stängd!

Status
Ej öppen för fler svar.
Back