slangarn skrev:2158363Mötte polisen igår gick runt 200 och de vände ju fårståss för att rejsa med mig, måste tillägga att jag vann![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
slangarn skrev:2158363Mötte polisen igår gick runt 200 och de vände ju fårståss för att rejsa med mig, måste tillägga att jag vann![]()
slangarn skrev:2158363Mötte polisen igår gick runt 200 och de vände ju förståss för att rejsa med mig, måste ju tillägga att jag vann![]()
R1 danne skrev:2158561råkade åka förbi farbror blå på bakslangen tidigare idag och ena killen gjorde tummen upp..![]()
Jodå glädje kan visa sig i många olika former/uttryckslangarn skrev:2158568De jag mötte verkade ju inte särskillt glada.....
Victor skrev:2158192Men tjena! Det är inte alls kul att köra hoj i dom hastigheterna. Nöjeskör man (och jag antar att du kommer hänga på någon gruppkörning i år) så funkar det helt enkelt inte att hålla någon av de skyltade hastigheterna.
70 på 70-väg är lika kul som att åka tunnelbana.
lorkan skrev:2162994Att köra för fort på 30-vägar, eller ens de flesta 50-vägar, har jag aldrig förstått vitsen med ?![]()
R1 danne skrev:2158561råkade åka förbi farbror blå på bakslangen tidigare idag och ena killen gjorde tummen upp..![]()
Victor skrev:2163098Hela stan är faktiskt 30. Det innebär typ jobbingfart på alla gator utan ett fåtal. Kör du tretti i stan? Och 50 är ju oxå ett skämt, hur många håller 50 på Södermälarstrand?
lorkan skrev:2162994Att köra för fort på 30-vägar, eller ens de flesta 50-vägar, har jag aldrig förstått vitsen med ?![]()
Victor skrev:2164725Lorkan, jag sänker farten till 30 när det är skyltat. Gamla skyltarna sitter kvar i stan vid skolor och sånt fortfarande.
Problemet är ju att det sätts gränser som man inte förväntar sig att alla ska hålla. Det är som när det talas om nolltolerans mot alkohol på mitt jobb och ändå firas folk med en flaska skumpa då och då. Det finns ett uttjatat ord för sånt där. Plus att det smittar av sig när det nästa dag talas om nolltolerans mot sexuella trakasserier.
Såklart att det inte är okej att bränna på över obevakade övergångsställen vid skolor men hur många av era medtrafikanter tycker ni håller alla hastighetsbegränsningar överallt?
lorkan skrev:2165112Självklart gör ingen det alltid och självklart kör man inte alltid i 70 på 70väg el. 90 på 90väg, det jag reagerade över var att man inte håller hastigheten på 30vägar. För mig är det obegripligt, du får gärna förklara hur du resonerar när du kör i (x km/h) istället för anvisade 30, oftast är det utanför dagis, skolor m.m ..
Teddy skrev:2164701För bussfilen från Albano in mot Roslagstull är det nolltolerans som gäller...[klipp]
Faktiskt. Och extra roligt blir det när Djursholmsbrats med kotlettkammad backslick som kör pappas BMW-Cab blir invinkade. Är jag elak nu?TM skrev:2165589Haha, låter riktigt underhållande (få se nu var la jag termosen & fällstolen...)
KGK skrev:2163993hur hade du reagerat ifall de börjat jaga dig?
var du sugen på att slanga mera efter det eller blev du lite avslappnad ?
Hur skulle det vara om det var lagligt att slanga (inom rimliga gränser)?
schysst att de inte börjat tokjaga dig och slösa på tid och bensin![]()
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |