Polisens toleransgränser

Wesslan77

Less is more
Gick med
25 May 2005
Hoj
Aprilia RSV R -02
Det var ett herrans liv om dom sänkta toleransgränserna vid hastighets överträdelser +6km/h men nu är det tyst hur blev det??

Är det nån som fått känna hur det känns att åka dit för typ +6-10km/h

Känns viktigt att stoppa en som kör 102 på 90-väg med tanke på att det finns så lite brottslighet :3freak

Polisen har ju sagt själva, att det är dumt att stanna bilar gång på gång, som kör 6-7km för mkt, än att ta de verklig fortkörarna. Tex om det kommer in 4 bilar nästan på en gång som de haffar, som kört 6km för fort, sen kommer 2 fardårar som de inte kan haffa för de håller på med 4 andra bilar...

Jamen, obetald fordonsskatt, miniskylt och 108 på 90-väg, helst 4filig är ju några av dom grövsta brotten! Hedersmord, gruppvåldtäkt, grov misshandel och vanliga rån är ju fånigt i jämförelse! Det känns skönt att polisen prioriterar ordentligt! :tummenupp

Hoztic skrev:
2157147 Jamen, obetald fordonsskatt, miniskylt och 108 på 90-väg, helst 4filig är ju några av dom grövsta brotten! Hedersmord, gruppvåldtäkt, grov misshandel och vanliga rån är ju fånigt i jämförelse! Det känns skönt att polisen prioriterar ordentligt! :tummenupp

Du förstår väl att Goran måste betala sin senaste renovering på något sätt.
Nu måste vi ju ställa upp ju!

MaScoot skrev:
2157152 Du förstår väl att Goran måste betala sin senaste renovering på något sätt.
Nu måste vi ju ställa upp ju!
eller som Lars Danielsson = vem fan det nu är.. :va som tog regeringsplanet för 520 000:- istället för reguljärt för 20 000:-
det kallar jag bra sätt att sätta snurr på pengarna... :D

Victor skrev:
2157563 Blev du stannad och fick en tillsägelse? Eller skrev dom på allvar en bot för det?

800:- i böter.

Fast det tog ett år och en rättegång.

Sen betalade jag snällt in mina böter.

/Anders

(jajaja.... jag e gammal.... nu e säkert böterna för samma förseelse högre.)

Jag tycker också att polisen gör helt fel, det dör ju bara 500 i trafiken ungefär varje år, och även om många är orsakade på grund av hög hastighet, rattfylla eller liknande tycker jag att polisen borde skita i det. Speciellt trafikpolisen, dom kan väl lösa andra brott. 500 kan vi väl leva med.
jEvlA sNutAr.

:va

lorkan skrev:
2157997 Jag tycker också att polisen gör helt fel, det dör ju bara 500 i trafiken ungefär varje år, och även om många är orsakade på grund av hög hastighet, rattfylla eller liknande tycker jag att polisen borde skita i det. Speciellt trafikpolisen, dom kan väl lösa andra brott. 500 kan vi väl leva med.
jEvlA sNutAr.

:va

Jag förstår att du är ironisk. :) Personligen tycker jag att det borde vara jävligt höga straff för rattfylla.

En fråga, är det vanligt att folk åker fast på motorväg för fortkörning? Säkert skitknasig fråga men jag har ju bara kört med skolan hittills. Vägrar bli av med mitt kort! 30, 50, 70 och 90 väg kommer jag följa slaviskt. :nicka

Webspy skrev:
2157866 800:- i böter.

Fast det tog ett år och en rättegång.

Sen betalade jag snällt in mina böter.

/Anders

(jajaja.... jag e gammal.... nu e säkert böterna för samma förseelse högre.)
blev stannad för 62 på 50 väg.. fick 1200 kr i böter..

RocketQueen skrev:
2158182
En fråga, är det vanligt att folk åker fast på motorväg för fortkörning? Säkert skitknasig fråga men jag har ju bara kört med skolan hittills. Vägrar bli av med mitt kort! 30, 50, 70 och 90 väg kommer jag följa slaviskt. :nicka

Men tjena! Det är inte alls kul att köra hoj i dom hastigheterna. Nöjeskör man (och jag antar att du kommer hänga på någon gruppkörning i år) så funkar det helt enkelt inte att hålla någon av de skyltade hastigheterna.
70 på 70-väg är lika kul som att åka tunnelbana.

Victor skrev:
2158192 Men tjena! Det är inte alls kul att köra hoj i dom hastigheterna. Nöjeskör man (och jag antar att du kommer hänga på någon gruppkörning i år) så funkar det helt enkelt inte att hålla någon av de skyltade hastigheterna.
70 på 70-väg är lika kul som att åka tunnelbana.

Hej Victor. :)

Va fan jag veeet! Jag försöker bara intala mig själv... :rolleyes:

Ja la mycket pengar på mitt kort. Därför är man bara skraj att bli av med det. Är det något man ska tänka på?

Hoztic skrev:
2157147 Jamen, obetald fordonsskatt, miniskylt och 108 på 90-väg, helst 4filig är ju några av dom grövsta brotten! Hedersmord, gruppvåldtäkt, grov misshandel och vanliga rån är ju fånigt i jämförelse! Det känns skönt att polisen prioriterar ordentligt! :tummenupp

era ligister, böter ska ni allt ha....*"ostraffat" helylle*

RocketQueen skrev:
2158216Är det något man ska tänka på?

Nä, förträng det så kan du åtminstonde ha kul när du kör. Har du prövotid?
Är man lite smart med vart man kör klarar man sig nog länge, du kan få ett gratistips av mig, undvik 130+ på Essingeleden.

RocketQueen skrev:
2158216 Hej Victor. :)

Va fan jag veeet! Jag försöker bara intala mig själv... :rolleyes:

Ja la mycket pengar på mitt kort. Därför är man bara skraj att bli av med det. Är det något man ska tänka på?

Det tog 2 dagar för mig innan jag skulle maxa min 125:a när jag fick kort :tungan Men det blir bättre och bättre, det tog 3 dagar nu när jag tog mellan :yoparty

Victor skrev:
2158226 Nä, förträng det så kan du åtminstonde ha kul när du kör. Har du prövotid?
Är man lite smart med vart man kör klarar man sig nog länge, du kan få ett gratistips av mig, undvik 130+ på Essingeleden.

Ja jag har 2 år. Har inget bilkort. Mc kort blev mitt första.

:hihi Hehe ska tänka på det! Tack för tipset.

whitesnake skrev:
2158230 Det tog 2 dagar för mig innan jag skulle maxa min 125:a när jag fick kort :tungan Men det blir bättre och bättre, det tog 3 dagar nu när jag tog mellan :yoparty

:D hahaha Just nu går jag runt och tror att jag kommer köra såååå sakta fast jag vet ju att det inte blir så. Hur kul är det! :rolleyes:

Ska försöka slå ditt rekord då. 4 dagar!

Mötte polisen igår gick runt 200 och de vände ju förståss för att rejsa med mig, måste ju tillägga att jag vann :hihi

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back