Censur för bövelen! Han måste stoppas!![]()
Vi får hitta en frivillig som kan ta med honom/henne/den hem!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Censur för bövelen! Han måste stoppas!![]()
Och mycket riktigt såg man de små liven vara ute och smyga idag. Men jag måste ändå säga det att det är extremt sällan man ser dem ute med laserpickan.
Sedär jah! Äntligen kom det ut. Att vägverket beställer hur mycket böter som ska ges ut.
Polisen som stoppade mig i en nykterhetskontroll gav mig en viss insyn i hur det fungerar.
Dom hade nykterhetskontrollen mitt på en vardag, på en väg som jag förutsätter att man undviker om man är rattonykter och dom stoppade alla så att dom hade en lång kö att jobba av.
Enligt polisen så hade dom som mål att göra X antal blåskontroller, det värsta som kunde hända var att dom lyckades stoppa en som blåste misstänkt, för då var dom tvungen att packa ihop kontrollstationen och åka in för provtagning och kom således inte upp i kvoten.
Därför anordnade dom "kvotkontroller" där det var osannorlikt att fånga någon, så att dom skulle kunna fylla kvoten istället.
Kan faktiskt inte sluta fundera över det här och tror nog att det handlar om att tidningen valt att tolka det på sitt sätt... polisen har redan idag kvoter på antal mätningar de skall göra och sen kanske tidningen (eller den polis som gått ut i media med det här) valt att omvandla det till att man har krav på antal böter.
Säger inte att det är så men det är för mig ganska troligt.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |