Detta var en bra nyhet.
Hoppas dom upptäckte detta problem genom att krasha.
då vet man med säkerhet att någon utav dom fick ont i allafall.![]()
![]()
Ett riktigt MOGET inlägg, som verkligen visar hur långt du har kommit i din mentala utveckling
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Detta var en bra nyhet.
![]()

Honda ST1300 fick kritik för wobbel i höga farter redan när den kom (2002?). Jag provade den då och, helt riktigt, vid ca 180 började den slingra sig på vägen. Det har förklarats med att den har en en väldigt stor ruta (större än t ex Yamaha FJR) som skapar stark turbulens.l

Ett riktigt MOGET inlägg, som verkligen visar hur långt du har kommit i din mentala utveckling![]()

Polisen har garanterat mer än toppfart i åtanke när de väljer tjänstefordon. Faktorer som serviceavtal, driftskostnad, slitstyrka, lastkapacitet, smidighet etc. smäller nog högre än att den ska kunna användas för att jaga andra motorcyklar.

HmmmProblemet e inte så svårlöst... tjock,tung dounatstinnnpolis..,väskor fullastade med utrustning.. Kan det bli annat en problem om dom ska åka fort
![]()
![]()
![]()
Edit.. Spontan tanke bara så där e att dom börjar få problem med styrseln i hojen när dom paserar 240ca...![]()
Har jag fel??
![]()
För länge sen, när jag var lite yngre, så var det också skriverier om wobblande polismotorcyklar. På den tiden åkte dom ju BMW-boxer av nån modell jag inte minns. Det hände massor av olyckor där snutarna helt enkelt wobblade av vägen. Till slut var det nåt ljushuvud som kom på att det nog var för mycket last på fel ställe som oraskade det. Minns inte vad dom gjorde åt problemet. Hastighetsbegränsning kanske?
Lustigt att problemet kommit tillbaka med en helt annan MC många år senare. Lär dom sig inget av gamla erfarenheter?
Vet att Polisen redan tittat på andra hojar. En polismålad Varadero 1000 går idag i Stockholm för utvärdering (fråga mig inte hur jag vet, det är en lång och plågsam historia).
Vet att Polisen redan tittat på andra hojar. En polismålad Varadero 1000 går idag i Stockholm för utvärdering (fråga mig inte hur jag vet, det är en lång och plågsam historia).
Detta var en bra nyhet.
![]()
Tack för det.
Vi ses!!
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!
Bikes monter full till bred... |
|
|
Nya Indian Chief Vintage
I kölvattnet av att ha spar... |
|
|
MotoGP 2026: kalender och förare
MotoGP-kalendern och förarn... |
|
|
Benavides till dramatisk Dakar-seger
Luciano Benavides, som gick... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!
Alldeles nyss fick vi klart... |
|
|
Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!
Michelin breddar sitt adven... |
|
|
Svensk auktion med tävlingshojar
Det svenska företaget Antiq... |
|
Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter
Efter att Cruiser-programme... |
|
|
|
WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem