Polisens nya monsterbil

Vahettere..jobbar polisen ofta i giftiga gaser och inne i kärnreaktorer..?
Höj deras lön isåfall!

Det här är inte nödvändigtvis riktat till dig, utan till alla som enbart tittat på bilderna utan att ha läst artiklarna...

POLISEN har INTE köpt bilarna.
KRISBEREDSKAPSMYNDIGHETEN har köpt dem.
Polisen i Stockholm, Göteborg och Malmö har tilldelats varsin - MEN de kan komma att användas av AMBULANS och RÄDDNINGSTJÄNST också.

Har alla förstått nu, eller ska vi ta det en gång till?

Nä, jag har inte förstått :tungan
Kan du ta det där med när bilen ska användas och av vem. Det hade varit bra med exempel på situationer som varit då den här skulle ha kommit väl tillpass :)

Kan du ta det där med när bilen ska användas och av vem. Det hade varit bra med exempel på situationer som varit då den här skulle ha kommit väl tillpass :)

Jupp meningslöst fordon i Sverige är ordet och precis samma slösreri med skattemedel som när de byggde nya hangarer på F10 i Ängelholm för 400 miljoner och sedan lade ner flottiljen samma år de vart klara...

Jag byggde dem och har aldrig känt något så meningslöst i mitt liv(hangarerna).:va

För att återknyta till att läsa artiklarna... :arsele

http://www.gt.se/nyheter/1.1170393/polis-polis-monsterbil
http://www.skanskan.se/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080520/NYHETER/356792987/1162/gringo
http://www.metro.se/se/article/2008/05/22/06/5119-45/index.xml

Och så överkursen - där man kan välja att lyssna också! :tungan
http://www.sr.se/kristianstad/nyheter/artikel.asp?artikel=2081882

Hahahaha skrattar så jag nästan kissar på mig.... investera så mycket pengar i en fåååård... ja herrejösses... använd en gammal sisu istället.
Med den vikten kommer den väl upp i en hissnande hastighet av 120km i timmen innan den börjar bli instabil och farlig på vägen

Jorå såatteeee... skönt att polisen äntligen får de medel som krävs för att stävja all den hemska terrorismen i Sverige. För att inte tala om alla gånger man läst om polisens önskemål att kunna cruisa i gasläckande områden.

Tror den kommer till stor nytta. Hela bilen kommunicerar ju "DIALOG", som är polisens nya approach. Och bara drygt 10 miljoner kronor kostar ju dessa bilar, vilket fynd! Synd att de inte köpte fler än tre, nu blir det ju väntelista för flera myndigheter som också har behov av att stävja terrorism.

Brand- och sjukvårdspersonal är nog eld och lågor(hihi) över bilen. Tänk att de också ska få vara med och åka i bilen det står POLIS på. Men det är krisberedskapsmyndigheten som beställt bilen. KBM, som ligger bakom dundersuccén RAKEL.

Hurra för KBM, äntligen blir vi av med alla terrorister som plågat oss länge nu!

Nu tror jag att jag har förstått :)
Det står i en artikel att den kan vara bra om någon barrikaderat sig i en lägenhet och man vill komma närmare.
JA, då är det ju bara att köra upp för trappan med monstertrucken och forcera dörren :tummenupp
Alternativet att några poliser skulle ta på sig västar och göra lite nytta på egen hand går FETbort, självklart :D

Last edited:
Ja Undrar När dessa bilar ska anvädas inte ialla fall i Malmö som om de ska användas i extrema ögomblick :näsblod :confused: .Lär iallafall inte inträffa i Malmö iallafall.

Nu tror jag att jag har förstått :)
Det står i en artikel att den kan vara bra om någon barrikaderat sig i en lägenhet och man vill komma närmare.
JA, då är det ju bara att köra upp för trappan med monstertrucken och forcera dörren :tummenupp
Alternativet att några poliser skulle ta på sig västar och göra lite nytta på egen hand går FETbort, självklart :D

Ps: du glömmde lägga till något!Om det e flervånings hus så ska det först ta hissen upp sedan utföra det dom ska göra:tummenupp :D

Last edited:
Idioter

Löjligt, rent ut sagt löjligt.
Det mesta av uppgifterna skulle dom kunna fixa med en Patria.
Men dom har ju försvaret 200 av så att låna en sådan skulle nog gå bra...
Men då får man inte lägga ett antal mille på nån skit som ALDRIG kommer att användas. Borde fantamej avskeda idioten som spenderar skattepengar på detta sätt

Vit/blå målning samt att sätta en Stripe med texten "Pålis" går väl på typ 12 timmar. Motsvarande att bara måla Mörkblåa och skita i att skriva myndighetstest. Då kan ju alla myndigheter använda dom. Ger mig fan på att kronofogden har större behov av dessa än snuten/brandsmurfar/krismyndigheter

mi-patria6.jpg

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa