Polisens nya MC!!

Även jag såg detta ekipage någon stund tidigare då de förberedde sig för provkörningen här ute i Nacka Strand. Då stod denna polis tillsammans med kollegor inne på polisens uppställningsplats mellan polishuset och Media-gymnasiets hus.

Trackade honom lite för att han tvättat tjänste-bumsen i för varmt vatten och då garvade han rått.

Den vita hjälmen har jag sett ett antal gånger då de kommer in och äter lunch på Bojen (restaurangen i polishuset). Ska peta på honom nästa gång jag ser honom...

Lime skrev:
Även jag såg detta ekipage någon stund tidigare då de förberedde sig för provkörningen här ute i Nacka Strand. Då stod denna polis tillsammans med kollegor inne på polisens uppställningsplats mellan polishuset och Media-gymnasiets hus.

Trackade honom lite för att han tvättat tjänste-bumsen i för varmt vatten och då garvade han rått.

Den vita hjälmen har jag sett ett antal gånger då de kommer in och äter lunch på Bojen (restaurangen i polishuset). Ska peta på honom nästa gång jag ser honom...

Hmmmmm

http://img501.imageshack.us/my.php?image=image0016wh.jpg

Ktm'arn skrev:
MC-poliser kör inte med en sladd dragen över jackan, och sladden skulle absolut inte ha korsat reflextexten, för det första så får inte någon reflex/reflextext vara övertäckt och för dom som vet så är det en mik/radio inbyggd i hjälmen, hjälmen har i sin tur "kontakt" med mc:en(svårt att förklara).
Och man kan se en antenn sticka ut från vänster sida. Polisen använder inte den typen av radioapparater längre, man har en mindre variant som sitter fast vid höger eller vänster axel.
Och vart är handbojorna som ska sitta i samband med batongen?
Dessutom så får inte/ska inte mc-poliser ha "lösa" radio(r) pga. att dom ska kunna vara i en jakt och kommunicera med centralen och ha händerna fria.
Och en sladd som går diagonalt över ryggen har bara "vanliga" poliser ibland, och diagonal sladd= vanlig radio, och mc-poliser har inte en vanlig handradio. Dessutom ser inte någon av polisens alla skor/mc-stövlar/hjälmar ut så där.

Det må vara noggran uttänkt...men inte tillräckligt.
Denna bilden är med andra ord inte äkta men det har väl varenda tomte redan listat ut(om man inte är smart dvs)?
Någon har fått tag på, vad det iaf ser ut som en riktigt mc(polis)-jacka.
Och det som skall likna en fjäderbatong(jag tror det i alla fall) kan man köpa i alla vapenbutiker, pistolen kan lika gärna vara en soft air gun. Hölster(stavning) kan man köpa på många ställen....

Sry om jag dödar glädjen och är tråkig/besserwisser/onödig men jag kunde inte låta bli :rofl
Så....gör om, gör rätt :hihi :tungan

"hjälmen har i sin tur "kontakt" med mc:en(svårt att förklara)."

Skulle vara kul att veta hur radion har "kontakt" med denna hoj..

"Och vart är handbojorna som ska sitta i samband med batongen?"

Polisen får ha bojorna var fan dom vill..

"Dessutom ser inte någon av polisens alla skor/mc-stövlar/hjälmar ut så där."

Suck.. Polisen får i stort sett ha vilka skor/kängor som vill, bara de är svarta..

"Och det som skall likna en fjäderbatong(jag tror det i alla fall)"

Polisen använder INTE fjäderbatonger, de använder teleskopbatonger, en j-la skillnad... Märkligt att du som är så kunnig i ämnet polis inte känner till detta..

Ktm'arn - Gör om gör rätt... Dvs ta reda på fakta innan du börjar svamla...

tydligen är polisen väldigt duktig på att stunta

Bifogat

• police stunt.jpg
    police stunt.jpg
    122.3 KB · Visningar: 312
Last edited:
Jag var med och såg detta och kan garantera att detta är en äkta polis som åkt ut från polisstationen i Nacka Strand. Jag stod på andra sidan övergångsstället och tog kort. Tyvärr lite dålig kvalitet men detta var garanterat en äkta polis!!!

Bifogar filen med bilden

danne7704 skrev:
2285879 Jag var med och såg detta och kan garantera att detta är en äkta polis som åkt ut från polisstationen i Nacka Strand. Jag stod på andra sidan övergångsstället och tog kort. Tyvärr lite dålig kvalitet men detta var garanterat en äkta polis!!!

Bifogar filen med bilden

Han drog till och med upp på bakhjulet strax efter att bilden tagits!!!

Bifogat

• 59CA0016.jpg
    59CA0016.jpg
    48.6 KB · Visningar: 226
Japp

Tja Danne!!

Ja, det ÄR en äkta bild!!

För er som inte tror på detta: Kolla killen med kameran på andra sidan vägen På kortet på första inlägget i denna tråd!

Faan va kul det roligaste jag sett på länge!! :D :D :tummenupp

Men va 17 om han åkte ut från station med den så mejkar det ju ingen sence att den skulle vara beslagtagen från Zlatan tex !?

Dominator-Rocks skrev:
2289678 Faan va kul det roligaste jag sett på länge!! :D :D :tummenupp

Men va 17 om han åkte ut från station med den så mejkar det ju ingen sence att den skulle vara beslagtagen från Zlatan tex !?

Nej, och ännu mindre sense skulle det göra om han åkte från malmö till nacka/sthlm med en minimoto..! :rolleyes:
Sen är ju bilden gammal...

Bifogat

• polis.jpg
    polis.jpg
    49 KB · Visningar: 127
Last edited:
Han åkte ut från Polisstationen genom tunneln ut från Nacka Strand. Vände i rondellen och tillbaka in till stationen. Jag tog kortet på vägen tillbaka till stationen. Tyvärr fick jag inte med när han gick upp på bakhjulet framför sina poliskollegor... Den bilden hade varit klockren!!!

Att det ska vara så svårt att fatta att detta inte är något skämt....

/D

Back