Polisens Helikopter aktiv idag!

DevilRider

Ekis
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Svedala
Hoj
The Bimmer Killer
PolisHelikoptern är ute och flygger i våra trakter, så ni tänker på det när ni kör hem!! :tummenupp

Just nu är den ovanför svedala! :glömdet
 

DevilRider

Ekis
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Svedala
Hoj
The Bimmer Killer
Lite Fakta för dom nyfikna!!

Roll: Lätt transporthelikopter
Besättning: 1+1
Dimensioner:
Flygkroppslängd 10,20 m
Höjd 3,50
Rotordiameter 10,20
Vikter
Tom 1 455 kg
Maximal startvikt 2 910 kg
Prestanda
Motor(er) 2 x Turbomeca Arrius 2B or Pratt & Whitney Canada PW206B turboshafts,
Effekt 2 x 473 / 498 kW (634 / 667 shp)
Maximal hastighet 254 km/h :tummenupp
Transporträckvidd 635 km

Maximal altitud 3 045 m
Stigförmåga 7,62 m/s


Förövrigt, står det
2st i Göteborg
2st i Sthl
1st Sturup/Malmö :mad:
1st Boden
1st Östersund
 
Last edited:

RebeX

THE Ninja
Gick med
27 May 2004
Ort
Over the hills and far away
Hoj
ZX6R 636 -04 - RebexEdition
Lite Fakta för dom nyfikna!!

Roll: Lätt transporthelikopter
Besättning: 1+1
Dimensioner:
Flygkroppslängd 10,20 m
Höjd 3,50
Rotordiameter 10,20
Vikter
Tom 1 455 kg
Maximal startvikt 2 910 kg
Prestanda
Motor(er) 2 x Turbomeca Arrius 2B or Pratt & Whitney Canada PW206B turboshafts,
Effekt 2 x 473 / 498 kW (634 / 667 shp)
Maximal hastighet 254 km/h :tummenupp
Transporträckvidd 635 km

Maximal altitud 3 045 m
Stigförmåga 7,62 m/s


Förövrigt, står det
2st i Göteborg
2st i Sthl
1st Sturup/Malmö :mad:
1st Boden
1st Östersund

Lite info för er "utomstående":

Helikoptern i Sturup är förflyttad till Gbg sedan en av helikoptrarna där kraschade och kommer stanna där permanent. Den rings ner av polisen via sthlm vid nödsituation, anledningen att den flög i våra trakter var att det försvunnit en person och de använde värmekameran i hkptern för att söka. Det finns inte någon utrustning för hastighetsmätningar i helikoptern längre, de kan alltså INTE fånga oss fortkörare med den. De har helt enkelt inte resurser att jaga hojåkare med dem eftersom det kostar 20 000 i timmen att hålla dem i luften och svenska staten inte är intresserad av att pumpa in mer pengar i polisen. Så mina vänner, frukta ej, helikopterskräcken är ett minne blott!:banana
 

Martex

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Ystad
Hoj
BMW F 650 GS -01
Lite info för er "utomstående":
Helikoptern i Sturup är förflyttad till Gbg sedan en av helikoptrarna där kraschade och kommer stanna där permanent. Den rings ner av polisen via sthlm vid nödsituation...

...Så mina vänner, frukta ej, helikopterskräcken är ett minne blott!:banana


Jag arbetar i anslutning till flygplatsen och kan meddela att helikoptern är här lite då och då.
Man använde den vid skottlossningen i Malmö (då en ung gängledare sköts på öppen gata).

De har för övrigt både fönsterrutor och radio i helikoptern. :rolleyes:
 

Gruztager

snabbare än min egen skugga
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Blentarp city
Hoj
Yamaha R1
Lite info för er "utomstående":

Helikoptern i Sturup är förflyttad till Gbg sedan en av helikoptrarna där kraschade och kommer stanna där permanent. Den rings ner av polisen via sthlm vid nödsituation, anledningen att den flög i våra trakter var att det försvunnit en person och de använde värmekameran i hkptern för att söka. Det finns inte någon utrustning för hastighetsmätningar i helikoptern längre, de kan alltså INTE fånga oss fortkörare med den. De har helt enkelt inte resurser att jaga hojåkare med dem eftersom det kostar 20 000 i timmen att hålla dem i luften och svenska staten inte är intresserad av att pumpa in mer pengar i polisen. Så mina vänner, frukta ej, helikopterskräcken är ett minne blott!:banana

Asså var jobbar du? :)
 

DevilRider

Ekis
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Svedala
Hoj
The Bimmer Killer
Lite info för er "utomstående":

Helikoptern i Sturup är förflyttad till Gbg sedan en av helikoptrarna där kraschade och kommer stanna där permanent. Den rings ner av polisen via sthlm vid nödsituation, anledningen att den flög i våra trakter var att det försvunnit en person och de använde värmekameran i hkptern för att söka. Det finns inte någon utrustning för hastighetsmätningar i helikoptern längre, de kan alltså INTE fånga oss fortkörare med den. De har helt enkelt inte resurser att jaga hojåkare med dem eftersom det kostar 20 000 i timmen att hålla dem i luften och svenska staten inte är intresserad av att pumpa in mer pengar i polisen. Så mina vänner, frukta ej, helikopterskräcken är ett minne blott!:banana

Detta du syfta på? http://www.dn.se/nyheter/sverige/en-omkom-nar-polishelikopter-stortade-1.601322

Och detta vissar ju att du har rätt! http://www.helikopterpiloten.se/2008/06/27/polisflyget-polishelikoptrar/

Men kommer ändå att köra lungt med helikoptrar i luften, vill inte satsa mitt körkort på att du har rätt:D
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
... oss fortkörare . ....

Snacka för dig själv:tuttar Jag har ALDRIG kört för fort. Men någon som har en likadan hoj som min har kopierat min regskylt och körkort och kör runt i ett lika skabbigt skinnställ som mig och har oxå beställt en Gayrosa hjälm från utlandet :D
Så lite då och då droppar det ner en fortkörningsbot i min brevlåda ..... fastän JAG ALDRIG kört för fort ..... tycker ju det är äckligt :brinnerup


Note till polisen:
Om polisen läser detta tycker jag att det räcker som alibi i framtida bötessituationer.:tummenupp
 

Robz

Guest
...Så lite då och då droppar det ner en fortkörningsbot i min brevlåda ..... fastän JAG ALDRIG kört för fort ..... tycker ju det är äckligt :brinnerup...

Risken i DITT fall är väl större att du får kravbrev från bönderna om förstörd gröda... :hihi


Nice info RebeX! :tummenupp
 

RebeX

THE Ninja
Gick med
27 May 2004
Ort
Over the hills and far away
Hoj
ZX6R 636 -04 - RebexEdition
Asså var jobbar du? :)

sett filmen miss secret agent?

Detta du syfta på? http://www.dn.se/nyheter/sverige/en-omkom-nar-polishelikopter-stortade-1.601322

Och detta vissar ju att du har rätt! http://www.helikopterpiloten.se/2008/06/27/polisflyget-polishelikoptrar/

Men kommer ändå att köra lungt med helikoptrar i luften, vill inte satsa mitt körkort på att du har rätt:D

precis det jag syftade på. klart jag har rätt;) men som sagt, de har radio och fösterrutor så man kan ha det i åtanke, men fortfarande inga mätinstrument:brinnerup

Nice info RebeX! :tummenupp

allt för dig robz!
 
Last edited:

DevilRider

Ekis
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Svedala
Hoj
The Bimmer Killer
precis det jag syftade på. klart jag har rätt;) men som sagt, de har radio och fösterrutor så man kan ha det i åtanke, men fortfarande inga mätinstrument:brinnerup
!

Tyvär har dom väl det, och dom ju är inte dummare än att dom kan se skilnad på en som kör i lagom 110-120 eller ngt som kör 270-280..
Men allt ska ju bevisas!!

(Inte för att jag någonsin kör så fort! Bara vad som står på skyltarna, och fick lära mig matte i skolan!! :cdevil)
 

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Somewere...
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Tyvär har dom väl det, och dom ju är inte dummare än att dom kan se skilnad på en som kör i lagom 110-120 eller ngt som kör 270-280..
Men allt ska ju bevisas!!

(Inte för att jag någonsin kör så fort! Bara vad som står på skyltarna, och fick lära mig matte i skolan!! :cdevil)

kör heller aldrig för fort men ja har för mig att 110+110=220km/h :yoparty :banana
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top