Polisens ansvar vid en allvarlig trafikolycka.

LiCrO

.....
Gick med
31 Aug 2003
Hoj
ER6n
Ja jag vill veta lite om polisens ansvar vid en allvarlig trafikolycka. Då jag och flickvännen var med om en för två månadersen. Såpass allvarlig att i en vecka så visste dom inte om hon skulle överleva.

Ska polisen dokumentera skador på vägen och fordon så som att ta kort på eventuella broms, saneringsspår och skador på fordona?

Just nu sitter jag i den sitsen att polisen har struntat i detta och förmodligen kommer jag dömmas som skyldig tack vare det.

LiCrO skrev:
Ja jag vill veta lite om polisens ansvar vid en allvarlig trafikolycka. Då jag och flickvännen var med om en för två månadersen. Såpass allvarlig att i en vecka så visste dom inte om hon skulle överleva.

Ska polisen dokumentera skador på vägen och fordon så som att ta kort på eventuella broms, saneringsspår och skador på fordona?

Just nu sitter jag i den sitsen att polisen har struntat i detta och förmodligen kommer jag dömmas som skyldig tack vare det.

Men om dom struntat i allt sånt har dom väl inget att gå på när dom ska döma dig?

tvålen skrev:
Men om dom struntat i allt sånt har dom väl inget att gå på när dom ska döma dig?
Tydligen då dom ringde min flickvän och frågade henne om hon ville kräva skadestånd av mig.

Jo, de ska ha gjort den polisrapport med vittnen och hela kalaset de gjorde de i alla fall i mitt fall. De hände för ca 2 månader sen. Har en hel polisrapport hemma med vitten och beskrivning och sånt. Men om de fotar och så vet jag ej....

Last edited:
Ville bara säga att det är skönt att höra att ni klarade er! :)

LiCrO skrev:

Va..det kan inte vara sant dennis...har de inte dokumenterat :kocko Det kom två ambulanser, brandkår o två polisbilar på plats. Poliserna pratade med dem som var vittnen, frågan var om de fick fram så mycket info då vi alla var så pass chockade men hur kunde de glöma o ta kort. Skriv detta på s-tråden, kanske ngn som var med tog kort. Vi var på olycksplatsen en vecka senare o då var de tydliga långa bromsspåren kvar. (vet att det är ngn som har kort på när din hoj låg i diket)

Hälsa sofia :krama

Last edited:
jag hoppas inte att flickvännen ville kräva dig på en massa stålar...såifall så är det kanske dags å byta

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg