Polisen

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Short Valley
Hoj
KTM
Kapten Blåskägg skrev:
2367187 Om du hade haft 1,5 fungerande hjärncell så hade du själv insett ditt patetiska resonemang.
Vad tycker du att de ska göra då? Sitta och äta munkar när din polare med 4 mån hojvana kör genom stan i 170???
Väx upp din jävla märla!!!

170, var det efter eller innan han blev jagad....hur va det nu... :tummenupp


Kapten Blåskägg skrev:
2367257 Jag tror inte att det var trådstartaren som körde men det är oväsentligt i våran sköna kvällsdiskussion :)
:rolleyes:


Kapten Blåskägg skrev:
2367257
Jag har tappat lappen 4 gånger, 2 av gångerna kan jag tycka att polisen gjorde en felprioritering i trafikövervakningen. De andra 2 gångerna har jag inga synpunkter på alls, hade jag varit trafikpolis hade jag inte bara tagit lappen av mig själv utan jag hade även gett mig själv en rejäl batongssmocka.

Du häver ur dig glåpord till trådstartaren medans du själv verkar ha grova personlighets problem. Att det inte står rätt till däruppe hos dig framgår ganska tydligt :tomten

Kapten Blåskägg skrev:
2367257
Om man väljer att dra polisen har man på nåt sätt förbrukat sin rätt att ha synpunkter på polisens efterföjande agerande.

NakcskÅtT DireKKt!!1 :yoparty :yoparty :kulspruta :kulspruta
 

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Smurfer skrev:
2367294 170, var det efter eller innan han blev jagad....hur va det nu... :tummenupp



:rolleyes:




Du häver ur dig glåpord till trådstartaren medans du själv verkar ha grova personlighets problem. Att det inte står rätt till däruppe hos dig framgår ganska tydligt :tomten



NakcskÅtT DireKKt!!1 :yoparty :yoparty :kulspruta :kulspruta

Vi har väl olika uppfattning i frågan, inget märkvärdigt :)
 

Wieder2

RIDE IT LIKE U STOLE IT
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Boden
Hoj
Honda CBR 600 -89 , YAMAHA R1 -02
cleaner skrev:
2366884 Om det gick max 20 för fort varför oroa sig för att han nyss tagit kortet?

Förstår fortfarande inte hur ni kan få det till polisens fel att din polare
skulle dra från dom. Eller hmm du kanske menade att dom skulle skitit i att
köra efter han? Ok, då tycker du antagligen också att dom ska titta åt ett
annat håll när någon stjäl din mc ? (hårddraget men ser fortfarande inte hur
man kan få den situationen till att vara polisens fel)


Nej det är ju absolut inte deras fel , är ju deras jobb men å andra sidan så måste dom oxå tänka på att inte framhäva en farlig situation för ett sånt simpelt brott , var ju ganska idiotiskt av min kompis att börja dra ifrån dom för en ynka hastighets överträdelse som nästan var obefintlig , men ändå dom kan ju inte jaga en som att det är en mord misstänkt galning dom far efter , varje situation måste ju även dom utvärdera fördelar & nackdelar med.

Men missförstå mig inte , jag tycker liksom dom flesta här att det var galet gjort av han , men bara för att man har en blå-vit bil & lampor på taket så kan man inte bete sig hur som helst...
 

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Homo skrev:
2367276 moralens högborg

kan fortfarande inte förstå hur det kan va "jakt" mellan båge o bil, körde killen bara på 2an lr?? dom flesta drar nog popo på moped, då är det iofs jakt, men med mer är 125cc (250etc) så är det slakt imho. tja om du hade vart snut hade inte du velat jaga nån på hoj lr, klart dom jagar folk. säkert mycke roligare än å jaga alkisar i allmänna parker för att dom sitter o super o lever fan

Om du inte orkar anstränga dig att skriva så man förstår kan du lika gärna skita i det.

Moralens högborg? - snarare idioternas...
 

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Wieder2 skrev:
2367301

Men missförstå mig inte , jag tycker liksom dom flesta här att det var galet gjort av han , men bara för att man har en blå-vit bil & lampor på taket så kan man inte bete sig hur som helst...

Nej självklart kan de inte göra det. Men hade det varit din/någons stulna hoj som smet så hade nog många tyckt att polisen gjorde sitt jobb :)
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Om man nu tvunget ska köra ifårn snuten gör man det väll smartast genom att bara köra lungt och svänga in där polisbilen inte kommer in. :va

Dumt att riskera andras liv i onödan. Tipsa honom om det nu.
 

Wieder2

RIDE IT LIKE U STOLE IT
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Boden
Hoj
Honda CBR 600 -89 , YAMAHA R1 -02
Smurfer skrev:
2366979 Weider, som du märker så kör "större" delen av dem som kommenterar "MåPPAr".
Man kan jämföra dem med Skinnställs talibanerna. Kör du inte med dubbla helställ mitt i stan när det är 32 C är det = med NakCSkåtT direKKt!!1 :tungan :tungan :machinegu :machinegu

Smurf tips: Nästa gång du vill ha lite info lägg upp det på ett snyggare sätt. Nämn för guds skull inte att någon i fråga har blivit jagad av polis etc.

Tack smurfer ska tänka på det , vill ju inte reta upp Alla är jourhavande Mammor i moral och etikfrågor , lite synd att nötterna måste sitta & moralpredika över en fråga som är solklar.

Sen kan jag ju upplysa Guw som var expert om den lagen om hur djävla fel han hade " FÖRFÖLJANDE MED BIL SOM INNEBÄR FARA ÄR INTE BEGOGAT , ÄR DEN FLYENDES FARLIGHET INTE KÄND & BROTTET INTE ÄR SVÅRARTAT BÖR FÖRFÖLJANDET AVBRYTAS OMDELBART SÅ SNART DET INNEBÄR FARA FÖR ATT NÅGON KAN SKADAS RPSFS 2000:18 FAB 104-1 13D & 4,5 FÖRORDNINGEN RIKSPOLISSTYRELSEN "

snälla innan du svarar på ett inlägg till ta reda på vad som gäller:D
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
Wieder2 skrev:
2367307 Tack smurfer ska tänka på det , vill ju inte reta upp Alla är jourhavande Mammor i moral och etikfrågor , lite synd att nötterna måste sitta & moralpredika över en fråga som är solklar.

Sen kan jag ju upplysa Guw som var expert om den lagen om hur djävla fel han hade " FÖRFÖLJANDE MED BIL SOM INNEBÄR FARA ÄR INTE BEGOGAT , ÄR DEN FLYENDES FARLIGHET INTE KÄND & BROTTET INTE ÄR SVÅRARTAT BÖR FÖRFÖLJANDET AVBRYTAS OMDELBART SÅ SNART DET INNEBÄR FARA FÖR ATT NÅGON KAN SKADAS RPSFS 2000:18 FAB 104-1 13D & 4,5 FÖRORDNINGEN RIKSPOLISSTYRELSEN "

snälla innan du svarar på ett inlägg till ta reda på vad som gäller:D

mao ska vi sluta klaga på polisen som avbryter jagande av ev. hojtjuvar
eftersom dom aldrig kan veta identiteten på den som kör.

Wieder2 skrev:
2367301 Men missförstå mig inte , jag tycker liksom dom flesta här att det var galet gjort av han , men bara för att man har en blå-vit bil & lampor på taket så kan man inte bete sig hur som helst...

Nej man kan absolut inte betee sig hursomhelt som polis,
har två nära vänner som arbetar som poliser och det händer
ganska ofta att dom inte ingriper pga att dom inte kan ingripa utan
att ta till hårdare tag vilket alltid resulterar i en anmälan om övervåld
och då oftast rättegång mot dem som poliser!

Bästa jag har som exempel är den polis som hindrade 4 st inbrottstjuvar
som knatade omkring i en butik mitt i natten och plockade på sig saker,
han kom dit ensam och sköt 1 ! Varningsskott i marken för vilket han
blev åtalad för tjänstefel !!!!!!

Hmm kan det bli mer offtopic än ovanstående ? aja ska skärpa mig :)
 
Last edited:

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Radfyror o V-twin.
Wieder2 skrev:
2366782 Han berättade för mig att han försökte först hålla en normal fart & slinka imellan betong grisar på smala gator & dylikt öfr att få dom att inse att det är lika bra att dom släpper honom , men dom var tydligen tjuriga & tvingade upp han i hiskeliga farter innan dom gav upp..

Tvingade upp? Hur nådde de till hans gasrulle? "Normal fart" och slinka mellan betonggrisar o smala gator? Skulle det vara förmildrande anser du?

Han körde för fort, fick snutjag och stannade inte. Då får han stå sitt kast. Simple as that. Att ta sitt ansvar och inte skylla ifrån sig är främmande?

Hade han kört på någon och skadat sig eller andra så hade han nog fått stå för kostnaderna själv eftersom försäkringarna ofta har en klausul om att man inte får bryta mot gällande lagar och förordningar för att försäkringen skall gälla.

Kapten Blåskägg skrev:
2367240 Jakten gick hela tiden i stan i hastigheter upp mot 170 km/h mot stop pliker , rödljus & allt annat ni kan tänka er , det slutade med att han blev tvungen att blåsa ifrån dom på gångstigar i hög fart innan dom släppte honom
Nu till frågan , har inte dessa nötter lagar & regler dom själv ska rätta sig efter


Ovanstående citat från trådskaparens första inlägg är i mina ögon ett praktexempel på ett jävla bölande. Om man väljer att dra polisen har man på nåt sätt förbrukat sin rätt att ha synpunkter på polisens efterföjande agerande.

:klappar :tummenupp
 
Last edited:

FTW

WTF?
Gick med
2 May 2006
Ort
-
Hoj
800, blåsvart
Wieder2 skrev:
2366782 Tjenare Bröder!!! ...

Men va f... Först säger du att din kompis ligger å kör I STAN i nära 170km/h, mot rödljust stopplikt å fan vet vad.. Och sen sitter du å grinar över att SNUTEN har gjort fel ??? För i helv..

Och om snuten gjorde fel, so what? Jag trodde du gillade OutLaWs!!11!! .... ?

Hade det varit europaväg, raksträcka.. ja åtminstone inte på 70/50/30-väg.. då hade jag inte sagt nåt. Men nu betedde han ju sig som en jävla psykopat med nystulen hoj, då får han ju räkna med att bli behandlad som sådan oxå.

Töntigt.. !

Nä, återgång till semestern..
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Hej alla nytillkommna medlemmar på detta forum, tro det eller ej men en gång i tiden var detta forum befolkat av SPORTHOJSÅKARE som tyckte det var ballt med lite adrenalin och allmänt osocialt beteende i trafiken.

Nu när sura kreti & pleti hojåkare som tack vare några hyfsade börsår vågat köpa en mc igen hittat hit och dräller omkring sina dumdryga & rättrådiga åsikter om varje bakhjulsåkning så blev det såhär.

Hoppas ni trivs.


Till trådstartaren: Att snuten slutar jaga om du slänger hjälmen eller kör fort är en fet skröna, det avgörs från en gång till en annan och är ingen "garanti"

Trevlig helg.
 

Dark_Messenger

Guest
Kärringar och moralpredikare. Fi fan vad trött jag blir när människor bara ska hävda sin laglydighet och korrekthet spammar sönder kul läsning med sina skitinlägg.

Klarar man en lasring med kortet i behåll, då stannar man. Annars, bara dra å BRASSA i helvet!
:yoparty
 

Aviation

Chef
Gick med
5 Jun 2006
Ort
Örebro
Hoj
???
Det är vell nya regler om detta, med att dom inte ser föraren men hojjen. För fart kamerorna blir ju ägaren till fordonet drabbat o inte föraren om man lånat ut den o inte kan identifiera den som körde. Så gäller det på dom nya kamerorna iaf. Vad jag har hört
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Aviation skrev:
2368086 Det är vell nya regler om detta, med att dom inte ser föraren men hojjen. För fart kamerorna blir ju ägaren till fordonet drabbat o inte föraren om man lånat ut den o inte kan identifiera den som körde. Så gäller det på dom nya kamerorna iaf. Vad jag har hört


Då har du hört fel. Fortfarande gäller att föraren kan identifieras för att kunna ge påföljd. Lyckligtvis.

Någon skramlar säkert fram en lagtext snart..
 

Aviation

Chef
Gick med
5 Jun 2006
Ort
Örebro
Hoj
???
Aha, men de va vell bra=) får vell testa o blåsa förbi i morsans bil annras vid en ny fartkamera o kolla om hon får någe på posten :)
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Chronic skrev:
2368020 Hej alla nytillkommna medlemmar på detta forum, tro det eller ej men en gång i tiden var detta forum befolkat av SPORTHOJSÅKARE som tyckte det var ballt med lite adrenalin och allmänt osocialt beteende i trafiken.

Nu när sura kreti & pleti hojåkare som tack vare några hyfsade börsår vågat köpa en mc igen hittat hit och dräller omkring sina dumdryga & rättrådiga åsikter om varje bakhjulsåkning så blev det såhär.

Hoppas ni trivs.


Till trådstartaren: Att snuten slutar jaga om du slänger hjälmen eller kör fort är en fet skröna, det avgörs från en gång till en annan och är ingen "garanti"

Trevlig helg.
Så sporthojsåkare kör små korkat och böllar sen för att polisen jagar dom? Vafan hur mycket adrenalin vore det utan snuten?
 

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Ort
på tiptop
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
UltraMarine skrev:
2367303 Om du inte orkar anstränga dig att skriva så man förstår kan du lika gärna skita i det.

Moralens högborg? - snarare idioternas...

jag vet, jag va lite för provokativ där. ni ska inte ta allt på för stort allvar (vilket många tycks göra på detta forum). tycker mest det är kul för att det blir sånt tjafs om att nån snubbe kör 20km/h för fort. helt otroligt
 

KidNasty

Inte bara tuffa killar som har tatuering
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Hojlös... Men drömmer om en R1-07 eller nyare.
Chronic skrev:
2368020 Hej alla nytillkommna medlemmar på detta forum, tro det eller ej men en gång i tiden var detta forum befolkat av SPORTHOJSÅKARE som tyckte det var ballt med lite adrenalin och allmänt osocialt beteende i trafiken.

Nu när sura kreti & pleti hojåkare som tack vare några hyfsade börsår vågat köpa en mc igen hittat hit och dräller omkring sina dumdryga & rättrådiga åsikter om varje bakhjulsåkning så blev det såhär.

Hoppas ni trivs.


Till trådstartaren: Att snuten slutar jaga om du slänger hjälmen eller kör fort är en fet skröna, det avgörs från en gång till en annan och är ingen "garanti"

Trevlig helg.

:klappar :tummenupp
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top