Polisen

Klaga gärna på mig för att vara moraltant el. dyl. Rannsaka er också lite själva varför sker de flesta mcolyckor på 70-väg som singelolyckor? Kan det ha gått för fort eller? Hur kan det under en Onsdagskörning som jag visserligen inte var med på ha slumpat sig så att 7 personer åkte av vägen?

Om ni är med på sporthojskurser, lär ni er ingenting? Annars kan jag verkligen rekommendera er att gå på en sporthojskurs. Vad gäller försäkringen med en borgerlig regering måste man ta ett större ansvar och det kommer ni tjäna på. I längden.

Tänk inte så mycket vad polisen får göra eller ej. Om ni blir uppmanade att stanna är det väl bara att stanna men om ni inte gör det beskyll inte polisen för vad som händer. Den som blir jagad har tagit ett beslut.

Last edited:
Dubbelmoralkärringar.. antar att MÅNGA av er skulle reagerat likadant i den situationen och så sitter ni och moralpredikar mot ert eget beteende.. :mad:

Wieder2 skrev:
2366782

Jakten gick hela tiden i stan i hastigheter upp mot 170 km/h mot stop pliker , rödljus & allt annat ni kan tänka er ,

Nu till frågan , har inte dessa nötter lagar & regler dom själv ska rätta sig efter ,

Om du hade haft 1,5 fungerande hjärncell så hade du själv insett ditt patetiska resonemang.
Vad tycker du att de ska göra då? Sitta och äta munkar när din polare med 4 mån hojvana kör genom stan i 170???
Väx upp din jävla märla!!!

Fetvadd skrev:
2367183 Dubbelmoralkärringar.. antar att MÅNGA av er skulle reagerat likadant i den situationen och så sitter ni och moralpredikar mot ert eget beteende.. :mad:

Nope, har aldrig hänt och kommer inte heller att ske......:pannkyss

Frredde skrev:
2367203 Å du e rätt duktig på personliga påhopp...

Nja det vet jag inte, jag har bara lite svårt för folk som ska försvara en lagvidrighet genom att skylla på polisen.
Vi kör alla sporthoj och ibland kör vi fort som helvete, gör man det så tar man en risk att bli haffad. Om man sedan väljer att fronta den situationen genom att dra så vill jag påstå att man utsätter några fler än sig själv för en viss risk. Jag har inget jättehat mot folk som drar polisen, det är ju upp till var och en. Men gör man det så ska man fan inte sitta och böla över hur polisen beter sig i jakten. :)

Kapten Blåskägg skrev:
2367217 Nja det vet jag inte, jag har bara lite svårt för folk som ska försvara en lagvidrighet genom att skylla på polisen.
Vi kör alla sporthoj och ibland kör vi fort som helvete, gör man det så tar man en risk att bli haffad. Om man sedan väljer att fronta den situationen genom att dra så vill jag påstå att man utsätter några fler än sig själv för en viss risk. Jag har inget jättehat mot folk som drar polisen, det är ju upp till var och en. Men gör man det så ska man fan inte sitta och böla över hur polisen beter sig i jakten. :)

Instämmer :D

Frredde skrev:
2367227 Vem har bölat? INGEN så vitt jag kunnat läsa iaf. Däremot har en relativt enkel fråga ställts.... :fakta

Enkel fråga ja, men han skyllde på att det var polisens fel ...

Frredde skrev:
2367227 Vem har bölat? INGEN så vitt jag kunnat läsa iaf. Däremot har en relativt enkel fråga ställts.... :fakta

Skulle precis kommentera samma sak. Folk e ju fan inte kloka. Det e ju helt jävla sinnesjukt hur mycket folk ska moralpredika!

1. Ingen bölade.
2. Ingen tyckte att det var häftigt.
3. EN enkel fråga ställdes.

Besvarades den? Nja, det tog ett tag. Vissa är fan som några jävla botar som sitter och lyssnar efter nyckelord:170km/h, dra snuten, polisen gör fel. Sen börjar moralkakorna hagla. Fan läs inlägget!

Vi fick ju på svart och vitt att polisen enligt reglementet skulle ha avbrutit under rådande förutsättningar.

Frredde skrev:

Jakten gick hela tiden i stan i hastigheter upp mot 170 km/h mot stop pliker , rödljus & allt annat ni kan tänka er , det slutade med att han blev tvungen att blåsa ifrån dom på gångstigar i hög fart innan dom släppte honom
Nu till frågan , har inte dessa nötter lagar & regler dom själv ska rätta sig efter

Ovanstående citat från trådskaparens första inlägg är i mina ögon ett praktexempel på ett jävla bölande. Om man väljer att dra polisen har man på nåt sätt förbrukat sin rätt att ha synpunkter på polisens efterföjande agerande.

Kapten Blåskägg skrev:
2367240

Om man väljer att dra polisen har man på nåt sätt förbrukat sin rätt att ha synpunkter på polisens efterföjande agerande.

Om man nu ska (som man gör i Sverige) utgår från att trådstartaren talar sanning så var det ju inte han själv som körde. Då har han väl knappast förbrukat någonting?!

Han ville ha svar på en fråga. Visst.. han skrev "nötter". Ja... bränn honom på bål för fan!

Om någon sen TRRROOOOORRRRR att det e trådstartaren själv som kört, så får det ju stå för var å en. Men inget som ska läggas fram som underlag i denna diskussion iaf.

Frredde skrev:

Exakt, och i och med att polisen står ÖVER lagen så behöver dom inte följa den.
Fungerar ungefär som DU skulle ta fast dig själv för fortkörning,vårdslöshet i trafik,slarv med bältet,felparkeringar o.s.v .
Så vad spelar det då för roll vad poliser har för regler.

Om två poliser stannar dig och säger att du inte hade bälte på dig, vad tror du då det spelar för roll om du hade det eller inte?

Poliser är MÄNNISKOR precis som du och jag! på gott och på ont...det får man helt enkelt leva med!

Frredde skrev:
2367245 Om man nu ska (som man gör i Sverige) utgår från att trådstartaren talar sanning så var det ju inte han själv som körde. Då har han väl knappast förbrukat någonting?!

Han ville ha svar på en fråga. Visst.. han skrev "nötter". Ja... bränn honom på bål för fan!

Om någon sen TRRROOOOORRRRR att det e trådstartaren själv som kört, så får det ju stå för var å en. Men inget som ska läggas fram som underlag i denna diskussion iaf.

Jag tror inte att det var trådstartaren som körde men det är oväsentligt i våran sköna kvällsdiskussion :)

Både du och jag har ju läst trådar där en SH-dude tappat lappen och lägger skulden på "den där jävla bögsnuten som inte ens hittat Palmes mördare".
Jag har tappat lappen 4 gånger, 2 av gångerna kan jag tycka att polisen gjorde en felprioritering i trafikövervakningen. De andra 2 gångerna har jag inga synpunkter på alls, hade jag varit trafikpolis hade jag inte bara tagit lappen av mig själv utan jag hade även gett mig själv en rejäl batongssmocka.

Självklart kan/ska man ha en diskussion om polisens agerande, men jag tolkade trådstartarens första inlägg som starkt kritiskt mot polisens agerande. Väljer man att dra polisen så får man ta eget ansvar för vad som händer sedan. Tolkade jag första inlägget som jag beskriver så tycker jag han bölar lite, tolkade jag det fel så ber jag om ursäkt :)

Synpunkter Frredde?

Polisjakt

What's up folks! Här var det en livad disskusion. Jag tycker personligen man skall framföra sin åsikt utan att döma ut någon eller idiotförklara honom/henne. Visa gärna vart man står och vad man tycker utan att angripa andra för deras åsikter. Det här var en känslig fråga som kräver lite eftertanke för situationen i sig. Visst var det dumt. Vi bör alla hålla oss rätt med lagar o regler, men någonstans i det hela så finns det ju en människa bakom dessa aktioner och människan är ej felfri. En människa kan göra mkt dumma saker då han/hon blir rädd. Inte nog med det så gör man fler fel när man har en liten kort tid på sig att tänka efter vad som verligen är rätt o fel, som i denna situation då allt sker så fort. Glöm ej! Det är lätt att vara efterklok, men handlingen för stunden är ngt helt annat. Tror även personen i fråga själv inser hur dumt det är när han senare kommer hem och tankarna hinner ifatt honom och när han inser att det kunde ha slutat illa. Men jag håller med frågeställaren till viss del i denna fråga. De bör släppa jakter som denna då den blir för riskfylld. Poliser gör säkert fel i att ta saker personligt också då de ser en sådan här aktion som att han nypt dem på nöten, vilket skapar ett (jävlar anamma) hos polis mannen och han ska ge sig fan på att ta skurken (tror jag). Men de bör också försöka ta till sig lite förnuft och släppa en sådan jakt då de märker att den blir allt för riskfylld. Man har ju sett så många poliser som gärna e där med pekpinnen men själva lever de ej som de lär. Många av dem kör för fort på vägarna också utan att ha riktiga skäl för det. Ha de gött!

Ps: gillade den där historien om killen som racade med civilsnuten :squid :drool

jävla kärringar gå o lägg er, det är sent nu

moralens högborg

kan fortfarande inte förstå hur det kan va "jakt" mellan båge o bil, körde killen bara på 2an lr?? dom flesta drar nog popo på moped, då är det iofs jakt, men med mer är 125cc (250etc) så är det slakt imho. tja om du hade vart snut hade inte du velat jaga nån på hoj lr, klart dom jagar folk. säkert mycke roligare än å jaga alkisar i allmänna parker för att dom sitter o super o lever fan

Last edited:
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back