Polisen

prulle skrev:
Hemma fillat och ett mk rör.hade 14/53 drevning varva 12 000
Jag vet att du inte tror mig, det har ingen som inte testa den gjort.

Sanningen är att jag la ner kopiöst mycket tid på att fila-testa-ställa in-bestycka.

Ska sägas att 110 var uppmätt av polisen i svag nedförs backe.

Felet många gör är att dreva för högt så motorn inte orkar varva.

Edit: Glömde säga att jag polera kanalern och insugget tills man kunde spegla sig i dom. Tror jag hade andra reed ventiler. dom var sex läppars och såg ut att vara av kolfiber, är det normalt på en senda drd?
Vet inte tidigare ägare kanske hade gjort något i motorn. Men det var en tjej som hade den innan mig, så jag tror inte det.
:tummenupp min tar i varvstoppet när jag toppar :tungan
 
prulle skrev:
Jag fick väck varvstoppet så den bottna båda mätarna. :tummenupp

Hastighetsmätarn gick till 80 och den toppa jag på 4:an så den visa lite fel... :D och varvräknarn går till 12 000.

DEn va faktiskt riktigt kul att köra, hade bätre väghålning och bromsar än crmen.. :död
oki:) hehe låter ju trevligt :tummenupp var det SM eller? har för mig att NSR fälgarna passar på CRMen :va
 
NSR_MAN skrev:
oki:) hehe låter ju trevligt :tummenupp var det SM eller? har för mig att NSR fälgarna passar på CRMen :va

Japp var en sm. Jo dom gör de men dom ser förj*vliga ut på den. Det är mest fjädern i framgaffeln och bromsarna som suger. Sen har den lite förhög tyngd punkt för att va optimal på asfalt.
 
prulle skrev:
Japp var en sm. Jo dom gör de men dom ser förj*vliga ut på den. Det är mest fjädern i framgaffeln och bromsarna som suger. Sen har den lite förhög tyngd punkt för att va optimal på asfalt.
Jag tycker de e snyggt me helgutna fälgar på sm:tummenupp , men kanske inte just NSR fälgarna :D
 
NSR_MAN skrev:
Jag tycker de e snyggt me helgutna fälgar på sm:tummenupp , men kanske inte just NSR fälgarna :D

Nja inte så förtjust i det. Skulle va om ma lacka dom svarta typ.

Denna men med svarta fälgar hade vart helt ok.
 

Bifogat

  • bild2.jpg
    bild2.jpg
    118.5 KB · Visningar: 56
prulle skrev:
Respekt. :hihi Min moppe var i och för sig svin dyr... Men jag förlora inte en kronna på den! :D

Trampmoppen var ett riktigt monster!
Uppborrad förgasare och insug, luckad kolv, topp-kant slipad kolv för att kanalerna skulle vara öppna lite längre och stänga lite senare.

Pressade upp den i farliga 46km/h(varvade som ett djur) Rätt bra för en enpetare från 1955 :D

Hade säkert kunnat få den att gå bra mycket värre om man hade haft en riktig krök och inte ett halft igensvetsat sugrör :gnissla

Sen att ramlagret höl i cirka 3 veckor åt gången var en annan historia :död

Edit: Jag förlorade heller inte en krona. min gammelfarfar hittade mopeden i skogen för länge sedan och sen fick han den av polisen för att ingen ville hämta den :P
 
marcus_136 skrev:
Det där är min bike :tummenupp
Fett najs :tummenupp

flexbert skrev:
Trampmoppen var ett riktigt monster!
Uppborrad förgasare och insug, luckad kolv, topp-kant slipad kolv för att kanalerna skulle vara öppna lite längre och stänga lite senare.

Pressade upp den i farliga 46km/h(varvade som ett djur) Rätt bra för en enpetare från 1955 :D

Hade säkert kunnat få den att gå bra mycket värre om man hade haft en riktig krök och inte ett halft igensvetsat sugrör :gnissla

Sen att ramlagret höl i cirka 3 veckor åt gången var en annan historia :död

Edit: Jag förlorade heller inte en krona. min gammelfarfar hittade mopeden i skogen för länge sedan och sen fick han den av polisen för att ingen ville hämta den :P
:rofl låter som värsta vrålåket? bild?
 
NSR_MAN skrev:
Fett najs :tummenupp


:rofl låter som värsta vrålåket? bild?


Så såg den ut fast med kåpor runt motorn :)
Den hade något som skulle föreställa en fjädring fram också :näsblod
 

Bifogat

  • novo56.jpg
    novo56.jpg
    87 KB · Visningar: 79
prulle skrev:
Hemma fillat och ett mk rör.hade 14/53 drevning varva 12 000
Jag vet att du inte tror mig, det har ingen som inte testa den gjort.

Sanningen är att jag la ner kopiöst mycket tid på att fila-testa-ställa in-bestycka.

Ska sägas att 110 var uppmätt av polisen i svag nedförs backe.

Felet många gör är att dreva för högt så motorn inte orkar varva.

Edit: Glömde säga att jag polera kanalern och insugget tills man kunde spegla sig i dom. Tror jag hade andra reed ventiler. dom var sex läppars och såg ut att vara av kolfiber, är det normalt på en senda drd?
Vet inte tidigare ägare kanske hade gjort något i motorn. Men det var en tjej som hade den innan mig, så jag tror inte det.


Även om du skulle höjt durationer osv så ska inte det ge så mkt med ett skit rör som metrakit thrower. Mopeder är jag tyvärr allt för bra på. Men men inte ska vi hänga upp oss på ;)
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top