Polisen vill ha mig (också)

Olsson84

S. Blisken
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Hojlös....Suzuki RF600R Såld, KTM 950SM Såld, KTM 640 Såld!
Någon som också "åkte fast" i polisens kontroller i Stockholm förra veckan?
Jag lyckades att åka in 5ggr, 2st med hoj och 3st med bil!
Första gången åkte jag brorsans Harley, inga problem....sen bil 3ggr..inga problem!
När jag sen kommer med min egen KTM så springer en polis ut i gatan å drar sin ASP (expanderbara batong) och ställer sig i "slagposition"....jag stannar och undrar vad fan han håller på med, svaret blir: Vi hade en hoj innan du kom som bara drog iväg. Jag: Tror du attt jag skulle vara så dum att dra förbi igen med en hoj som går i max 160km/h....polisen blev stum..hahaha!!!!

Varför sa du inte typ, jaha, så du hade tänkt att döda mig för att jag åker hoj?

Jo den är ju också ett alternativ, men jag låg runt 120 på en 50väg....(för dom som klagar så var det ingen barnväg, skola, mitt i stan eller nåt sånt utan rak väg och "industriområde") kl 02:40 på natten! Så jag ville inte tjata på dom då...iofs körde dom inte med laser fast jag visste ju inte då..

Vafan har ni för snutar där uppe.... Ska nog aldrig ens åka till sthlm igen verkar ju som dem har totalt hjärnsläpp.....

Lagar och bestämmelser är en gång i tiden satta för att förhindra olyckor..
Om man nu tror att man får slå ihjäl/ förlama någon för resten av livet bara för att man är polis och någon inte stannar så bör man fan inte jobba med folk... o speciellt inte som polis..

Röstar för att alla tafikpoliser i sthlm ska få gå på långvården en sväng o se vad dem kommer ställa till med...
Någon kommer ju snart bli ihjälslagen av snuten om dessa inkompetenta jävla idioter ska få vapen av staten.

ett lite mer känt tungt kriminellt gäng som brukar vara här i norrland ibland. En av medlemmarnas farsa bor granne med oss och dom brukar vara här ibland och gå på krogen.

MEN iaf så när poliser drar sin fjäderbatong mot han eller någon annan som han känner tar han upp en större :D

undrar ifall principipen går att utöva i denna situation?

Jo den är ju också ett alternativ, men jag låg runt 120 på en 50väg....(för dom som klagar så var det ingen barnväg, skola, mitt i stan eller nåt sånt utan rak väg och "industriområde") kl 02:40 på natten! Så jag ville inte tjata på dom då...iofs körde dom inte med laser fast jag visste ju inte då..

Ja skulle nog dra iväg ett mail eller nå te polisen o fråga om de e en välanvänd metod att använda mot hojåkare...

vafan är en fuck you burnout????

Det bästa som finns!!!!!
Men inte läge att göra det med min hoj eftersom det stod en civilbil på hörnan och väntade och min gör ju 160 som sagt, får fixa upp det nästa år då jag kör sport!
Just ja, fjäderbatong har inte polisen, det är ASP (tillverkare, enda godkända i sverige) som dom har och det är en expanderbar batong (fälls ut)...väktare, ordningsvakter och poliser får använda dessa......fick bara lov att rätta personen som skrev detta eftersom jag jobbar inom branschen......puss å kram...

Hmm .. slutsatsen måste bli att Harleysar hanteras med varsamhet, bilar är ju bara ren rutin som alla vet, men folk på KTM och/eller liknande behöver få lite pisk om polisen i fråga själv får välja .. :va

Ja skulle nog dra iväg ett mail eller nå te polisen o fråga om de e en välanvänd metod att använda mot hojåkare...

Vad jag har hört så har polisen dragit pistol mot folk här på SH.........ännu större motiv att dra, om du stannar så skjuter han dig eller nåt...borde ju hålla i rätten...eller...haha

Det bästa som finns!!!!!
Men inte läge att göra det med min hoj eftersom det stod en civilbil på hörnan och väntade och min gör ju 160 som sagt, får fixa upp det nästa år då jag kör sport!
Just ja, fjäderbatong har inte polisen, det är ASP (tillverkare, enda godkända i sverige) som dom har och det är en expanderbar batong (fälls ut)...väktare, ordningsvakter och poliser får använda dessa......fick bara lov att rätta personen som skrev detta eftersom jag jobbar inom branschen......puss å kram...

Väktare e jefla låtsaspoliser som inte borde få ha batong...

Vad jag har hört så har polisen dragit pistol mot folk här på SH.........

mjo har allt hört andra historier om dragna batonger o pistoler... därför de e dags för ett mail för att fråga lite angående ifall det är rutin eller ej :D

Last edited:
Väktare e jefla låtsaspoliser som inte borde få ha batong...

Haha, kom till mitt jobb så kan jag ge dig en rumplektion med min ASP...haha!!
Men seriöst, jag har inte batongen på mig för att skada folk, bara om dom blir hotfulla och slår mig(Min egen säkerhet)! Har hänt ett antal ggr och det var förut då vi inte fick ha den...blåklockor fick man sig ett par, fast buset tog jag!
(Edit: Jag tar bara TJUVAR...inget annat)

Haha, kom till mitt jobb så kan jag ge dig en rumplektion med min ASP...haha!!
Men seriöst, jag har inte batongen på mig för att skada folk, bara om dom blir hotfulla och slår mig(Min egen säkerhet)! Har hänt ett antal ggr och det var förut då vi inte fick ha den...blåklockor fick man sig ett par, fast buset tog jag!
(Edit: Jag tar bara TJUVAR...inget annat)

Ja e själv väktare :D

Örebro...
Så jag har inte ens ett batongfäste i bältet...
Tar me mig batong nångång ibland på störningar...

Jaha ja, du kör bil å drar på störningsjour i så......jag jobbar dagtid som butikskontrollant, lite mer brottning å sånt, men det är ju kul att det händer nåt ibland!!!!!!!!!!

Jaha ja, du kör bil å drar på störningsjour i så......jag jobbar dagtid som butikskontrollant, lite mer brottning å sånt, men det är ju kul att det händer nåt ibland!!!!!!!!!!

Kör mest rondering nattetid..
Skulle aldrig jobba på handels...handels i örebro har noll personal kvar, typ alla har slutat :D gått över te loomis o bevakning...:D

För övrigt är biljakter roligare än brottningsmatcher :tungan

Sist vi hade nån tråd här om commandopoliser (norska till på köpet) som med dragna pistoler jagade artsyndare högt och lågt visade det sig tydligen vara en likbil.

Commandoväktare med utdragbara batonger verkar på något sätt.... ännu mera fel....

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard