polisen tog mitt körkort

Du blir av med körkortet i minst ett år och under tiden skickar de dig på en stavningskurs.

ecce skrev:
Han har redan med största sanolikhet förlorat kortet, tycker inte du behöver trycka ner Jorgen mer :fatta!

Man aldrig bli tillräckligt nedtryckt. Och nu kanske han blir sur på mig istället för polisen och det kanske är bra, vem vet.

yonsson skrev:
Frågan lyder: Varför i helvete körde du omkring med soppa som räckte i enbart 4km?

Hade han inte dragit på när han försökte dra snuten så hade det säkert räckt 8 km.

:tummenupp

Annars har jag svårt att skriva något om detta utan att det blir en spark på någon som redan ligger...

Jag är moraltant men tycker också att sånt är jävligt onödigt onödigt skrivet. Det kan nog hända de flesta här med sånt som räknas som tung hoj. Menar alltså Dee catis inlägg.

ecce skrev:
Han har redan med största sanolikhet förlorat kortet, tycker inte du behöver trycka ner Jorgen mer :fatta!

Kay skrev:
Hade du stannat direkt efter att han vänt hade du inte åkt på nånting då de inte kan mäta dig när de möter dig. :klappar

Där har du fel.. en trafikpilot mäter sträckan och tiden (Vmedel =s/t). Dvs de kan klocka dig vid mötet, vända och köra efter. Dock om du själv vänder får de ingen sträcka...

Tråkigt!

Jag var på väg hem från Kinnekulle i dag & vred på rullen friskt på en 70 sträcka, när jag kommer till 50 skylten så slår jag av, bara för att se ryggtavlan av en farbror blå på hoj, kan ju säga att han snabbt vred på huvudet när jag swischade förbi... :lol :lol

När jag stannade i korsningen mot stora vägen så rullade han ut efter mig, sedan låg han bakom mig i ca 1 mil i lagom touringtakt......rätt så coolt att köra en touringrunda med farbror blå! :yoparty

X-up skrev:
När jag kommer till 50 skylten så slår jag av bara för att se ryggtavlan av en farbror blå på hoj. Kan ju säga att han snabbt vred på huvudet när jag swischade förbi :lol :lol
Du kör om en MC-Polis i ett 50-område och han gör ingenting?

SENSEI skrev:
Där har du fel.. en trafikpilot mäter sträckan och tiden (Vmedel =s/t). Dvs de kan klocka dig vid mötet, vända och köra efter. Dock om du själv vänder får de ingen sträcka...
Det där måste vara riktigt skitsnack. Finns inte en sportmössa att de kan klocka ett möte efter vägmarkeringarna (förutom kanske med helikopetern..). Klockningssträckan är 500 meter..

Det lär heller inte bli fängels om det inte var mycket trafik och därmed grov vårdslöshet. Säsongen är nog slut dock. 170 på motorväg ger väl sisådär 5 månader.

Ugluk skrev:
Det där måste vara riktigt skitsnack. Finns inte en sportmössa att de kan klocka ett möte efter vägmarkeringarna (förutom kanske med helikopetern..). Klockningssträckan är 500 meter..

Det lär heller inte bli fängels om det inte var mycket trafik och därmed grov vårdslöshet. Säsongen är nog slut dock. 170 på motorväg ger väl sisådär 5 månader.

Håller med Ugluk. (vad skrev jag nu? hmm, äsch, vi kanske helt enkelt tycker lika om den här saken...) Jo, det måste vara skitsnack. Inte en chans att en MC-polis kan veta vilken fart du hade när du möter den. Du skulle helt klart stannat så hade allt gått bra.

Det vi lär oss av den här historien är dessutom att man ALLTID ska tanka vid halv tank och absolut inte köra på ett sånt sätt att man kan få polisen efter sig när man har en halvliter kvar i tanken.

Om du inte lämna körkortet på plats så har du fortfarande en chans att fördröja indragningen till i höst och vara utan 5 månader i vinter istället.

SENSEI skrev:

Förklara den lite närmare är du snäll :va

Kenta skrev:
Du kör om en MC-Polis i ett 50-område och han gör ingenting?
Jag tolkade det som att mc-polisen stog still.. ;)

så lär det ju vara!

SENSEI skrev:

Jaha, men om du då bara slår av snabb och tvärbromsar snabbt, låter snuten komma upp bakom å mäta dig i din fina lagliga hastighet, hur hade du tänkt då att han ska kunna mäta det?

För dom kan fan inte mäta om dom möter en!!! :fatta
om dom inte har en polare bakpå som sitter å skjuter med lazerpikkadollen! :rofl

maccan#22 skrev:
Jaha, men om du då bara slår av snabb och tvärbromsar snabbt, låter snuten komma upp bakom å mäta dig i din fina lagliga hastighet, hur hade du tänkt då att han ska kunna mäta det?

om dom inte har en polare bakpå som sitter å skjuter med lazerpikkadollen! :rofl

Markeringen.. nä piloten går inte efter markering. Den går som jag förstått det från det att de trycker igång den, tills de stoppar den.

Som jag fått det förklarat för mig för typ 10 år sedan så kan de starta mätningen i mötet. Där får de då sin "nollpunkt" när de sedan vänder så har de den nollpunkten att utgå från, (dator som räknar i piloten) De kör ikapp tills de ser dig och mäter klart. Då har de din medelhastihet på den sträckan.
Har själv råkat ut för det. Och det var polisen själv som förklarade det då.

Losade mitt kk i 6 månader den gången.

maccan#22 skrev:

Du måste slå av snabbt och köra saktare än tillåtet för att klara dig i sådana fall...

Anta att du kör 100 km/h på 50 väg.... Sträckan är 500 meter
Kör du 100 km/h de första 250 meterna räcker det då fan inte att köra 50 km/h de resterande... då måste du ju köra 0 km/h de resterande 250 meterna för att få ett snitt på 50 km/h... eller har jag fel?

EDIT: Alltså, jag har ingen aning, tyckte bara att det låter logiskt, rätta mig om jag har fel

Nädå, verkar logiskt, jag håller med. Men om du möter snuten i 100 på en 50 sträcka och ser att han vänder, då svänger du in till sidan och väntar på honom. Där kan du stå med sänkt huvud å ta lite skäll och sen kan du åka därifrån utan att han kan göra ett skit.

MEN nu är det ju ofta så att man har ju gjort lite mer än bara kört för fort de sista kilometerna och den där polisen som ska stoppa en kanske har fått anrop av nån civilare med trafipaxkamera som man slangat förbi tidigare och då blir inte den där pratstunden lika trevlig.

Dessutom har man nästan alltid gjort sig skyldig till nån modifikation på hojen som ger polisen anledning att skicka in en på ombesiktning vilket inte heller är så kul.

Dessutom får polisen nu veta vem man är och nästa gång man slangar förbi dem så står de hemma hos en å väntar när man kommer hem istället.

Finns alltså många anledningar att inte stanna å prata med dem om man inte absolut måste.

Burre skrev:
Du måste slå av snabbt och köra saktare än tillåtet för att klara dig i sådana fall...

Anta att du kör 100 km/h på 50 väg.... Sträckan är 500 meter
Kör du 100 km/h de första 250 meterna räcker det då fan inte att köra 50 km/h de resterande... då måste du ju köra 0 km/h de resterande 250 meterna för att få ett snitt på 50 km/h... eller har jag fel?

EDIT: Alltså, jag har ingen aning, tyckte bara att det låter logiskt, rätta mig om jag har fel

Eller så stannar man bara och väntar 9 sekunder, innan man fortsätter! För att på så sätt dra ner medelhastigheten till laglig nivå. :fakta

*/ ?>
Back