Polisen stoppar

så kan jag komma med crashkåpor, slicks däckvärmare osv?

Ja, - efter lite djupde surf på svmc.se - finns flg. text:

Säkerhetskontroll av motorcykel och skyddsutrustning
En säkerhetskontroll av motorcyklar och förarnas skyddsutrustning skall utföras före första praktikpasset. Nedan finns kontrollpunkter för motor- cykel och skyddsutrustning. Det är alltid en diskussion om det skall vara godkänt att köra med eller utan lyse, slicks, kraschkåpor mm. Att ha for- donet i originalskick är förenat med dyra kostnader för deltagare och in- struktörer. Det är också förknippat med höga kostnaderna för försäkrings- bolag vid ev. skada. Därför är det tillåtet att köra med kraschkåpor, slicks och utan lyse på inhägnat övningsområde, så länge registreringsskylten sitter på plats. Arrangören har rätt att sätta högre krav på sina kurser så länge inga lagöverträdelser sker.
Kontrollpunkter för motorcykel
• Bra däck, bromsklossar och drivpaket
• Inget oljeläckage
• Inget glapp i sving, styr och hjullager
• Trafikförsäkring
• Registreringsskylt
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top