Polisen som ordningsmakt !!

• Thread starter Thread starter Gabor
  • Start date Start date
heimdal skrev:
fri fortkörning åt folket.. hastighetsbegränsningarna borde enbart vara "rekommenderad" hastighet" :corn:

Japp , helt rätt, :tummenupp
"mc åt alla utom åt polisen..."
"Sporthojare har liten KUK"
"Honda äter Yamaha"
"knulla är skönt"....

finns en uppsjö av bakrute streamers.....

Känner mig lite omogen då dem flesta bara påpekar hur rätt polisen gjorde... Men jag kan inte se att en prejning är rätt nån gång.

Tycker polisen utsätter sig själv, föraren av ferrarin och övriga trafikanter för betydligt mer fara när han leker hjälte och börjar köra destruction derby på motorvägen än vad ferrariföraren gjorde när han körde 200 med en bil som faktikst är anpassad för dem hastighterna (dock vet man ju inte om föraren var det).

akerstrom skrev:
Känner mig lite omogen då dem flesta bara påpekar hur rätt polisen gjorde... Men jag kan inte se att en prejning är rätt nån gång.

Tycker polisen utsätter sig själv, föraren av ferrarin och övriga trafikanter för betydligt mer fara när han leker hjälte och börjar köra destruction derby på motorvägen än vad ferrariföraren gjorde när han körde 200 med en bil som faktikst är anpassad för dem hastighterna (dock vet man ju inte om föraren var det).
Det gör inte mindre ont när du blir påkörd av en bil som är byggd för höga hastigheter än en vanlig bil i som kör i 200kmh. Mest troligt valde polismannen ett lämpligt ställe för att preja ferrarin, och i det läget riskerade han bara sig själv och de i ferrarin. Bra gjort tycker jag med tanke på vad som annars kunde ha hänt.

I övrigt tycker jag att man kan köra i höga hastigheter emellanåt så länge man är riskmedveten och gör det vid väl valda tillfällen. Att försöka köra ifrån polisen ser jag aldrig som speciellt riskmedvetet.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra