Polisen slår till igen

Chefen Alabama skrev:
Ja jag får anse mig ha erfarenhet av just Aftonbladet.
Vinklad journalistik är just deras "bästa" sida.
Men tro gärna benhårt på vad de skriver, ta sedan reda på fakta och du är glad om 50% av det du läst ens är i närheten av sanningen.
och det menar du att tex inte expressen har??
har du aldrig kört moppe när du var yngre? vet många som just blivit påkörda av snutten.
men om jag misstror något i aftonbladet i framtiden så frågar jag dig lite snällt så kanske du kan berätta för mig om just det jag undrar är sant.

Brorsans polare blev ihjälkörd av polisen i början av 90 talet under en jakt.. killen gick omkull i en kurva och ca 2m bakom "enligt vittne" låg polisen och hann givetvis inte bromsa :mad:
Så nog kan dom!

kommenterar man nått här åker man väl på stryk... luktar bränt.

ps. Aftonbladet är skit... expressen likaså.... Många poliser är snälla, dumma är väldigt få.

HanneZ skrev:
Ja de kan jag med intyga, min kompis fick sig finna i att fronta en polisbilsdörr som öppnats hastigt

Samma sak har hänt mig. De körde upp brevid och svängde in rakt framför och slängde upp dörren. :kocko
Fick som tur ner farten till ca 20 sedan small det. Gaffeln sned samt att jag stuckade handlenden styggt.
Försökte få dem fälda för vårdslöshet men icke. Mitt brott var att jag körde mellan 2 st väggupp.

blom skrev:
och det menar du att tex inte expressen har??
har du aldrig kört moppe när du var yngre? vet många som just blivit påkörda av snutten.
men om jag misstror något i aftonbladet i framtiden så frågar jag dig lite snällt så kanske du kan berätta för mig om just det jag undrar är sant.

Aftonbladet och Expressen bedriver skräpjournalistik. Har inte mer respekt för dessa än för ex Svenska Damtidning eller nån annan skitblaska. Deras primärobjektiv är att tjäna pengar på att skriva något som nån vill läsa. Tyvärr gillar alldeles för många att läsa vad de skriver. För att de tror på det, vill tro på det eller struntar i om det är sant eller inte. Något som gör mig trött och ledsen när jag tänker på det.

Vill du läsa en någorlunda vettig tidning som inte sätter vinstintresset framför den journalistiska etiken så läs någon av de större dagstidningarna.

/Olzki

Olzki skrev:
Vill du läsa en någorlunda vettig tidning som inte sätter vinstintresset framför den journalistiska etiken så läs någon av de större dagstidningarna.

/Olzki

Varför skulle de vara bättre då?
De är väl också vinstdrivande?

Gustav1 skrev:

Dom tidningarna är inte ute efter stora rubriker utan dom har sina trogna läsare och har dom klart bästa journalisterna i sverige.
Dom gräver betydligt djupare i saker som t.ex. aftonbladet och expressen inte tycker är intressanta p.g.a för dyrt eller för ointressant för att kunna täcka en hel förstasida.

Gustav1 skrev:

Därför att de har tillräcklig "självaktning" att inte profitera så långt det bara är möjligt på andras olycka och misär. Du förstår nog vad jag menar om du läser nån av dem och jämför med den tyvärr fördummande kvällspressen.

/Olzki

rotter skrev:
Vittnet säger:

...och vad jag vet så e det ju inte riktigt lagligt att erbjuda lift på en moppe ? :va

Tror att grabbarna talar med kluven tunga :kocko

Nuförtiden är det fullt tillåtet att erbjuda lift på moped om den är godkänd för två personer, oavsett om det är en eu moppe eller 30 moppe

JesperN skrev:
Nuförtiden är det fullt tillåtet att erbjuda lift på moped om den är godkänd för två personer, oavsett om det är en eu moppe eller 30 moppe
Och godkänd blir den så fort den är byggd för att skjutsas på, dvs fotpinnar, sätesutrymme och handtag ska finnas.

Back