Nu var det en moped denna gång men ändå :kocko
http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,473255,00.html
http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,473255,00.html
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
jag vill veta varför du inte gör det???spharv skrev:Dedär tror jag inte ett piss på...
(Om du ville veta =oP )
Kan vara för att det står i just Aftonbladet?blom skrev:jag vill veta varför du inte gör det???
mmm just den tidningen skriver ju EN massa skit..Chefen Alabama skrev:Kan vara för att det står i just Aftonbladet?
De är ju kända för sin objektivitet...![]()
har du stor erfarenhet av just aftonbladet??Chefen Alabama skrev:Kan vara för att det står i just Aftonbladet?
De är ju kända för sin objektivitet...![]()
blom skrev:har du stor erfarenhet av just aftonbladet??
förstår inte var det otrovärdiga är i texten?
blom skrev:mmm just den tidningen skriver ju EN massa skit..
nu frågar jag igen. varför tror du inte på det.
rotter skrev:Aftonbladet ger tydligen 3 bilder av historien som inte stämmer... polisens, vittnet och de drabbade.
MEN Hmmm hur kan man sitta still men ändå köra framför en polis bil i 40-50 km/h och vad jag vet så e det ju inte riktigt lagligt att erbjuda lift på en moppe ?![]()
Att polisen skulle göra det med flit tror jag inte på, men det står ju inte så heller. Det står ju att dom kom runt hörnet och antagligen inte såg grabbarna så jag förstår inte det osannolika.spharv skrev:Jag lämnade datorn en stund... Men jag svarar nu istället..
Hmm, ja... Man får väl en första tanke, jag trodde inte på det. Tycker det låter rätt osannolikt att en polisman skulle få för sig att ramma sin tjänstebil rätt in i en stillastående moped. Det är ingenting man gör, lixom. Varken med sin egen bil, eller tjänstens. Även om jag kan tänka att han mycket väl skulle vilja, så är det som att dra naglarna mot svarta tavlan.
Jag tror snarare att det är en förvriden bild av det som hände, jag tror det var ett misstag av antingen polisen eller moppegrabben och att det var en olycka.
Visst är det teoretiskt MÖJLIGT, men... Mjäe. Jag säger "bullshit" fortfarande. Och jag tror jag vet vad du tror också, och det respekterar jag.
Vad jag förstod så körde moppegrabbarna runt hörnet, sen stannade vid vägkanten och pratade och då kom snutbilen runthörnet. Men egentligen så spelar det ingen roll om grabbarna körde längs vägkanten eller stod stilla, det är jävligt dåligt av dom att inte ens se en moped.rotter skrev:Vittnet säger:
........Hedemora såg han hur två pojkar stod stilla vid vägkanten sittandes på samma moped.
oskar säger:
De åkte bakom oss och i kurvan så gasade de på och körde över oss, säger oskar....
polisen :
De här är gamla erfarna poliser och absolut inga vildhjärnor. De är lugna och stabila....
Aftonbladet ger tydligen 3 bilder av historien som inte stämmer... polisens, vittnet och de drabbade.
MEN Hmmm hur kan man sitta still men ändå köra framför en polis bil i 40-50 km/h och vad jag vet så e det ju inte riktigt lagligt att erbjuda lift på en moppe ?![]()
Tror att grabbarna talar med kluven tunga :kocko
sportarn skrev:Vad jag förstod så körde moppegrabbarna runt hörnet, sen stannade vid vägkanten och pratade och då kom snutbilen runthörnet. Men egentligen så spelar det ingen roll om grabbarna körde längs vägkanten eller stod stilla, det är jävligt dåligt av dom att inte ens se en moped.
App app app...motardnisse skrev:Citat från aftonbladet!
Närpolischefen för Avesta och Hedemora, Anette Lindgren, är informerad om vad som hänt.
- De här är gamla erfarna poliser och absolut inga vildhjärnor. De är lugna och stabila, säger hon.
He he he! Stabila? ye right. Även de mest rutinerade poliser kan få horn då de vädrar når olagligt.
sportarn skrev:Att polisen skulle göra det med flit tror jag inte på, men det står ju inte så heller. Det står ju att dom kom runt hörnet och antagligen inte såg grabbarna så jag förstår inte det osannolika.
Varför det tas upp i en dagstidning är ju att det är just en polis som gör det. Trots allt ska männen som sitter bakom ratten vara skickliga chaufförer så sånt här får ju absolut inte hända.
Men det är ju ganska vanligt att många snutar får för sig att dom tycker det är bättre att jaga några stackars mopedister än att ta den grövre brottsligheten. Smågrabbarna blir ju rädda för dom det blir ju inte dom grövre brottslingarna.![]()
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |