Polisen slår till igen

Chefen Alabama skrev:
Kan vara för att det står i just Aftonbladet?
De är ju kända för sin objektivitet... :3freak
mmm just den tidningen skriver ju EN massa skit..
nu frågar jag igen. varför tror du inte på det.

Mjo det är iochförsig sant, ta allt det du läser på aftonbladet med en nypa salt

Chefen Alabama skrev:
Kan vara för att det står i just Aftonbladet?
De är ju kända för sin objektivitet... :3freak
har du stor erfarenhet av just aftonbladet??
förstår inte var det otrovärdiga är i texten?

Polisen är ju helt galen när det gäller jaga mopedister. Har själv bevittnat polisbilar i duktiga hastigheter på gångbanor och annat jagandes nån stackars moppepojke med lite härligt moppetrim på moppen.

Ja de kan jag med intyga, min kompis fick sig finna i att fronta en polisbilsdörr som öppnats hastigt

blom skrev:
har du stor erfarenhet av just aftonbladet??
förstår inte var det otrovärdiga är i texten?

Ja jag får anse mig ha erfarenhet av just Aftonbladet.
Vinklad journalistik är just deras "bästa" sida.
Men tro gärna benhårt på vad de skriver, ta sedan reda på fakta och du är glad om 50% av det du läst ens är i närheten av sanningen.

blom skrev:
mmm just den tidningen skriver ju EN massa skit..
nu frågar jag igen. varför tror du inte på det.

Jag lämnade datorn en stund... Men jag svarar nu istället..

Hmm, ja... Man får väl en första tanke, jag trodde inte på det. Tycker det låter rätt osannolikt att en polisman skulle få för sig att ramma sin tjänstebil rätt in i en stillastående moped. Det är ingenting man gör, lixom. Varken med sin egen bil, eller tjänstens. Även om jag kan tänka att han mycket väl skulle vilja, så är det som att dra naglarna mot svarta tavlan.
Jag tror snarare att det är en förvriden bild av det som hände, jag tror det var ett misstag av antingen polisen eller moppegrabben och att det var en olycka.

Visst är det teoretiskt MÖJLIGT, men... Mjäe. Jag säger "bullshit" fortfarande. Och jag tror jag vet vad du tror också, och det respekterar jag.

Ett rätt typiskt agerande av snutar faktiskt. Kanske inte så vanligt men jag har själv blivit tacklad av en 240 som de använde på den tiden. Körde CR450 oreggad ute i Vallentunaskogarna. Bönderna klagade på "oljudet" (tvåtaktsmusik) Harry Haffa var ute o letade och dök upp över ett krön, siktade och tröck till ordentligt. Jag flög ut på åkern :D . Så gör dem, våra svenska poliser.

"..De här är gamla erfarna poliser och absolut inga vildhjärnor. De är lugna och stabila, säger hon..."

Vilket skitsnack. Dem är de värsta. Olyckliga snutar i 50-årsåldern som "ger igen".

Vittnet säger:
........Hedemora såg han hur två pojkar stod stilla vid vägkanten sittandes på samma moped.

oskar säger:
De åkte bakom oss och i kurvan så gasade de på och körde över oss, säger oskar....

polisen :
De här är gamla erfarna poliser och absolut inga vildhjärnor. De är lugna och stabila....

Aftonbladet ger tydligen 3 bilder av historien som inte stämmer... polisens, vittnet och de drabbade.

MEN Hmmm hur kan man sitta still men ändå köra framför en polis bil i 40-50 km/h och vad jag vet så e det ju inte riktigt lagligt att erbjuda lift på en moppe ? :va

Tror att grabbarna talar med kluven tunga :kocko

rotter skrev:
Aftonbladet ger tydligen 3 bilder av historien som inte stämmer... polisens, vittnet och de drabbade.

MEN Hmmm hur kan man sitta still men ändå köra framför en polis bil i 40-50 km/h och vad jag vet så e det ju inte riktigt lagligt att erbjuda lift på en moppe ? :va

Inget säger att allt var vid samma tillfälle, eller hur? Först stod de kanske still, sen körde de iväg och till slut körde polisen över dem?

Eller så körde polisen över dem först, sen stod de still och så körde de iväg på en ny moped.

Eller.. nä, orkar inte. :D

spharv skrev:
Jag lämnade datorn en stund... Men jag svarar nu istället..

Hmm, ja... Man får väl en första tanke, jag trodde inte på det. Tycker det låter rätt osannolikt att en polisman skulle få för sig att ramma sin tjänstebil rätt in i en stillastående moped. Det är ingenting man gör, lixom. Varken med sin egen bil, eller tjänstens. Även om jag kan tänka att han mycket väl skulle vilja, så är det som att dra naglarna mot svarta tavlan.
Jag tror snarare att det är en förvriden bild av det som hände, jag tror det var ett misstag av antingen polisen eller moppegrabben och att det var en olycka.

Visst är det teoretiskt MÖJLIGT, men... Mjäe. Jag säger "bullshit" fortfarande. Och jag tror jag vet vad du tror också, och det respekterar jag.
Att polisen skulle göra det med flit tror jag inte på, men det står ju inte så heller. Det står ju att dom kom runt hörnet och antagligen inte såg grabbarna så jag förstår inte det osannolika.
Varför det tas upp i en dagstidning är ju att det är just en polis som gör det. Trots allt ska männen som sitter bakom ratten vara skickliga chaufförer så sånt här får ju absolut inte hända.
Men det är ju ganska vanligt att många snutar får för sig att dom tycker det är bättre att jaga några stackars mopedister än att ta den grövre brottsligheten. Smågrabbarna blir ju rädda för dom det blir ju inte dom grövre brottslingarna. :mad:

rotter skrev:
Vittnet säger:
........Hedemora såg han hur två pojkar stod stilla vid vägkanten sittandes på samma moped.

oskar säger:
De åkte bakom oss och i kurvan så gasade de på och körde över oss, säger oskar....

polisen :
De här är gamla erfarna poliser och absolut inga vildhjärnor. De är lugna och stabila....

Tror att grabbarna talar med kluven tunga :kocko
Vad jag förstod så körde moppegrabbarna runt hörnet, sen stannade vid vägkanten och pratade och då kom snutbilen runthörnet. Men egentligen så spelar det ingen roll om grabbarna körde längs vägkanten eller stod stilla, det är jävligt dåligt av dom att inte ens se en moped.

sportarn skrev:
Vad jag förstod så körde moppegrabbarna runt hörnet, sen stannade vid vägkanten och pratade och då kom snutbilen runthörnet. Men egentligen så spelar det ingen roll om grabbarna körde längs vägkanten eller stod stilla, det är jävligt dåligt av dom att inte ens se en moped.

japp kanske det men det e 3 historier som inte stämmer..en stämmer lite, den 2:a stämmer inte alls och sen har vi polisens som inte går in på ämnet :tummenupp eller var det tvärt om :confused:

Citat från aftonbladet!

Närpolischefen för Avesta och Hedemora, Anette Lindgren, är informerad om vad som hänt.
- De här är gamla erfarna poliser och absolut inga vildhjärnor. De är lugna och stabila, säger hon.

He he he! Stabila? ye right. Även de mest rutinerade poliser kan få horn då de vädrar når olagligt.

motardnisse skrev:
Citat från aftonbladet!

Närpolischefen för Avesta och Hedemora, Anette Lindgren, är informerad om vad som hänt.
- De här är gamla erfarna poliser och absolut inga vildhjärnor. De är lugna och stabila, säger hon.

He he he! Stabila? ye right. Även de mest rutinerade poliser kan få horn då de vädrar når olagligt.
App app app...
Dalapolisen ska vi vara snälla mot. De står nämligen på vår sida vad gäller en anmälan mot vägverket efter en avåkning i söndags.

sportarn skrev:
Att polisen skulle göra det med flit tror jag inte på, men det står ju inte så heller. Det står ju att dom kom runt hörnet och antagligen inte såg grabbarna så jag förstår inte det osannolika.
Varför det tas upp i en dagstidning är ju att det är just en polis som gör det. Trots allt ska männen som sitter bakom ratten vara skickliga chaufförer så sånt här får ju absolut inte hända.
Men det är ju ganska vanligt att många snutar får för sig att dom tycker det är bättre att jaga några stackars mopedister än att ta den grövre brottsligheten. Smågrabbarna blir ju rädda för dom det blir ju inte dom grövre brottslingarna. :mad:

Precis vad jag sa. Jag håller med dig i det du säger till att börja med. Kunde ju lika gärna varit en olycka och självklart skulle ju polisen då få ta konsekvenserna och bla bla bla, säger ju sig självt.
Men det där snacket om att de är lata och dumma i huvet som jagar småsnattare och grabbar som kör för fort på moped är lite uttjatat tycker jag. För det första är det ju inte poliserna som sitter i bilen som har sagt att: "Njä, idag tar vi lite munkar och jagar mopedbarnen i centrum, va?"
De bestämmer ju inte själva vad de ska göra och inte. Kriminalpoliser och säpo och sånt är det ju som jobbar med Sveriges mest kriminella typ bankrånare och knarkkungar. Det tycker jag inte att närpolisen eller trafikpolisen ska få ta skit för.

Visst finns det idioter överallt.. inom polisen, inom socialen, rättsväsendet, närlivsbutiken och sporthoj.com men...

[Sportarn ta det inte som att jag bara pratar med dig nu, utan jag spinner mest på rent allmänt :) ]

Back