polisen skiter i mc förare..

Helt sjukt ju.... kör själv för fort och på ett hjul mm men tycker de är helt skandal att de inte skall få följa, om de nu skulle kunna. tycker nog mer om de amerikanska polisarbetet:tummenupp :kulspruta

Som någon sa i en liknande tråd. Polisen lär inte ge upp bara byta metod. Regplåt fram, strypta hojar eller varför inte ett totalt förbud av sporthojar?

Som någon sa i en liknande tråd. Polisen lär inte ge upp bara byta metod. Regplåt fram, strypta hojar eller varför inte ett totalt förbud av sporthojar?

Som sagt, GP är ute och cyklar fullständigt i denna historia. Polisen kommer inte ändra något.
Dock är det däremed inte sagt att det iaf kanske blir de grejerna du skriver om.

Vet inte om den där Ulf Nyström vill smutskasta MC-kollektivet eller vad han eg är ute efter men det stämmer iaf inte.
http://www.bike.se/content/2551/

Edit: Står lite i kommenterarena.
http://www.bike.se/content/2550/

jag tycker det var bra skrivet av Bike... det låter precis om att GP vill att alla som kör mc... ska blåsa förbi kamerona i 200.... :mad:

det man inte tänker på när man drar förbi en kamera i dom hastigheterna är:

Att förr eller senare kommer antalet forkörninga av mc-folk vara så stor % att dom kommer vara tvungna att göra åtgärder. Vad kommer detta innebära? Reg. plåt fram? Kamera som fotar åt båda hållen? Jag vet inte... men jag är säker på att det kommer hända något för att få stopp på "oss"

det man inte tänker på när man drar förbi en kamera i dom hastigheterna är:

Att förr eller senare kommer antalet forkörninga av mc-folk vara så stor % att dom kommer vara tvungna att göra åtgärder. Vad kommer detta innebära? Reg. plåt fram? Kamera som fotar åt båda hållen? Jag vet inte... men jag är säker på att det kommer hända något för att få stopp på "oss"

Precis.
Därför kan man väl bromsa till innan fartkamerorna så det slipper blixtra hej vilt om oss sporthojsförare...
Har tänkt på detta innan och bromsar numera oftast inför kameror.
Sen när man kör med SH tröja är det ju inte så bra reklam direkt heller när man blåst förbi en kamera i 200+

Förstår inte varför det är sånt liv om att mc-förare inte åker fast vid fartkameror. Bilister behöver ju bara fälla ner solskyddet så att ansiktet inte är med på bild. Har gjort det massor av gånger.

Problemet är redan löst i Kina. Där kan kan man köpa en elektroniks mojäng som byter nummerplåt. Den kostar från 750:- och uppåt beronde hur snabbt du vill att nummerplåten skall ändras. Snart kommer den antagligen att funka även hos oss. Hur den funkar har jag ännu inte fattat. Har läst om detta i Ny Teknik.

Fartkameror som kan ta flerbildssekvenser och från båda håll har det väl ryktats om i över ett år nu?

Problemet är redan löst i Kina. Där kan kan man köpa en elektroniks mojäng som byter nummerplåt. Den kostar från 750:- och uppåt beronde hur snabbt du vill att nummerplåten skall ändras. Snart kommer den antagligen att funka även hos oss. Hur den funkar har jag ännu inte fattat. Har läst om detta i Ny Teknik.

De lär väl säkert bli förbjudna här som laserstörare/Varnarna blev.

undrar oxo vart fartkamerorna med bakvänd tagning blev av..alltså att kameran på motsatt sida vägen fotar bakdelen samtidigt som som kameran tar fartuppgifterna från kameran på rätt sida vägen...
regplåt bak har ju ALLA fordon...med andra ord problemet löst...

undrar oxo vart fartkamerorna med bakvänd tagning blev av..alltså att kameran på motsatt sida vägen fotar bakdelen samtidigt som som kameran tar fartuppgifterna från kameran på rätt sida vägen...
regplåt bak har ju ALLA fordon...med andra ord problemet löst...

Inte riktigt, eftersom vi (ännu) inte har ägaransvar i Sverige, dvs. man måste identifiera föraren också, vilket kan bli svårt med hjälm på.

Inte riktigt, eftersom vi (ännu) inte har ägaransvar i Sverige, dvs. man måste identifiera föraren också, vilket kan bli svårt med hjälm på.

får vi ju förbjuda svart visir o hjälm oxo...hhahahaha'
tänkte inte på det...
fasen oxo...
eller varför inte hjälmar som e genomskinliga "för att förbättra sikten" som det kommer stå..*ler*

De lär väl säkert bli förbjudna här som laserstörare/Varnarna blev.

Lär bli tror jag inte är rätt ord. Jag har väldigt svårt att tro att det enligt svensk trafiklagstiftning är tillåtet att ha någonting som byter ut nummerplåten. Man måste ju ha en regplåt utfärdad av vägverket väl synlig enligt svensk lag.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026