Polisen söker vittne (mc-förare) till dödsolycka!

TräskTroll

Ihärdig och entusiastisk...
Gick med
7 Nov 2004
Hoj
Kawasaki zl 1000 Eliminator 87, Kawasaki Zephyr 1100 -93. Lätt modifierad.
Bilolycka med dödlig utgång på gamla boråsvägen i söndags:
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=286776

Polisen söker en mc-förare som passerat precis innan olyckan och bevittnat det hela. han/hon är INTE misstänkt för något brott utan hoppas kunna kasta ljus över en del av omständigheterna kring själva lyckan.

Någon här?

hassethehen skrev:
2315655 Bilolycka med dödlig utgång på gamla boråsvägen i söndags:
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=286776

Polisen söker en mc-förare som passerat precis innan olyckan och bevittnat det hela. han/hon är INTE misstänkt för något brott utan hoppas kunna kasta ljus över en del av omständigheterna kring själva lyckan.

Någon här?

Tragisk olycka, den är farlig den utfarten, håller alltid ut där i den kurvan. Har hänt att det kört ut bilar där när man kommer med hojen.

åkte förbi en sväng där igår..Äntligen har dom stängt av utfarten med betongblock..hoppas dom får stå kvar där..länge!!

Vad ja fattade som på bromsspåren mm så fattar jag det som om bilen kommit i rätt hög fart mot mölnlycke o sedan inte klarat kurvan pga den utkörande bilen o panikbromsat så att hjulen låst sig o krockat med mötande...
hur som hellst jävligt tragisk olycka...
hoppas mc föraren inte tror att han e vållande o håller sig undan...

Gott att de stängt av den utfarten, var själv nära en "incident" där för nån vecka sen när jag kom på hojen och en bil körde ut framför mig. Tack och lov så är jag ju inte nån högfartspilot, tanken slog mig att samma situation hade kunnat se väldigt annorlunda ut om det varit någon av de snabbare förarna i gänget som låg först.

Tragiskt med de båda innebrända barnen i söndagens olycka. Hoppas de får nån klarhet i vad som egentligen hände.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti