Polisen sätter åt hockeysupporters..

• Thread starter Thread starter SGM
  • Start date Start date
Om nu ordföranden i järnkaminerna eller vad det nu är, kan sköta dialog med polisen, så bör han väl även kunna ha ett lugnt bemötande?

"-Hörrö? va har viiii gjooort?" funkar inte. Konstruktivitet. Inse att polisen är trött på att som sagt "få leka dadda" åt snorisar. Bekämpa problemet innifrån, och inte agera mot polisen som är där av en anledning.

Som sagt. Jag har varit på många hemma-matcher i Leksand och sett dom både vinna och förlora. Det största gruffet har varit när nån tränger sig i korvkön. Och sen är det inte mer med det.

Att man sen hellre står och dör för ett lag förklarar varför det inte är så lätt att ta dessa "supporters" på allvar.
Vuxendagis!

Om nu ordföranden i järnkaminerna eller vad det nu är, kan sköta dialog med polisen, så bör han väl även kunna ha ett lugnt bemötande?

"-Hörrö? va har viiii gjooort?" funkar inte. Konstruktivitet. Inse att polisen är trött på att som sagt "få leka dadda" åt snorisar. Bekämpa problemet innifrån, och inte agera mot polisen som är där av en anledning.

Som sagt. Jag har varit på många hemma-matcher i Leksand och sett dom både vinna och förlora. Det största gruffet har varit när nån tränger sig i korvkön. Och sen är det inte mer med det.

Att man sen hellre står och dör för ett lag förklarar varför det inte är så lätt att ta dessa "supporters" på allvar.
Vuxendagis!

Var det verkligen ordföranden som filmade den här videon och ställde den frågan? Inte undra på att poliserna är trötta på dom om han är deras representant?

Släng ut packet från våra idrottsarenor. 10års avstängning vid första felandet, sen livstid. Det gäller om man bara så höjer rösten åt en entrevärd eller annan person inne på arenan.
Jag vill gå på hockey och ha kul, se matchen hejja på mitt lag. Dom tillför inget för idrotten.
Filmen var ju helt vinklad och jag kan inte begripa att idioterna tror att dom ska få sympati för det där.

Jag är så ofantligt glad & tacksam över mitt totala ointresse för både fotboll & hockey, så man slipper komma i närheten av dessa gormande lågpannade individer.

Runt 5 minuter kan jag inte uppfatta annat än aggression mot polisen, samt glåpord, så jävla tragiskt att se "vuxna" människor bete sig såhär, fyfan!

Ditt totala ointresse visar sig inte när du kommenterar i en tråd med rubriken "hockeysupporters". Eller var du bara lite skrivsjuk? :)

Supporter kan man vara utan att slåss och håna polisen, men du som är totalt ointresserad som bara läser rubriker vet säkert mer än oss som följer matcherna live.

Det är ju inte svårare än att spela alla högriskmatcher för tomma läktare.

Då kommer aldrig polis och "supporters" i kontakt med varandra.

För huvudsaken måste väl ändå vara att utövarna får mötas och göra upp, inte publiken?

Mycket fegt att ha stängt av möjligheten att kommentera klippet. Det känns som ett tecken på att de känner på sig att folk lätt inser att det inte är polisen som gör fel och inte vill ha såna kommentarer som smutsar ner deras propaganda.

Det är ju inte svårare än att spela alla högriskmatcher för tomma läktare.

Det görs ibland, tyvärr.
Men varför ska inte jag kunna gå och se mitt lag och ha trevligt med vänner och barn, hejja på vårat lag och kivas med polarna som håller på det andra? Varför ska vi straffas för att ett 100tal idioter inte kan uppföra sig? Övriga 12000supportrar på derbyt AIK-DIF uppför sig.
Ta bort idioterna och låt idrotten hamna hos oss "normala" istället.

Det görs ibland, tyvärr.
Men varför ska inte jag kunna gå och se mitt lag och ha trevligt med vänner och barn, hejja på vårat lag och kivas med polarna som håller på det andra? Varför ska vi straffas för att ett 100tal idioter inte kan uppföra sig? Övriga 12000supportrar på derbyt AIK-DIF uppför sig.
Ta bort idioterna och låt idrotten hamna hos oss "normala" istället.

Jo, du kan inte gå på matchen och ha trevligt för att din klubbs supporterklubb (dom 12000) har haft 20 år på sig att komma till rätta med dom hundra som svinar.

Din supporterklubb har inte löst det problemet utan är snarare lite småstolta att det finns supportrar som ger sig in blodiga slagsmål för minsta bagatellartade negativa kommentar om laget.

Nu ger vi inte klubben mer tid att sortera ut svinen, nu sorteras ALLA supportrar, bra som dåliga, bort från matcherna, svårare än så är det inte.

Håller helt med ovanstående om att spela inför tomma läktare eller skicka räkningen till klubbarna så är de tvungna att få ett fungerande system gällande bråket. Det är inte mer än rätt att klubbarna belastas ekonomiskt för polisinsatsen men jag undrar varför hockey handlar mer om ekonomi och polisinsatser än vad som händer i rinken.

Håller helt med ovanstående om att spela inför tomma läktare eller skicka räkningen till klubbarna så är de tvungna att få ett fungerande system gällande bråket. Det är inte mer än rätt att klubbarna belastas ekonomiskt för polisinsatsen men jag undrar varför hockey handlar mer om ekonomi och polisinsatser än vad som händer i rinken.

Då kan man ju stänga av stadsdelar och ha utegångs förbud efter 21. Det kan ju vara folk ute som ställer till problem. Roligt att alla får åsikter när det handlar om hockey och fotboll, men detta sker ju dagligen i hela Sverige. Märks att inte så många varit på matcherna och vet hur man blir behandlad. Det handlar om kollektiv bestraffning, vilket inte är accepterat inom något annat område i Sverige !!

Då kan man ju stänga av stadsdelar och ha utegångs förbud efter 21. Det kan ju vara folk ute som ställer till problem. Roligt att alla får åsikter när det handlar om hockey och fotboll, men detta sker ju dagligen i hela Sverige. Märks att inte så många varit på matcherna och vet hur man blir behandlad. Det handlar om kollektiv bestraffning, vilket inte är accepterat inom något annat område i Sverige !!

Vänd dig till din supporterklubb och grina, dom har varit ombedda att identifiera och rensa ut bråkstakarna, alternativt namnge dom för polisen, det har dom inte gjort, nu får dom skörda följderna.

Det för ju för fan bara en lek.

Jag tycker företeelsen är helt jäkla sjuk och har i det här fallet polisens fulla stöd.
Håller med.
Har också svårt för masspsykos.
Det kan bara sluta på ett sätt. :gnissla
hitler-c-saluting-girding-crowd-raising-arms-in-enthused-mass-heil-1936.jpg

Jag är kille, dryga 30 och bor i Sthlm men mig drar inga poliser batonger mot. Hur lyckas jag?!?!

Fel tröja kanske? :rolleyes:
Men-in-Tutus-5656040.jpg

/e

Det skulle man säkert kunna göra men jag tror inte det hjälper, däremot är en stadsdel farlig motsv. så håller sig hemma på kvällen pga. just den anledningen. Det klart det ska finnas fotbollsmatcher mm. att gå och se på men någonstans går gränsen för vad folk är beredda att betala för andras nöjen.

Om vi ser till Göteborg så låter det som att krogarna kommer stänga kl. 03 istället för 05. (Inte klart ännu)
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.853221-beslut-taget-om-krogstangning

Vad är alternativet när klubbarna inte klarar att hantera problemet?

Jo, du kan inte gå på matchen och ha trevligt för att din klubbs supporterklubb (dom 12000) har haft 20 år på sig att komma till rätta med dom hundra som svinar.

Din supporterklubb har inte löst det problemet utan är snarare lite småstolta att det finns supportrar som ger sig in blodiga slagsmål för minsta bagatellartade negativa kommentar om laget.

Nu ger vi inte klubben mer tid att sortera ut svinen, nu sorteras ALLA supportrar, bra som dåliga, bort från matcherna, svårare än så är det inte.

Nu har du lite fel.
Vi vanliga som sitter gnagare brevid gårdare. Vi som tar med ungarna(om det nu gick på derbyn) vi som har kul och varken bråkar eller förstör och umgås efter matchen med "förlorarna" är ju även vi supportrar utan att tillhöra järnkaminerna eller blackarmy. Vi har ju svårt att ta ansvar för vad dessa 100/klubb gör. Där måste klubben gå in och begränsa deras supporterklubbar. För utan publik dör sporten, framtiden ligger bland ungarna som "släpas dit" utav sina föräldrar. Vi Svensson kan inte gå in och leka ordningsmakt. Då fallerar hela vårat rättssystem om alla skulle ta lagen i egna händer.

Nu har du lite fel.
Vi vanliga som sitter gnagare brevid gårdare. Vi som tar med ungarna(om det nu gick på derbyn) vi som har kul och varken bråkar eller förstör och umgås efter matchen med "förlorarna" är ju även vi supportrar utan att tillhöra järnkaminerna eller blackarmy. Vi har ju svårt att ta ansvar för vad dessa 100/klubb gör. Där måste klubben gå in och begränsa deras supporterklubbar. För utan publik dör sporten, framtiden ligger bland ungarna som "släpas dit" utav sina föräldrar. Vi Svensson kan inte gå in och leka ordningsmakt. Då fallerar hela vårat rättssystem om alla skulle ta lagen i egna händer.

På vilket sätt har jag fel?

Klubben har haft 20 år på sig, right?

Klubben har kunnat sortera ut dom oönskade, välkända bråkstakarna, right?

Om inte klubben själva har kunnat stoppa dom från att komma in på matcherna så har dom kunnat namnge dom för polisen, så har polisen kunnat hindra dom, right?

Ni, dom vanliga supportrarna sitter för fan med varsin kameratelefon, ni har kunnat fota och samla bevis mot bråkstakarna helt utan att gå i handgemäng med svinen och lämmna över det till polisen som sedan har kunnat låsa in svinen och ge dom tillträdesförbud.

Men det är alltid någon annan som ska fixa problemen, right?

På vilket sätt har jag fel?

Klubben har haft 20 år på sig, right?

Klubben har kunnat sortera ut dom oönskade, välkända bråkstakarna, right?

Om inte klubben själva har kunnat stoppa dom från att komma in på matcherna så har dom kunnat namnge dom för polisen, så har polisen kunnat hindra dom, right?

Ni, dom vanliga supportrarna sitter för fan med varsin kameratelefon, ni har kunnat fota och samla bevis mot bråkstakarna helt utan att gå i handgemäng med svinen och lämmna över det till polisen som sedan har kunnat låsa in svinen och ge dom tillträdesförbud.

Men det är alltid någon annan som ska fixa problemen, right?

Var det länge sedan du var på en hockey eller fotbollsmatch?
Supporterklubbarna sitter på avskillda läktare från oss vanliga. Klubben kan/kunde nog ange sina supportrar som bråkar, men vem utav dom vågar? Du får ju inte vara anonym och i både blackarmy och järnkaminerna sitter det väldigt otrevligt folk. Att dom dödshotar ordförande i klubben varje gång ordförande i klubben lyfter ett ont finger mot dom kanske du har missat. Det är inga snälla pojkar dom har och göra med.

Foton film mm finns redan så det både räcker och blir över sitter kameror på arenorna. Många är maskerade så dom åker inte dit endå. Skulle dom mot förmodan åka dit så räcker inte den svenska lagen till i dessa fall. Precis som dom säger i olika debatter om/kring detta. Klubbarna står nästan helt maktlösa och lagen lika så.

Så slutsats i detta fall är att någon annan måste fixa problemet. Den annan är ordningsmakten i detta fall. Vi vanliga svenssons kan inte och ska inte ingripa, då det är en fara för oss (allmänheten) att ingripa. Sen måste det till en lagstiftning att vi kan förbjuda folk att gå på idrotts evenemang och där vi kan sätta åt dom på ett bättre sätt.

Last edited:
Var det länge sedan du var på en hockey eller fotbollsmatch?
Supporterklubbarna sitter på avskillda läktare från oss vanliga. Klubben kan/kunde nog ange sina supportrar som bråkar, men vem utav dom vågar? Du får ju inte vara anonym och i både blackarmy och järnkaminerna sitter det väldigt otrevligt folk. Att dom dödshotar ordförande i klubben varje gång ordförande i klubben lyfter ett ont finger mot dom kanske du har missat. Det är inga snälla pojkar dom har och göra med.

Foton film mm finns redan så det både räcker och blir över sitter kameror på arenorna. Många är maskerade så dom åker inte dit endå. Skulle dom mot förmodan åka dit så räcker inte den svenska lagen till i dessa fall. Precis som dom säger i olika debatter om/kring detta. Klubbarna står nästan helt maktlösa och lagen lika så.

Så slutsats i detta fall måste någon annan fixa problemet. Den annan är ordningsmakten i detta fall. Vi vanliga svenssons kan inte och ska inte ingripa, då det är en fara för oss (allmänheten) att ingripa. Sen måste det till en lagstiftning att vi kan förbjuda folk att gå på idrotts evenemang och där vi kan sätta åt dom på ett bättre sätt.

Då har klubbarna tappat greppet och får skylla sig själva.

Efter tio år för tomma läktare så är nog inte dom "otäcka, farliga killarna" som är med i klackarna så intresserade längre, då kan man på prov låta lagen spela inför publik igen.

Mig kvittar det, jag kan titta på pingis istället.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back