Polisen ringde mej ?

homerone skrev:
Man måste halvförsäkra en cross. Det går inte att endast
stöldförsäkra den man nåste även ha trafik även om den inte kan reggas. Kostar 3500 kr om året oberoende var man bor någonstans.

Men därimot beroende på cc.

Nä.
Jag hade en specialförsäkring på min crolle, för oreggade fordon som nån skrivit tidigare. Stöld, brand och glas(!) ingick. 1300/år oberoende av cc men beroende på ort.

Fel! Det går att stöldförsäkra via Läns eller trygg slampa.

Mvh Blip

fax skrev:
Eftersom en motocross inte är registrerad så går det inte att ta nån vanlig stöldförsäkring på den , och hemförsäkringen täcker inte motordrivna fordon.

En höjdare!

Jag blev bestulen på min YZ 125'a efter GGN 1991....hade knappt hunnit tvätta den när jag kommit hem och den blev stulen, tyvärr ingen specialförsäkring.... men det värsta efter ett visst antal år, tror det var '96 så kom det ett KRAV brev från bilregistret: pga att den var förreggad så skulle jag betala registreringsavg. för X antal år... VA? tänkte jag och ringde upp dom, jo, det skulle man göra om den inte var efterlyst av polisen och inte avregistrerad... Hmmmm...ringde POLISEN *burrr* (jag HAR inte kört för fort)... får till svar: Men efter X år (kommer inte ihåg vad dom sa) så försvinner efterlysningen.......dvs, nån kan ringa och kolla chassinr och det är inte efterlyst...bara att HANDLA! Skitsur blir jag o ber dom efterlysa den igen, för DÅ kan jag slippa reg. avgiften igen.
Ringer bilregistret och berättar.....MEN då måste vi ha en kopia på polisanmälan...*SUCK* ringer polisen igen...: Hmmm...tror inte vi har dom kvar, måste kolla med arkivet om inte dom försvunnit i övergången till ett dataregsiter....PUST...vad säger man?!
Blir uppringd efter en vecka...Vi har HITTAT den i källaren! TACK! Nu kanske man slipper detta... postar en kopia till bilregistret....

...efter ett år kommer en påminnelse om obetald registrergsavgift....

...Nu har jag SKITIT i detta...Ingen mer påminnelse...ÄN!l

Mig ringde dem 1:april ang stulna datorer. Tog ett tag innan jag trodde dem.
Har en polare som brukar ringa & försöka lura i mig saker.

om du inte skulle få tillbaka den så vet du ju numera namn o adress på honom antar jag,det skulle ju kunna innebära att vederbörande får ett besök,varvid han säkerligen hellre ger tebax din maskin än får fingrarna krossade.

App app!.. sådär får de väl inte göra egentligen? De har väl tystnadsplikt?.. ELLER?!

- Johan

gringo skrev:
farbror polis ringde till en av mina vänner oxå men i ett helt annat ärende: citat: Kan du be din son att sluta åka på bakhjulet på motorvägen slucitat =)

Jaha , så var man på Assistanskårens uppställningsplats och kollade på liket , hmmm hojjen såg faktiskt hel ut , väldigt skitig och väl använd men hel :) förutom att hjul och framskärm var bytta så såg den ut precis som när jag hade den......fast risigare.

Så nu är det väl bara vänta på att tjuven får sin rättegång och sedan får man väl se om rätten bedömmer om jag ska få tillbaka den eller om skummisen får behålla den eftersom han hävdar att han köpt den i god tro ???

Så nu är det bara att hålla tummarna :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back