Polisen ringde mej ?

fax

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Kawasaki mean streak 1600
Farbror polisen ringde mej idag och sade att dom gjort ett tillslag hos en skummis i västerhaninge och hittat massa stöldgods , däribland min Kawasaki kx 250-90 som blev stulen 1999 :bow

Vore ju kul om man skulle få tillbaka den , kanske är helt sönderkörd men ändå. man kan ju kanske bygga nåt kul av kvarlevorna eftersom jag har en Yamaha xtz 660 cc motor ligger å skräpar hemma också :)

Ibland kan polisen göra bra saker också :bow

fax skrev:
Farbror polisen ringde mej idag och sade att dom gjort ett tillslag hos en skummis i västerhaninge och hittat massa stöldgods , däribland min Kawasaki kx 250-90 som blev stulen 1999 :bow

Vore ju kul om man skulle få tillbaka den , kanske är helt sönderkörd men ändå. man kan ju kanske bygga nåt kul av kvarlevorna eftersom jag har en Yamaha xtz 660 cc motor ligger å skräpar hemma också :)

Bättre att få tillbaka den lite halv sönderkörd än att aldrig få tillbaka den :tummenupp :öl

fax skrev:

Eeeeh, vad händer i ett sånt här läge om man fått ut försäkringspengar för den och köpt en ny? :confused:
Äger inte försäkringsbolaget hojen då? För man kan väl inte bli återbetalningsskyldig?

Eftersom en motocross inte är registrerad så går det inte att ta nån vanlig stöldförsäkring på den , och hemförsäkringen täcker inte motordrivna fordon.

Jag har inte fått ut en enda krona för den så försäkringsbolaget har inget med det här ärendet att göra :)

Hmmm , sedan har vi ju det dilemmat att "skummisen" hävdar ju att han köpt den i god tro , men har han inte nåt kvitto på det så är det nog svårt för honom.

polisen trodde att jag har bra chans att få tillbaka den ?! hoppas hoppas hoppas.

Har dom inte tagit bort "God tro" tycke jag hörde det men grattis till en återfunnen hoj! ;)

Re: Re: Polisen ringde mej ?

Macke skrev:
Eeeeh, vad händer i ett sånt här läge om man fått ut försäkringspengar för den och köpt en ny? :confused:
Äger inte försäkringsbolaget hojen då? För man kan väl inte bli återbetalningsskyldig?
i det läget får du inget tillbaka.

Det finns ju en LITEN risk att den är sönderkörd... typ...

Men, grattis ändå!

Fan så bra!
Finns hopp ändå..stulet -99 återfunnet -03
Bättre sent än aldrig

Säkert helt kvaddat och slutkörd men vadå , bättre det än inget alls.

Macke: hmmm ja efter det att den blev stulen fick jag höra att man tydligen kan försäkra crossar som "tävlingsredskap" ?

fax skrev:
Säkert helt kvaddat och slutkörd men vadå , bättre det än inget alls.

Macke: hmmm ja efter det att den blev stulen fick jag höra att man tydligen kan försäkra crossar som "tävlingsredskap" ?

Ja, jag vi har alltid försäkrat våra crossar hemma. Nån form att specialförsäkring för tävlingsfordon som täcker stöld/brand/sladegörelse tror jag det var....

Man måste halvförsäkra en cross. Det går inte att endast
stöldförsäkra den man nåste även ha trafik även om den inte kan reggas. Kostar 3500 kr om året oberoende var man bor någonstans.

Men därimot beroende på cc.

farbror polis ringde till en av mina vänner oxå men i ett helt annat ärende: citat: Kan du be din son att sluta åka på bakhjulet på motorvägen slucitat =)

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back