Polisen på tierps flygfält ??

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
En kompis som va upp till flygfältet på sista april sa att polisen hade kommit och kört iväg alla därifrån. Nån som vet något om det? Förra gången dom kom dit så tyckte dom ju bara att det va bra att vi körde där istället för ute på allmän väg, och det stämmer ju. Så vad kan ha fått dom att ändra sig? Trist om dom ska sätta stopp för körningen där innan sommaren ens har hunnit börja på riktigt :(
Nån som vet hur det ligger till?

Det är säkert stor skillnad på vilken polisgubbe som dyker upp, vilka som är där å kör, hur mycket oväsen dom för, vilket bemötande polisen får på platsen osv. osv. Självklart är ju musik från enstånkor (motarder) att föredra framför dom där j-vla ylllll mopparna med raka 4or :tummenupp

//Anders :rock

MackeNo1 skrev:
En kompis som va upp till flygfältet på sista april sa att polisen hade kommit och kört iväg alla därifrån. Nån som vet något om det? Förra gången dom kom dit så tyckte dom ju bara att det va bra att vi körde där istället för ute på allmän väg, och det stämmer ju. Så vad kan ha fått dom att ändra sig? Trist om dom ska sätta stopp för körningen där innan sommaren ens har hunnit börja på riktigt :(
Nån som vet hur det ligger till?

Äum, "jag har en kompis som var där" hur som helst så hade någon granne till banan klagat över ljudet, men även den polisen var saklig och påpekade att det var bättre att åka där än i trafiken. Hur som helst så tyckte de att vi skulle åka, och det gjorde vi, när vi skulle svänga ut på E-4 så stod de där och väntade på att vi skulle åka, när vi kom på ett långt led för hemfärd så åkte de oxå åt någe håll.

De var som sagt sakliga å trevliga å inge tjafs om oreggad hojar å ev. busåkning.....

Nu var det ju inte polisen i sig som ville jävlas utan någon som bor intill banan så då är det ju inte mycket snack. Blir de störda så ska vi ju såklart inte vara där.

När det bara åker motarder där så har aldrig någon klagat, hittills..... peppar peppar.......

Låter bra det, för nu när jag äntligen fått tebax hojen från Lelles så vill man ju kunna köra lite konbana där på helgerna.
Ragnar hittade förresten felet på min förgasare, va en packning som inte satt riktigt som den skulle.... :rodnar :notme

Hoppas det blir fint i helgen så kanske det kan bli lite körning :rock

mupp !!!! Passa på att köra i söderhamn istället, alla dudes som brukar vara på tierp ska dit.........!!!!!!!!!!!

300pix för en dag

Söderhamn? Har för mig att Peter snackade nått om det förut... Är det nu i helgen? Är det en dags körning då eller? Har ju 13mil dit enkel resa så det blir nog lite saftigt att toura med hojen till o med för mig :rolleyes: :1pajas :crash
Och inte har jag tillgång till varken bil med dragkrok eller släp.....

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!