Polisen mäter 161 km/h på 80 väg

Om dom inte såg bilen på flera minuter så är dom körda om du inte erkänner. Kanske säger dom att dom såg bilen hela tiden men jaa.. du gjorde rätt iaf. Kan hända mycket på några minuter och dom kan omöjligt säga att det inte var en annan bil (är rätt viktigt vid efterföljande så borde väl vara samma här)

Hoppas du får ett brev om att det är nedlagt :tummenupp

Funkar det där verkligen i praktiken? Det var ju en snubbe som blev dömd enbart pga att en polisman långt efter att själva fortkörningen inträffat ansåg sig kunna identifiera personen (som körde om polismannen), trots att den personen hade integralhjälm. Har för mig att det finns någon tråd om det här på SH.

Funkar det där verkligen i praktiken? Det var ju en snubbe som blev dömd enbart pga att en polisman långt efter att själva fortkörningen inträffat ansåg sig kunna identifiera personen (som körde om polismannen), trots att den personen hade integralhjälm. Har för mig att det finns någon tråd om det här på SH.

Vet inte men om inte så är beviskraven jävligt låga :D

Har du kört 160 och åkt dit så får du väl ta konsekvenserna - lilla mus :krama

Mus är han som backar ur en fajt. Så är du en man eller en mus?

Folket i tingsrätten dömmer efter polismannens önskemål oavsett vem som har rätt eller fel så till TS kan jag bara rekomendera att hålla sig undan, svara inte på breven, öppna inte dörren för oväntat besök, hämta inte ut rekomenderade brev. Om två år är du en fri man.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026