Polisen kan de... :-)

Ja även dem kan krocka.
Va det nåt speciellt?

Lite speciellt är det allt när man lyckas köra upp på en stolpe som står vid sidan av vägen. Dessutom trafikljus. Inte rörde det sig om utryckning av något slag heller.
Sååå, att köra på ett stillastående objekt vid sidan av vägen (på en trottoar till och med) är väl något jag i princip förväntar mig av rattfyllerister eller folk som är ute och buskör långt över sin förmåga.

Eller folk som väjar för motsvarande.

Not sent from an iProduct...

Roande och oroande att de betraktar stolpen som ett fordon. Nu är det ju en korsning med trafikljus men det måste ju kunna ses som förmildrande om stolpen kom från höger.

(Om det nu inte fanns något ytterligare fordon inblandat, framgår ju inte av det som redovisas av rapporten).

Mobba inte dem. Jag har med kört ner en skylt. Dock hade de satt upp skylten precis då jag passerat samma väg 2 dagar i rad och andra dagen var den där :) folk hade ringt till polis och sagt att jag kommit som fan. Jag körde i Max 20 km/h och råkade ha koll på annat :)
De ville då sätta mig för smitning, men då jag ej hade mobil på mig så ryckte jag de var bra ide att köra hem och ringa själv till vägverket som de hette då.
Så straffet blev en anteckning och att jag själv skulle ringa vv och lösa det. Körde då några 100 meter så fixa vi de gratis :)

Olyckshändelser händer, var glada för de var stolpar.

Om ni bara visste hur värdelösa många av de som blir poliser idag är på att köra bil, det momentet är mer eller mindre borttaget från polisskolan.. yeeaazz

Stolpar är farliga.

Min bror körde "ner" en sån tunn stolpe som man ser i korsningar med en riktningspil på.
Ca 20km/h, stolpen böjde sig och bilen blev så ramsne att den gick på tre hjul.
Försäkringsbolaget trodde det inte var sant :D

Snacka om luckyshot.

Om ni bara visste hur värdelösa många av de som blir poliser idag är på att köra bil, det momentet är mer eller mindre borttaget från polisskolan.. yeeaazz
Vad är det, det räcker med att man har körkortet klart dagen innan första terminen startar?
Och sedan totalt 20tim körning under två års tid på skolan?
Och utryckningskörning övas sedan i vanlig trafik efter att de är färdigutbildade?

Så när de börjar med att träna utryckningskörningen kanske de inklusive övningskörningen till körkortet inte ens har en vecka och 100mil som total erfarenhet bakom ratten på en bil.

Jomenserrusåatte... :gnissla

Stolpar är farliga.

Min bror körde "ner" en sån tunn stolpe som man ser i korsningar med en riktningspil på.
Ca 20km/h, stolpen böjde sig och bilen blev så ramsne att den gick på tre hjul.
Försäkringsbolaget trodde det inte var sant :D

Snacka om luckyshot.
En sån hoppa in i sidan på min bil (:rolleyes:) och buckla in tröskel och dörr 10 cm innan den veck sig... det i farten av 10 kmh typ, snacka om mjuk skitbil (ford sierra)

Poliser kör som biltjuvar :D

Numera kör ju även kvinnliga poliser och det får vi väl se hur det går, kan vara bra?

Nyheter
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Back