Polisen körde bara förbi?

Körde på semester för en hel del år sedan. Den enda gången jag höll skyltad hastighet, förutom inne i byarna, stod en polis i en skymd kurva med laserpistolen i högsta hugg. Han såg besviken ut när jag körde förbi.

En annan gång, på väg ner till Lund från Umeå, låg jag i ca 130-140 på motorvägen, blir omkörd av en mc-polis som viftade lite med handen, sänk hastigheten, och körde vidare. Gjorde självklart det och efter kurvan längre fram stod ett helt gäng polisbilar och poliser vid en kontrollplats, där de hade hastighetskontroll. Körde förbi den också, utan att bli invinkad.

Har otur för det mesta, men någon gång ler lyckan även mot mig. :)

Precis vad jag tänkte på:) En CBR 125 gör inte 130 km/h (ärlig fart):D

jag kommer upp i 140 ( efter rätt lång tid, men fortfarande ;) ) jag kör om bilar när jag kör 100 på 90 väg så det är inte så mycket glädjemätare, men lite är det ju säkert

jag kommer upp i 140 ( efter rätt lång tid, men fortfarande ;) ) jag kör om bilar när jag kör 100 på 90 väg så det är inte så mycket glädjemätare, men lite är det ju säkert

Ok. Har dom trimmat upp -07ans CBR 125 ordentligt eller :va Hur många hästar har den? den gammla modellen har väl ca 13 hk?

Jaja, prova att mäta toppfarten med GPS någon dag så ska vi se vad det blir:tummenupp :)

Ok. Har dom trimmat upp -07ans CBR 125 ordentligt eller :va Hur många hästar har den? den gammla modellen har väl ca 13 hk?

Jaja, prova att mäta toppfarten med GPS någon dag så ska vi se vad det blir:tummenupp :)

14 hästar har den, men jag måste pressa upp den, växla på mellan 10.5k - 11k varv och ligga på tanken, men det går ;)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti