Polisen jagar hoj på gångvägar i Gävle

Du tror inte att det skulle leda till att varenda hojåkare med lite grumligt mjöl i påsen skulle vika in på cykelvägar så fort dom ser en polisbil?

Ungefär som ryktet bland moppefuckon om att polisen inte får jaga dom om dom kastar av sig hjälmen?

Vad spelar det för roll så länge inte ungarna blir nedmejade av polisbilar? Polisen får väl köra runt då och fortsätta därifrån.

Och där vi bodde förut blev vi av med moppebusandet när "vår" MC-polis fick köra sin privata off-road i tjänsten :)

Tidningar gillar ju även att spä på. Ett exempel skulle kunna se ut så här:
"Där kom den fula skitiga mc-föraren på sin skitiga, rostiga hoj, och brände rätt in i förskoleklassen, beståendes av fräkenkindade barn som luktade Softlan, och med flätor i dess hår, då dom var på bibelkurs..."

Jo, då är han rätt trevlig, har kännt honom privat också, men han har visst ett rykte om sig att vara lite "speciell" i tjänst. Har han fortfarande pistol privat för att han har en personlig hotbild mot sig? :va

Vet inget om nån pistol, men det kan ju mycket väl vara sant.
Vad gäller tjänsten, så träffade jag på honom en gång när han stod på Alderholmen och hade kontroll. Jag stannade och bad honom slå på min bil och kolla varför jag inte fått nåt skattemärke. Det visade sig vara körförbud p.g.a att den inte var besiktigad....fast den var det. Det redde han ut på plats genom en massa samtal hit och dit. Det visade sig vara fel hos vägverket så det var bara att åka vidare. Men jag har också en känsla av att han kan vara rätt nitisk i tjänsten annars, men jag tror säkert att han är rättvis.
Och jag vet att han uppskattar en bra biljakt ibland... Han sa nån gång att det är bland det häftigaste man kan vara med om, och jag är övertygad om att dom flesta trafikpoliser tycker likadant.

Snart så börjar polisen skjuta efter smitare!
Måste man ha ett IQ mycket under snitt för att bli polis?

"Är du dum, ful och otrevlig?
Då är du rätt man för oss, bli POLIS!"

Ja så är det kanske:confused:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...