Polisen igen!!!

Mouse

Nasare
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
RSV4 Factory
Hade precis plockat av backspeglarna på hojen och polerat upp den. Drog i väg och två mil senare på en 70 sträcka mitt i skogen hade tydligen den civila ordningsmakten bänkat sig... som tur vad så hade jag precis slagit av och höll 100 km/h när jag vände på mig och såg rött.... o blått :( , precis under körkortsindragning så jag sket i att gasa och tog min inbetalning på 1600 kr. Problemet är att jag kom på att jag har en bot sedan i höstas också så man kanske kan vänta sig ett brev från länsstyrelsen ändå.... tröttsamt. Den som lever får se... :huvet

Speglar kan allt vara bra att ha ibland. Fundrar på att sätta på mina :rolleyes:

överklaga

Beroende på om och hur länge 1-3 mån, Så tänk när du vill bli av med det. du kan ju överklaga och dra det i långbänk, då kan du ju köra en tid till innan du måste sitta på avbytarbänken.

Jag åkte fast 2 ggr förra året och jag fick mitt kort indraget i 2 månader. Båda ggr strax under 30 för fort.

har lite svårt att förstå varför man tar bort backspeglarna på en hoj som används efter gatan,visst är snyggare o kan vara lite irriterande med dom där men risken att få böter/bli av med kortet minskar kraftigt.

Holger skrev:
har lite svårt att förstå varför man tar bort backspeglarna på en hoj som används efter gatan,visst är snyggare o kan vara lite irriterande med dom där men risken att få böter/bli av med kortet minskar kraftigt.

hmm ja... de sitter på plats igen kan jag meddela..

Holger skrev:
Förstår det.Ta reda på om du kan dra ut på det så du får behålla kortet hela sommaren ifall dom nu vill ta det.

Kan inte minnas att jag fick nån varning tidigare, men jag ska dra ut på det till i höst, sen får nån vara min fyllechaffis :fyllisar ... inte så dumt det heller :D

Jag trodde att lappen rök först efter trejde boten inom 12 månader !!!??? Har jag helt fel alltså ? Ändrade regler eller har jag fattat detta fel från början ? Snälla, red ut begreppen åt mig/oss som inte vet vad som gäller!! ganska viktigt att ha koll på sådana här saker, då man kalkylerar med minst en bot / sesong.

Fan vad surt. Du som har sprillans ny hoj också. Kämpa för resten av säsongen!!

/a

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...