Polisen i örebro har supermotarder?!

fredrik_wt

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
ATV
Hej

Har hört ryktet som säger att polisen i örebro använder sig av supermotarder för att jaga trimmade moppar m.m?? stämmer det? nån som vet? trodde först det var bluff först, man har nu hört det från flera källor som påstod sig ha sett polisen på dessa hojar....

nån som vet vad det är för några hojar? bilder? (hur får man plats med polisjunket på??)

De har åtminstone sedan förra året åkt runt på en KTM lc4 (jag gissar 640).
Det enda som avslöjar den är, vad jag kunnat se, att killen som kör har polisuniform. I övrigt orange och äcklig som alla andra KTMer ;)

Såg den ett par gånger förra året och en gång so far i år. Vad de primärt använder den till vet jag inte. Men det är nog enda snuthojen jag kan tänka mig att rejsa med ute på motorvägen.

Jag vet en som blev tagen med Motarden förra sommaren...
... Har jag vunnit något då? :D :rolleyes:

Där ser man :) trodde var en skröna i still med "polisen saabar har 350 hk o förstärkta växellådor osv osv osv" har till o med hört en som helt seriöst menade på att norrköpingspolisen minsan hade en lustgas trimmad 9-5a :hihi

Det som stod i tidningen om det förra året var att de lånat in Motarderna på prov för att försöka komma till rätta med alla trimmade moppar som tokkörs överallt.
Det verkar ha fallit väl ut för dem eftersom de kör i år igen, och inte bara här i stan, jag har hört rykten från flera platser om poliser på motard...

Det är väll sånt här som kallas kapprustning antar jag. :D :4skrika :huvet

Kyckling skrev:
Det som stod i tidningen om det förra året var att de lånat in Motarderna på prov för att försöka komma till rätta med alla trimmade moppar som tokkörs överallt.
Det verkar ha fallit väl ut för dem eftersom de kör i år igen, och inte bara här i stan, jag har hört rykten från flera platser om poliser på motard...

Det är väll sånt här som kallas kapprustning antar jag. :D :4skrika :huvet
Cirkulerade en bild på en XR-motard i västerås, tror jag det var, för nåt år sedan där en gris (förlåt, polis) sitter på hojen och talar med två småkids på moppar.

Hehe det är så kul att läsa alla rykten om superpolisbilar :)

Polisen "lustgas" hehe de kan ju inte ens stava till lustgas.

Supermotarden polisen har har en radio bak ¨som inte går att missa.
Kan lägga upp en bild på den senare.
Har blivid låvad att få prova den.

Såg den just när snuten stod och skrev ut böteslappen till en man i 50års åldern. +50 å förlora körkortet på trimmad moppe... :hihi

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti