Polisen hittade min regskylt i husrannsakan!!..

woofes

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
inge just nu
Blev smått paff idag när en person från boråspolisen ringer och frågar om jag tappat min regskylt!
Jovisst svarar jag men det var ju ett tagsen och att jag hade skaffat en ny, så allt var lungt.
Tydligen så hade dom hittat den i en husrannsakan hemma hos några fifflare!!
Han undrade om den hade blivit stulen eller om jag tappat den då fifflarna sa att dom hittat den.
Den hade blåst av någonstans på motorvägen antog jag. Eftersom jag inte hade stannat till under den korta rundan jag tog så kan den ju omöjligen blivit snodd.

Skylten satt nerstucken i en hållare och var alltså inte fastskruvad. Dålig konstruktion helt klart. Min nya sitter betydligt stabilare med genomgående skruvar.

Vad kan egentligen hända när några obehöriga får tag i ens regplåt, om dom falskskyltar sin hoj och dom får böter osv?

du menar parkeringsböter tex?
isf lär du få böterna och får betala för att sen försöka få tillbaka pengarna igen.
Blir de stoppade av polisen blir de förstås avslöjade.

Själv fick jag parkeringsböter på en bil jag hade stod krockad 20 mil från där böterna skrivits ut.

Last edited:
Man ska alltid "lysa" en skylt som saknas, även om man har "tappat" den. Det har jag lärt mej nu i veckan! :rolleyes:
Om man inte efterlyser skylten så är risken stor att du åker på böter odyl. om skylten används på en annan hoj/bil...

/FW

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back