Polisen hinner inte jaga fildelare

"- Jag är fullständigt övertygad om att en sådana program kommer att ersätta exempelvis Kazaa, som är vanligast i dag, säger Anders Ahlqvist till CS."

Haha, jag tror det är ganska lugnt

Det är lätt att se ip från de man laddar ner från med torrentprogram.

Men hur som helst så måste det gå att kryptera filer på nåt sätt att de inte kan se vad det är bara genom att titta på filnamnen.

Poacher skrev:

Men hur som helst så måste det gå att kryptera filer på nåt sätt att de inte kan se vad det är bara genom att titta på filnamnen.

Vad spelar det för roll när polisen inte anser sig ha tid att utreda upphovsbrott?

Poacher skrev:

Visst går det att se IP nummret, men det viktiga är ju att de bara kan sätta dit varje person för en fil i taget, till skillnad från DC där man normalt delar ut tusentals filer.

Jag sitter också och väntar på ett nytt bittorrent, än så länge räcker det ju tom med en enkel 56 Bitars kryptering som DES för att det ska bli extremt olönsamt att jaga piratkopierare genom att knäcka krypteringen.

Skaffade peer guardian för ett tag sen.
Det ska stoppa ip-nummer som tillhör staten och regristreringsföretag från att kolla vad man håller på med. Vet inte hur bra det funkar, men funka verkar det.
Finns på www.methlabs.org och man kan uppdatera ip-listan regelbundet.
Laddar man hem det på www.download.com så riskerar man att få med spyware.

Bifogat

• pg.jpg
    pg.jpg
    95.4 KB · Visningar: 73
yonsson skrev:
Det ska stoppa ip-nummer som tillhör staten och regristreringsföretag från att kolla vad man håller på med. Vet inte hur bra det funkar, men funka verkar det.
Verkar ju vara ett schysst program. Men anser att det finns grövre brott än att hålla på o leta efter folk som delar ut lite filmer o musik.

yonsson skrev:

Sprider download.com spyware?

Thundercat skrev:
Sprider download.com spyware?
Nej det gör det inte, det länkar bara....Men vissa länkar kan leda till samma fil fast med spyware (det kan du inte veta) Så det är bara fortsätta använda den sidan om du vill

Provade Kazaa herom dan efter jag letade efter nåt jag inte fann på bt eller dc det va inte smart...jag letade spy ware och skit på datan i en timme efteråt....

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda