Polisen har skaffat KTM

Webspy skrev:
Det enda blåa är deras uniformer.... rätt kul att höra när dom skriker: "stopp i lagens namn" till dom som dom försöker stoppa !

Då skakar man bara på huvudet och skriker tillbaka:
"JAG HÖR INTE! HAR ÖRONPROPPAR! MEN VISST, DIN MOPED ÄR JÄTTEFIN! HEJDÅ!"

... och sen brummar man iväg.

Vi får väl hoppas att verklighetens poliser väljs på lite andra kriterier än bystmått :rolleyes:

Borsiin skrev:
Vi får väl hoppas att verklighetens poliser väljs på lite andra kriterier än bystmått :rolleyes:

Japp, sådana där bystmått på Trafikpoliser är dirket livsfarliga... :D :tuttar

Nykan skrev:
Hur i helvetet orkar dom bry sig om trimmade mopeder :kocko
Det måste finnas vettigare saker för polisen att göra än att jaga mopeder? Eller har jag fel?

Det gör dem inte, det är en polis tror jag som kommer köra MC här i stan och det beror på att vi har väldigt mycket vårdslösa jävlar här som varken vet att man inte skall köra i 80 på cykelbanorna osv

R1 racer skrev:
Kan inte du smyga in där o sätta käppar i hjulet på dem? :rofl
Är ju inte bra att de ska ha såna här i krokarna :mad:
Säg till din far att be dem hålla sej borta :lol

hehe ingen fara tror inte dem är ute efter att försöka hänga på en R1 :p
Tror dem fattar sina begränsningar, mycket folk från fagerängen osv du vet som kör väldigt för fort på cykelbanor och andra ställen där dem skall ge fan i att vara

Kimze skrev:
hehe ingen fara tror inte dem är ute efter att försöka hänga på en R1 :p
Tror dem fattar sina begränsningar, mycket folk från fagerängen osv du vet som kör väldigt för fort på cykelbanor och andra ställen där dem skall ge fan i att vara

Oki det är ju bra he he för råkar de få luktsinne på mej med sin KTM vid nåt olämpligt tillfälle så blir det nog till att sota KTM'n för allt vad den går
:rofl
Det är bra att de ska jaga trimmade moppar o speciellt vid fagerängen och malörten.Inte sålängesen där var en kille i stan som körde onykter på trimmad moppe o slog runt,han fick väl med polisen o försäkringsbolaget att göra :lol

¨fan här i byn haddfe dom offroad redan för 8-9 år sen som dom jagade moperdister med..... :kocko men hustrumisshandlare å tjuvar å skit får dom inte fast... :mad:

R1 racer skrev:
Oki det är ju bra he he för råkar de få luktsinne på mej med sin KTM vid nåt olämpligt tillfälle så blir det nog till att sota KTM'n för allt vad den går
:rofl
Det är bra att de ska jaga trimmade moppar o speciellt vid fagerängen och malörten.Inte sålängesen där var en kille i stan som körde onykter på trimmad moppe o slog runt,han fick väl med polisen o försäkringsbolaget att göra :lol

hehe jo :)

Höllt på att bli påkörd påväg från skolan igår, två brudar kommer på varsin EU moped på cykelbanan i 70km/h där jag råkar gå! Såklart skulle dem vara så tuffa och inte flytta på sig, där låg jag i busken med taggar i röven! :huvet

Bylingen på offroad? (eller motard)
Kom med nåt nytt!
Jag köpte en utrangerad KLR 650 från sent 80-tal av bylingen i Stockholm (RPS?) nån gång i mitten av 90-talet!
Vi lyfte in liket i skuffen på min dåvarande Fiat Ritmo och åkte hem. Fullt lass kan man säga!

Robban_C skrev:
Bylingen på offroad? (eller motard)
Kom med nåt nytt!
Jag köpte en utrangerad KLR 650 från sent 80-tal av bylingen i Stockholm (RPS?) nån gång i mitten av 90-talet!
Vi lyfte in liket i skuffen på min dåvarande Fiat Ritmo och åkte hem. Fullt lass kan man säga!

Fast det är väll viss skillnad på KLR och KTM :hihi

Rejäl skillnad men jag avsåg ju offroad/enduro/motard allmänt. (Och det förstod ju du oså! :) )

Fearless skrev:
Stoppa trimmade mopeder.. Ja skatte pengarna går till rätt saker :mad:

Tror dem använder det till annat också än att bara stoppa mopeder, sedan är det inte så att dem har par st utan med har en!
Sedan skall vi inte snacka om något vi inte vet något om!
Vi har ingen aning om vad maskinerna används till så det finns inget att vara arg över!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT