nLasse
För säkrare körning, kör bana!
Det där håller jag inte med om. Kanske på långturer men inte när man ska "dra ett varv på stan". Jag ser alltför ofta mc-förare körandes i Uppsala med jeans och tennisskor. Dessutom drar de ofta upp sin R1:a på bakhjulet mellan rödljusen...Lord Melchet skrev:Om vi bortser från olyckor i samband med stöld, fylla och annan olovlig körning ( som man ändå inte kommer åt med lagar ) så är det en mycket liten grupp som kör utan skyddsklädsel.

Jag och en annan sporthojare satt och käkade på Mc Donalds i Upplands Väsby förra veckan. Av de ca 20 sporthojar som åkte förbi (nu skiter jag i glidarna) så hade 3-4 st skinnställ (eller gore-tex). Resten hade jeans! Några hade dessutom bara t-shirt på överkroppen! Idioter enligt min mening!

Hörde nån som sett nån undersökning om att de flesta småolyckor med mc sker ganska nära hemmet och att klota i 50 med t-shirt och jeans kan slita bort rätt mycket hud från kroppen. Jag tar alltid på skinnställ och ryggskydd även om jag bara ska åka till jobbet (ca 2 km)!

Använd fullgod utrustning. Alltid! Man kan gå i backen när man minst anar det!