Video Polisen försöker stoppa (?) stort mc-gäng

Tycker inte det ser så märkligt eller trafikfarligt ut. Han/hon sicksackar på en tom väg för att hålla hojarna på avstånd tills fler bilar kommer och kan hjälpa till.

Filmen säger ju inget om varför de ska stoppas. Vet inte om det är just detta gänget, men det har varit ute filmer med liknande gäng i flera år och vad jag fått fram där har det varit en hel del buskörning som polisen och allmänheten är ganska trötta på.

"Vad får ni ut av det här? " ja du så vitt jag kan se så får vi ut en video från andra sidan dammen där en amerikansk polis sicksackar över vägen för att få amerikanska motorcyklister att sakta ner?

Med tanke på att i vissa stater så kan polisen beslagta ditt fordon och skicka det på destruktion ifall de tolkar det som att du sysslar streetracing, kör på bakhjulet, osv. så skulle nog jag dragit ganska snabbt jag med.

Med tanke på att i vissa stater så kan polisen beslagta ditt fordon och skicka det på destruktion ifall de tolkar det som att du sysslar streetracing, kör på bakhjulet, osv. så skulle nog jag dragit ganska snabbt jag med.
Är ju ett så stort gäng och många av hojförarna ser ju väldigt ”fredliga” ut. Så polisens beteende förvånade mig. Wow, drastiskt med beslag och destruktion. Men troligen inte i Kalifornien, va?

I trafiken ska man följa polisens direktiv, punkt slut. Ett samhälle kräver lagar och ordning, att börja ifrågasätta det blir bara fel även om man tycker att polisen inte borde stoppat en etc. Hur liberala är vi själv i frågan när någon av våra nära och kära drabbas av att någon inte följde reglerna och någon blev skadad.

I trafiken ska man följa polisens direktiv, punkt slut. Ett samhälle kräver lagar och ordning, att börja ifrågasätta det blir bara fel även om man tycker att polisen inte borde stoppat en etc. Hur liberala är vi själv i frågan när någon av våra nära och kära drabbas av att någon inte följde reglerna och någon blev skadad.

Ju fler orättvisor man tolerera från desto fler blir dom. Människor måste säga ifrån annars har vi snart polisstater överallt.
Men visst flytta du till Nordkorea eller Iran så har du ditt drömsamhälle. :3freak

Är ju ett så stort gäng och många av hojförarna ser ju väldigt ”fredliga” ut. Så polisens beteende förvånade mig. Wow, drastiskt med beslag och destruktion. Men troligen inte i Kalifornien, va?

De måste vara väldigt fredliga med tanke på att de sticker när de ser att de håller på att bli stoppade! :banana:banana

Ett samhälle kräver lagar och ordning, att börja ifrågasätta det blir bara fel..
Ett bisarrt förenklat och historielöst förankrat påsteående.

Bifogat

• saddam-statue-600-ts300.jpg
    saddam-statue-600-ts300.jpg
    12.3 KB · Visningar: 128
  • ap89111001348_slide-73c82e0f3c6e88fb9ce68991028afa61120c5144-s6-c30.jpg
    ap89111001348_slide-73c82e0f3c6e88fb9ce68991028afa61120c5144-s6-c30.jpg
    46.8 KB · Visningar: 115
  • 1620223_520_316.jpg
    1620223_520_316.jpg
    61 KB · Visningar: 119
De måste vara väldigt fredliga med tanke på att de sticker när de ser att de håller på att bli stoppade! :banana:banana
De allra flesta sticker inte iväg. Hur som helst är det inte glasklart vad polisen menar med ett dylikt beteende. Minns det inte från körkortsutbildningen. Ser ju mest ut som en påtänd polis som behöver omhändertas av andra poliser.

Varför är Sporthojs åkare så fruktansvärt fega:confused: finns det inga som kan stå för dom gör, måste jämt smita iväg ......

Last edited:
Ja de e helt sant, man ska alltid blint följa! De har historien lärt oss :rofl

Varför är Sporthojs åkare så fruktansvärt fega:confused: finns det inga som kan stå för dom gör, måste jämt smita iväg ......
Märkligt att vissa som kör hoj (dessa borde faktiskt förstå) har så in i helvete svårt att förstå att alla inte har lust att ödelägga sitt liv i 8 månader bara för att nån nisse dekorerat vägkanterna med runda plåtbitar med märkligt låga siffror på.

Kul film! :)

Oavsett hur modiga ni känner er så kräver det inget mod för att stanna och överlämna sitt körkort. Ni kommer inte få stryk av polisen, knappast ens en utskällning.

Nu kör jag ju sällan sporthoj men jag är alltid till 100 % redo att stå för vad jag gjort.
Det är bara en fråga om i vilket läge man väljer att stå för vad man gjort.

Att kalla smitare för fega är ganska löjligt, det är snarare tvärtom de fega som alltid stannar. Och jag tror det är ni som projicerar era egna personligheter på andra.

Om jag tittar på mig själv så är det helt tvärtom, jag stannar de gånger jag inte vågar försöka smita med tanke på hur läget ser ut. Det handlar om risk reward, vad förlorar jag på att stanna? Hur stor chans har jag att komma undan, hittar jag i området? Var finns nästa avtagsväg?

Var det inte samma sak förr året? Vet att jag kollade på lite videos från roc då polisen stoppade folk till höger och vänster. De verkade inte ha så bra koll.

Ok, jag har fel då och gillar Nordkorea som nått nöt kom fram till. Antar att samma personer inte ringer polisen när era hojar blir stulna eller ni blivit rånade, jag menar....blir ju en polisstat då. Ja jag säger då det....

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT