Polisen får nya fartkameror

• Thread starter Thread starter Marsipulami
  • Start date Start date
Har varit uppe tidigare, kanske var på Bike.se förresten :va

Hur som helst är jag emot alla typer av automatisk hastighetsövervakning eftersom folk kör som puckon på sträckor där de finns. Plötsligt tvärnitar de när de upptäcker kameran eller så sitter de med handen för ansiktet osv...

Bygg om alla vägar så att det inte finns någon mötande trafik och inför fri fart!

gladh skrev:
Hade jag varit vägarbetare hade jag varit jäkligt nöjd med att ha en fartkamera som ser till att dra ner hastigheten på bilarna vid min arbetsplats.gladh
Men visst hade det varit bättre om de kunde jobba utan att behöva oroa sig för att bli påkörda genom bättre säkerhetsanordningar?

sandstream skrev:
Har varit uppe tidigare, kanske var på Bike.se förresten :va

Hur som helst är jag emot alla typer av automatisk hastighetsövervakning eftersom folk kör som puckon på sträckor där de finns. Plötsligt tvärnitar de när de upptäcker kameran eller så sitter de med handen för ansiktet osv...

Bygg om alla vägar så att det inte finns någon mötande trafik och inför fri fart!

Kanske har varit uppe tidigare....

Håller helt klart med dig, alla kör som Pucko, och tyvärr är jag också en av dem om ärligheten måste krypa fram

Efter de första dagarna ska släpvagnen dras till Tylösand och visas upp för deltagarna i det årliga Trafiksäkerhetsseminariet. I slutet av augusti får så allmänheten ta del av nyheten under mässan Lastbil 2004 på Elmia i Jönköping. Därefter kommer kameran att vara i bruk kontinuerligt fram till årsskiftet.

Ha ha...ta del av den....skall den placeras på infartvägen till mässan, eller? :lol

Skämt åsido...det är viktigt att hålla ner hastigheten vid vägarbeten anser jag. Det har hänt ett antal gånger att man stått med livet som insats då man varit ute på visit vid vägbyggena man ritat.

Lätt att sno ??

Om kameran finns i en lätt släpvagn så lär den ju inte få stå orörd över natten.

Lite OT: Om kameran tar bild framifrån....hur fan vet dom vem som körde bågen och reg nummer....

oakhammer skrev:
Om kameran finns i en lätt släpvagn så lär den ju inte få stå orörd över natten.

Lite OT: Om kameran tar bild framifrån....hur fan vet dom vem som körde bågen och reg nummer....

det vet dom inte...

oakhammer skrev:
Tror att mer än en person kommer att stanna och försöka välta den. Spelar ingen roll vilken funktion den fyller, finns alltid folk som vill "jävlas" med myndigheterna...

Klart vägarbetare skall kunna jobba utan risk för liv & lem!

Polisen på bilden hade för övrigt ett ovanligt namn...

Kurvmakaren skrev:
Skämt åsido...det är viktigt att hålla ner hastigheten vid vägarbeten anser jag. Det har hänt ett antal gånger att man stått med livet som insats då man varit ute på visit vid vägbyggena man ritat.

Har en kompis som jobbat som vägmarkeringsmålare men valt att sluta då han varit nära att bli påkörd flera gånger, samtliga fall har enligt honom varit respektlösa bilister som fulltsändigt nonchalerat vägarbetet.

jag ska i fortsättningen bara åka bil med dragkrok, ser ja en sån, så åker den nog med en bit.. :P

ha den hemma å så ringer man snuten å säger att det är inbrott hos grannen, så ställer man upp kameran lite strategiskt så den tar ett kort när snuten kommer förbi.. :D då börjar dom nog fundera... :tungan :yoparty

adl skrev:
Klart vägarbetare skall kunna jobba utan risk för liv & lem!

Polisen på bilden hade för övrigt ett ovanligt namn...

"Mats nauwelaertz De Age" heter väll varenda människa nuförtiden :va

triple skrev:
"Mats nauwelaertz De Age" heter väll varenda människa nuförtiden :va
Vad jag trött på alla dessa Wannabeadel som byter efternamn. Vafan är det för fel på Svensson???

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti