Polisen brukar gilla överv.kameror

"Från polisfacket ser man allvarligt på domarna.

- Självklart är det allvarligt när anställda begår fel och ännu allvarligare är det med fängelsestraff, säger Peter Frisell, vice ordförande i Polisförbundet i Stockholms län."

saxxat ur DN, hur menar han igentligen,att det är allvarligt när anställda begår fel, och att det är ännu allvarligare att dom får fängelsestraff när dom gör det?,vadå borde dom inte få fängelsestraff eller? :va

DwD skrev:
"Från polisfacket ser man allvarligt på domarna.

- Självklart är det allvarligt när anställda begår fel och ännu allvarligare är det med fängelsestraff, säger Peter Frisell, vice ordförande i Polisförbundet i Stockholms län."

saxxat ur DN, hur menar han igentligen,att det är allvarligt när anställda begår fel, och att det är ännu allvarligare att dom får fängelsestraff när dom gör det?,vadå borde dom inte få fängelsestraff eller? :va

Tror bara det blir lite konstigt när man ser citatet i tidningen sådär. Förmodligen menar Peter Frisell att det är allvarligt att polismän betett sig så illa att det dömts till fängelse.

Om dom åker in på nån fängelse där homiesar från Southside kettingers sitter, kan dom får räkna med att få smaka ketting!! FTP!! :yoparty

jag tycker att det är så jävla löjligt när en del här skriver att "man vet ju inte vad pensionären har gjort". man ser ju på videon att han inte brukar våld mot poliserna för fem öre. sen om han sagt att snutarna är potatisgrisar, att han ska knulla deras morsor och sånt är helt ointressant. så länge gubben inte står och hänger in i bilen med en pistol i handen så har snutarn gjort 100% fel.
jag hoppas att snutarna blir totolt söndernitade i finkan.

bmwjohan skrev:
jag tycker att det är så jävla löjligt när en del här skriver att "man vet ju inte vad pensionären har gjort". man ser ju på videon att han inte brukar våld mot poliserna för fem öre. sen om han sagt att snutarna är potatisgrisar, att han ska knulla deras morsor och sånt är helt ointressant. så länge gubben inte står och hänger in i bilen med en pistol i handen så har snutarn gjort 100% fel.
jag hoppas att snutarna blir totolt söndernitade i finkan.
tror nog att dom har någon speciell avdelning/fängelse som poliser får sitta på.
kanske Chrollo kan svara på :tummenupp

DwD skrev:
tror nog att dom har någon speciell avdelning/fängelse som poliser får sitta på.

Jo hoppas det är en av dom mer våldsammare avdelningarna där folk med ordentliga fel i skallen sitter...

EDIT: Våldsamma och störda är ju iofs precis vad dessa två poliser är :tummenupp

DwD skrev:

Tror inte jag, det finns väl knapptg nåra snuttar i finnkan.

Nyheter
Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Ny Brutale från MV Agusta

Italienska motorcykeltillve...

Back