polisen är rolig.

nilo

Helsingborg is the shit
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
2000, Aprilia Falco
Lagens långa näsa (Polisen är för rolig)

Skulle åka till jobbet som vanligt idag vid kl 5:20. Åker tillsammans med två jobbar kompisar. En kompisen kör, jag hoppar på först. Kör ett par hundra meter, jag ser en polisbil svänga ut på samma väg. Säger till jobbarkompisen. "Oh! Snuten." Vilket av han saktar ner lite direkt och ligger typ i laglig hastighet direkt. Forsätter genom centrum av helsingborg. Polisen ligger forfarande efter 0ch har gjort det i ca 2km kör upp brevid oss.
Vi svänger av till vänster därav polisen lägger sig bakom oss igen och följer efter. Vi svänger av direkt till höger in på en liten enkelriktad gata, där andra jobbarkompisen står och väntar på oss. han hoppar in i bilen, polisen slår på blåljusena och stiger ur sin bil. Jobbar kompisen öppnar dörren och hälsar. Polisen säger lite spydigt. "Gick lite väl fort det där va? Mycket snabbare än vad jag kör till jobbet i all fall!" Jobbarkompisen svarar "Nä inte direkt" har du körkortet med dig frågar polisen. Jobbar kompisen svarar "Nä det har jag glömt"
Polisen lyser in med sin ficklampa i bilen på mig som sitter på högersida där fram. "Vad heter du då?" Jag svarar "Niklas!" "Såg du hade huvan på dig i bilen trodde du var en tjuv, du kan se det som en regel att aldrig ha huvan på dig när polisen kör brevid dig." jobbarkompisen fick blåsa, sen åkte vi.

Intressant regel: Att man inte får ha huvan på jackan på sig när man är passagerare i en bil. jag gillar bara att ha det för jag fryser väldigt lätt och tycker det värmer lite.

Last edited:
UrbanTiger skrev:
2567594 Anmäl dom för maktmissbruk :gnissla
Vad är det för förklaring. Man får ha mössa på sig var som helst i det här landet. Kan bli problem att hämta pengar på banken om man inte tar av sig den men annars finns det inga hinder.
Då kanske dom borde påpeka det för alla laser-kärringar som springer runt i Burka här ute i ghettot.

Gnäll inte. Dom kanske trodde att ni hade snoddat en hoj eller så. Bra att dom kollar upp folk som är ute och åker mitt i nätterna!

Jag såg en hel dokumentär för något år sedan om just svenska poliser på Södertörn (gettoställe söder om Stockholm) som gjorde så där mot misstänkta bilar, minns jag rätt så ansågs det vara ett gräsligt övergrepp. Ni kanske kan få skadestånd för kränkningen?

Markus skrev:
2567723 Ni kanske kan få skadestånd för kränkningen?

kände mig inte så kränkt, skrattade som fan åt det. Antar att detta kanske är ett nödvändigt ont för att plocka de riktiga bovarna? Fast skurkarna kanske är smarta nog inte inte använder huvan, så dom ska se "normala" ut?

Oj! Glömde visst tillägga att området vi körde från, har ett visst känt mc-gäng, sin klubblokal ;)

Last edited:
Det är deras jobb att kolla upp misstänkta element. Folk som driver omkring med huvor på sig är just misstänkta element.

Med ironi. Men själv använder jag en mössa när jag fryser om huvudet.

Markus skrev:
2567723 Ni kanske kan få skadestånd för kränkningen?

:lol Eller hur?

-Your honor, I've never been so kränkt in my entire life. [vale]Fo'schure![/vale]

Markus skrev:
2567723Ni kanske kan få skadestånd för kränkningen?

Om dom tvingar med en på blod och urinprov då?
Och det visar negativt på proverna, kan man då få ut skadestånd?
någon som vet? :va

grömpa skrev:
2567995 Om dom tvingar med en på blod och urinprov då?
Och det visar negativt på proverna, kan man då få ut skadestånd?
någon som vet? :va

Så du bara såg knarkpåverkad/alkoholpåverkad ut?

Mer kaffe och mer sömn kan kanske vara lösningen i fortsättningen? ;)

Zee skrev:
2568003 Så du bara såg knarkpåverkad/alkoholpåverkad ut?

Mer kaffe och mer sömn kan kanske vara lösningen i fortsättningen? ;)

dom tyckte jag såg trött ut, men klockan var kring 4 snåret och jag var på väg hem.
det konstiga var att jag var misstänkt för att ha tagit amfetamin.
när jag snällt och trevligt förklarat att man blir pigg av amfetamin så tyckte dom att det var konstigt att ja kunde så mycket om droger.
var iallafall ren på både blod och urinproverna
och det är 3e gången dom har gjort det

länge leve piteås duktiga poliser :tummenupp

grömpa skrev:
2568038 dom tyckte jag såg trött ut, men klockan var kring 4 snåret och jag var på väg hem.
det konstiga var att jag var misstänkt för att ha tagit amfetamin.
när jag snällt och trevligt förklarat att man blir pigg av amfetamin så tyckte dom att det var konstigt att ja kunde så mycket om droger.
var iallafall ren på både blod och urinproverna
och det är 3e gången dom har gjort det

länge leve piteås duktiga poliser :tummenupp

Haha, du är deras favvoickepundare. Dom kanske är sällskapssjuka så sent på natten?

Zee skrev:
2568058 Haha, du är deras favvoickepundare. Dom kanske är sällskapssjuka så sent på natten?

trod det kan vara nå sånt, brukar få skumma samtal från en narkotikapolis som säger att han vet va jag håller på med och kommer sätta dig mig förr eller senare.
men man kan ju inte göra mycket annat än att skratta åt dem,
har aldrig varit positiv på ett drogtest eller sånt ska tilläggas.

grömpa skrev:
2568066
har aldrig varit positiv på ett drogtest eller sånt ska tilläggas.

Det riktigt intressanta är ju att du säger att du aldrig varit positiv i testerna. Du säger inget om att du aldrig varit positiv någonsin. :D

Låter inte som snuttarna jagar dig är helt obefogat. :ätapiller

Vad hittar du på på helgerna när du inte kör till jobbet kl 04 på morgonen då?

/ :nurse

Zee skrev:
2568087 Det riktigt intressanta är ju att du säger att du aldrig varit positiv i testerna. Du säger inget om att du aldrig varit positiv någonsin. :D

Låter inte som snuttarna jagar dig är helt obefogat. :ätapiller

Vad hittar du på på helgerna när du inte kör till jobbet kl 04 på morgonen då?

/ :nurse

frågan var hur många gånger dom får plocka in mig innan jag kan kräva pengar för kränkning, trakaserier eller liknande :tungan

just då var jag på väg för att hämta brorsan efter en krogrunda

grömpa skrev:
2568103 frågan var hur många gånger dom får plocka in mig innan jag kan kräva pengar för kränkning, trakaserier eller liknande :tungan

Bingo på rad 4 borta i hörnet. Jag tror vi har en vinnare. :hihi

:pannkyss ;)

Mackz skrev:
2567688 Men dom räknas väl som tjuvar?
Nej...

Skadedjur.. :hihi

Markus skrev:
2567723 Jag såg en hel dokumentär för något år sedan om just svenska poliser på Södertörn (gettoställe söder om Stockholm) som gjorde så där mot misstänkta bilar, minns jag rätt så ansågs det vara ett gräsligt övergrepp. Ni kanske kan få skadestånd för kränkningen?
Gäller bara om man har det svårt= bidragstagande parasit som gärna kommer från något terror stämplat land eller har 27 tv apparater i huset som han köpt av ali...

Eller bara är misslyckad whitetrasch pundar rasse.

Edit: Ta inte för seriöst på det här nu.

Last edited:
Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...