Polisanmälan vid olycka?

Fast RAV4:an är väl inte direkt nån motsvarighet till Ford Explorer, det är ungefär som att jämföra en Honda NSR125 med en Ducati Panigale och mena att båda är sporthojar alltså är dom lika snabba. RAV4 är en kombi som någon har kortat av och dragit upp på höjden istället, dessutom väldigt bruksig.

Ankan1 fick ju för något år sedan sin Volvo T5 påkörd av en smitare där polis tillkallades och undersökning inleddes på plats över vad som hänt och vem som eventuellt var skyldig.Döm om Ankan1,s förvåning när vittnen plötsligt träder fram och minsann talar om på klockslaget nattetid när denna olycka ägt rum där de även sett ett antal berusade personer komma fram ur den påkörande bilen.Denna bil hittas även senare av både Ankan1 och polis som då ger mig ett extremt ovanligt alternativ.

Ironin inleddes med andra ord ...

1. Polis kan skriva rapport om att de hittat de skyldiga till smitningen men då löper jag risk att hamna i ett segdraget försäkringsärende som kan ta hur lång tid som helst när bilen som smitit och nu återfunnits är utlandsregistrerad och kanske överhuvudtaget inte är försäkrad. :va

2. Polis skriver rapport om att smitaren inte hittats pga att inte strula till det med mitt försäkringsbolag. :crash

3. Det enormt korkade försäkringsbolagets representant i luren för stunden deklarerar för mig att om inte smitaren hittats så kan de inte heller betala ut någon form av ersättning där ärendet då går via andra instanser som kopplas in vid dessa smitningsanmälningar som kan ta lång tid.(O.B.S. Jag förstod omgående att de trodde att jag själv orsakat skadorna på min egen bil där de då naturligtvis satte sig på tvären vilket jag också upplyste denna person i luren om att så var garanterat inte fallet när polis på plats hittat delar på mitt fordon som inte tillhörde bilen ifråga och att där fanns släpspår på marken när min egen bil förflyttats i sidled vid denna smitning när min egen bil stod stilla och var parkerad). :confused:

4. En lång tystnad i luren bröt då ut där det efter detta kom ett kort och aggresivt svar i stil med, vi skickar papper som du ska fylla i och hur lång tid detta ärende kan ta har vi ingen aning om beroende på vad polis säger i sin tur. :mad:

5. Men den polisrapporten har jag ju redan här i handen blev då mitt svar. :crash

6. Dom kanske har ändrat sig blev motsvaret från detta försäkringsbolag. :confused:

7. En parodi utan like där jag efter detta renoverade bilen själv för egna pengar när jag tröttnade omgående på behandlingen via IF.Bytte ut delar av fronten samt framskärm och bägge vänsterdörrarna samt lackerade och putsade upp bilen igen.Fick inte ens ett minsta lilla erbjudande om att få betalt för tiden och delarna jag köpt när jag själv gjorde hela arbetet.Numera är bilen enbart trafikförsäkrad via annat försäkringsbolag där jag fínner det helt vansinnigt överlag att ha bilen försäkrad när inte minsta lilla form av ersättning betalas ut vid eventuell olycka. :fakta

8. Så om du är rädd för strul så ring Natos väpnade styrkor för en eventuell konfrontation med försäkringsbolaget i dessa fall där du samtidigt målar upp hela olyckscenariot med laser från någon eftermiddagsledig rymdfärja.Annars är det tveksamt om de tror på dig där de mycket väl kan få för sig att du backat in i denna bus med full fart. :crash

Last edited:
Ett litet tipps i all välmening, polisanmäl annars kommer det bara in i statistiken som en Mc som klotat men vållandet försvinner, som det är nu med nollvisioner och exxtrembeteendefrågan så får vi alla hjälpas åt att i dom fall där vi bara är nakna offer ser till att det iaf loggas som en bussolycka och inte en hojolycka.

Men jag tycker det säger nåt om byggkvaliteten på Ford vs Toyota.. :)

Som Snowman sa. Moderna bilar är designade för att "knyckla" ihop sig då krocktiden skall bli så lång som möjligt vid en frontal krock med annan bil. På det viset absorberar bilarna kraften som uppstår istället att föraren inne i bilen skall utsättas för den. Så just på grund av detta krävs det inte mycket alls för en bil att bli skrot i fronten. :fakta

För övrigt, så tycker jag att Ford inte är mycket till att hänga i granen ändå. :hihi

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park