Polisanmälan, vad händer sen?

Du kör inte mycket i Sthlm kring rusningstid då? Har väldigt svårt att tro att du skulle hålla sådant avstånd att du aldrig skulle bli "besprutad" om någon fick för sig att göra det.
Det här handlade inte heller om att jag körde ikapp någon i 200km/h och betedde mig på bästa sporthojsåkarmanéer, det var fullt laglig fart när jag körde ikapp honom, framförvarande låg bara i fel fil och körde på tok för sakta...

Låter som en bra idé, men vart kan kolla upp vilket kontor bilen tillhörde?

Ring kontoret närmast där allt utspelade sig..du kanske har tur. Förklara situationen och be dem kolla upp vilket kontor just denna bil kommer ifrån.

Absolut..ta reda på vilket kontor bilen kom ifrån. Prata med chefen o beskriv scenariot. Är rätt säker att personen i fråga får en avhyvling. Företagen är ganska petiga med hur de deras bilar framförs.

Precis. Kontakta någon höjdare på företaget och berätta att en av deras anställda kör som ett pucko. Föraren kommer definitivt få sig en avhyvling. Gjorde samma sak med "3" men i ett helt annat ärende, och det hjälpte.

Nu får ni berätta för en oinsatt...

Var är "sprutad med spolarna" ??? Hur görs detta???

Om man sitter på bågen på motorvägen märker man väl inget av detta, det blir väl någon droppe på visiret.

När jag sitter i bilen händer det ju att bilen framför spolar rutan och då kan det komma några stänk på min ruta.

Jag hänger inte med alls.

Om man sitter på bågen på motorvägen märker man väl inget av detta, det blir väl någon droppe på visiret.

När jag sitter i bilen händer det ju att bilen framför spolar rutan och då kan det komma några stänk på min ruta.

Beroende på bil, alla ger ifrån sig olika mängd spolarvatten, kan man få någon droppe på visiret till en riktig jävla dusch

bulta in rutan på biljäveln!
Detta är preskriberat nu så...
Råkade ut för ett par medvetna prejningsförsök av en firmabil.
Löste problemet genom att på kvällen i lugn och ro "lufta däcken"..
All 4...
Det har sina fördelar att firmabilar är tydligt utmärkta med ägarens namn!
Var ju iofs rätt länge sen, slutet 60-talet..
(och JA - jag hade ett äkta A-kort!)

Jag läste spolare som polare och trodde ni hade blivit sprutade på 3ggr, tog ett bra tag innan jag förstod vad som hänt :tungan

Man häpnar. Född på 80-talet månne? Ringa polisen för en sån sak. Kan det bli mer "prinsessanpåärten"?

Har noterat att en bilist använt denna applikation med avsikt att stänka ner mig en gång, det var när jag i krypfart tog mig förbi kön till klaffbron över falsterbokanalen. Det var nästan lite sött med det pubertala i beteendet.

Luktar ju gott ju. Mitt tips är att testa lite riktiga bekymmer.

Ska du tvunget göra något, så är det väl att ta ett snack med företaget och göra det till deras bekymmer hur deras anställda uppträder i trafiken. (Vilket redan är påpekat, jag vet).

Vart är vi på väg? Tycker det är snudd på tjänstefel om polisen bryr sig om en sådan petitess.

Edit;
Prejningen är en annan sak, men jag vill nog ha det något mer verifierat innan jag ger TS mitt odelade bifall.

Last edited:

Detta var inte på någon motorväg utan på en 50-väg i en stad.
Händer även att vi motorcyklister får spolarvätska på oss när någon idiot till bilist vid stillastående för ett rödljus underhåller sig själv med att spruta spolrvätska ÖVER bilen på en. :mad::mad::mad::mad:

Man häpnar. Född på 80-talet månne? Ringa polisen för en sån sak. Kan det bli mer "prinsessanpåärten"?
...
Mitt tips är att testa lite riktiga bekymmer.
...
Vart är vi på väg? Tycker det är snudd på tjänstefel om polisen bryr sig om en sådan petitess.
+1. Kul med folk som har lite perspektiv.

Har noterat att en bilist använt denna applikation med avsikt att stänka ner mig en gång, det var när jag i krypfart tog mig förbi kön till klaffbron över falsterbokanalen. Det var nästan lite sött med det pubertala i beteendet.

Luktar ju gott ju. Mitt tips är att testa lite riktiga bekymmer.

Ska du tvunget göra något, så är det väl att ta ett snack med företaget och göra det till deras bekymmer hur deras anställda uppträder i trafiken. (Vilket redan är påpekat, jag vet).

Edit;
Prejningen är en annan sak, men jag vill nog ha det något mer verifierat innan jag ger TS mitt odelade bifall.

Jag sa det till fröken i andra ändan luren, och jag säger det igen: jag skiter blanka fan i sprutandet. Men prejningen var inte ok. Vare sig en hojåkare gör fel eller inte tycker jag inte att det berättigar folk till att tvinga ut hojåkare ur sin fil för att de har en större bil. Personligen anser jag mig inte ha gjort något fel i fråga, men det är fritt för tolkning och jag hade gladeligen hört motpartens version om han hade varit intresserad av att stanna och prata om saken som civiliserat folk.

så jävla taskig som du ser ut när du sitter på hojen förtjänade du det

Jotack, såg en bild från i helgen. Insåg inte riktigt hur illa det var innan dess :rolleyes:
Men det skall åtgärdas omgående :banana

Händer även att vi motorcyklister får spolarvätska på oss när någon idiot till bilist vid stillastående för ett rödljus underhåller sig själv med att spruta spolrvätska ÖVER bilen på en. :mad::mad::mad::mad:

Det var på motorväg, dock jättelågt tempo p.ga. trafiken.

Last edited:

Om jag blivit polisanmäld för varje korkad grej jag gjort i mitt liv så hade de öppnat en polisstation på min gård.

Till TS, killen i bilen var en idiot, so what, gå vidare.
Verkar inte direkt som något allvarligt försök att skada dig.

Om jag blivit polisanmäld för varje korkad grej jag gjort i mitt liv så hade de öppnat en polisstation på min gård.

Till TS, killen i bilen var en idiot, so what, gå vidare.
Verkar inte direkt som något allvarligt försök att skada dig.

Jag gör nog det, får återkomma den dagen jag faktiskt blir omkullprejad och påkörd :tummenupp

Det var väl på Essigenleden i Stockholm enligt TS och inte inne i stan.

Men jag fattar ändå inte riktigt problemet. Idag hade det regnat under natten och asfalten var fortfarande våt i morse.

Så alla 975468 bilar/bussar/mc/lastbilar som körde framför mig drog upp vattendroppar från vägen som riskerdade träffade mig.

Bör jag polisanmäla samtliga dessa fordon/förare. :va

bulta in rutan på biljäveln!

Många rutor jag måste bulta in idag...

PS, Prejning är en helt annan sak, det borde det vara dödsstraff på...DS

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...