Polis-mc välte.

Hmm... Det kanske man skulle satsa på. Köra mc varje dag i jobbet och dessutom vara undantagen från trafiklagarna. Det låter helt okej för mig!

Men hur kul är det o sitta dag ut.. och dag in... på en svettig gammal BMW som går sämre än en datsun.. :D

Grymmaste insatsen jag sett en Bumse göra var att köra efter en typ 70-årig gubbe som körde moppe utan hjälm(uppenbarligen helt otrimmad) utmed cykelbanan längs med Drottningholmsvägen vid Brommaplan! Undrar vem som orsakade mest risk för allmänheten?? -Alla snutar är inte smarta....

Nacka skrev:
Var det Kvinnliga Bilkåren som körde bilarna i seriekrocken också?

Kan ha varit. Men det var inte dom som krockade. Det var polisen.

Snackade med en av poliserna i den bilen. Anledningen var att polisen åkte efter en massa saab 93 och polisen i en ford-buss på 3,5 ton. saab:arna nitade (för mig okänd anledning) och det gick bra. Sen kommer bussen... Den stannade inte lika fort. Så det var polisbussen som smällde in i en saab... sen smällde visst en saab in i bussen oxå. Men bussen började! ;)

/Lucky9

Nisse Järnet skrev:
Vilket stackars Mc bud va det som fick böter idag då vid stureplan? En Negertwin va de han körde tror jag.

Det var en kompis till mig. Polisen sa att de hade sett honom för andra gången den dagen och beslutade att stoppa honom på grund av att de hade jagat en kille på samma "hoj" någon timme tidigare. Men han sa att det inte var han och stod och snackade lite skit med polisen. De var mest bara sura på honom för att de tyckte att han var bland de värsta mc-budet i stan och att han hade sin nummerplåt under stänkan...

LalleBalle skrev:
Det var en kompis till mig. Polisen sa att de hade sett honom för andra gången den dagen och beslutade att stoppa honom på grund av att de hade jagat en kille på samma "hoj" någon timme tidigare. Men han sa att det inte var han och stod och snackade lite skit med polisen. De var mest bara sura på honom för att de tyckte att han var bland de värsta mc-budet i stan och att han hade sin nummerplåt under stänkan...

Vem skulle det vara?

Nu är inte mc-polisens stora problem att de inte har sökande till utbildningen utan att de som söker inte kan köra hoj. F.d. klubbkamrat i en orienteringsklubb är trafikare i Göteborg och kör hoj och har sökt till mc-polisen. Han berättade att när han sökte för något år sedan så antogs 90 av drygt 100 för att komma och göra testerna. Efter första testet var det drygt 40 kvar.

Efter första dagen var det bara 17 kvar... och man skulle fylla 15 platser. Totalt gick 5 av nästan 100 vidare till utbildningen...

Han tyckte att han kunde köra och borde ha klarat det galant... Han hade fel... Nu har han tränats av en av en poliskollega som är mc-polis och nu, efter typ 2 år, så tror han att han kanske har en liiiiiten chans att klara testerna.

Lucky9 skrev:
Hehe... Detta är en helt ointressant historia men jag måste få skriva ner den eftersom jag flinade gott vid tillfället.

Jag stod å vaktade kungen, drottningen, kronprinsessan, kungen av jordanien och lite annat konstigt folk.

Eller... jag vaktade en garageport och dirigerade lite bilar. Fanns fyrkantiga killar i kostymer och sånt som vaktade ovanstående.

När deras eskort kom så rullade det in typ 10 polis-mc's oxå. Såklart.

Dom parkerar en liten bit bort (30 m från mig) vid en grind. En automatisk grind. :D

Självklart kommer en bil på andra sidan grinden efter en stund. Grinden öppnas. BRAK.

En hoj välte in i en annan hoj. Jag kunde inte låta bli att tokflina. Lite lätt sadistiskt... :D

Sen så funderade jag på en sak till... Den YNGSTA mc-polisen såg ut att vara runt 45. Så blir man jagad av dom nån gång ska jag fan stanna å springa ifrån dom. Dom kanske kan köra hoj men inte 17 var dom vältränade atleter direkt...

Varför e dom nästan pensionerade? Finns det inga som kan köra hoj när dom e runt 30?

En annan grej som var ball var att alla bilar (utom kungens typ) kördes av tjejer/damer. Det var kvinnliga bilkåren som körde eskorten. Gillade speciellt damen (ca 50) som skulle backa en limmo. En polisgubbe går fram och säger nåt i stil med "lilla gumman, vänta så ska jag hjälpa dig..." varpå hon backar in i en trång passage hur snyggt som helst och sen vänder klockrent och kör iväg. Där fick han! :D

Jaja... hade bara lust å skriva lite...

/Lucky9
Hahahahah var det du som avisade mig och min kolega när vi försökte åka in med en röd lastbil :D

Re: Re: Polis-mc välte.

Johanjulgran skrev:
Hahahahah var det du som avisade mig och min kolega när vi försökte åka in med en röd lastbil :D

Nope. Det var nog min kollega. Jag stod vid innergården där hela eskorten stannade.

/Lucky9

Lucky9 skrev:

Finns det inga som kan köra hoj när dom e runt 30?

*host* Titta på mig.... 35 bast och drar mig mot 40 och kranar som en gud!!!!!

Dessutom så kan man ett och annat utöver det när man har nåra år på nacken ;)

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back