Polis ljuger under ed.

Härligt. Känns ju tryggt.

Att polisen ljuger är ju inget nytt. Han vill ju se till att personen åker fast och han vill ha ryggen fri så då 'överdriver' han lite. Att tinget inte rättar detta misstag när det upptäcks är fördjävligt

Ja menar.. ok, jag kan, med många om och men, acceptera att en konstapel ljuger. Men inte fan att tinget sedan tar den ljugande snutjävels parti när dem har konkreta bevis på att han ljuger under ed.

Hade gärna sett något tungt straff för sådant som avskrämmer poliser från att göra så. Poliser skall gå att lita på!

Nu menar jag inte att jag vill se straff på en polis som kanske gör något fel i trafiken som vi alla mänskliga ibland kan göra. Utan ljuga under ed, är för mig något väldigt allvarligt.

sparken, borde han få.

att poliser kan vara oärliga är ju bara att acceptera, dom är ju människor dom med, men när dom blir så blatant påkommna som här så tycker jag nog att dom bränt all trovärdighet inom det yrket?

att inte tingsrätten reagerar på det är skandal.

Muggen skrev:
2345063 Ja menar.. ok, jag kan, med många om och men, acceptera att en konstapel ljuger.
Jag blir ju inte direkt överraskad av att snutar vrider på sanningen, men jag accepterar det då fan inte.
Men det värsta är ju som du skriver, att tinget köper hans historia ändå, trots uppenbarligen lögn.

Blir sur som fan när jag läser och ser sånt här. I ren protest ska jag ut och köra satan nu, wish me luck :).

Vad sjutton ska man göra när en tingsrätt begår sådana fel ? Be dem fara och flyga eller sända HA på dem ? Vad är lägsta möjliga IQ för att få anställas hos tingsrätten ?

Jag är dock inte förvånad - har hört lite väl mycket om ljugande och skarvande polismän (för att skydda sig själva och kollegor) och tingsrätter som inte har alla hästar hemma på loftet...

TomK skrev:
2345284 Vad sjutton ska man göra när en tingsrätt begår sådana fel ? Be dem fara och flyga eller sända HA på dem ? Vad är lägsta möjliga IQ för att få anställas hos tingsrätten ?

Jag är dock inte förvånad - har hört lite väl mycket om ljugande och skarvande polismän (för att skydda sig själva och kollegor) och tingsrätter som inte har alla hästar hemma på loftet...

Man kan väl överklaga till HD? :va

Muggen skrev:
2345397 Man kan väl överklaga till HD? :va
Fast de tar väl helst bara upp sådant som kan bli prejudikat. Men man har ju europadomstolen också för den som orkar, men vem orkar slanta upp vad allt sådant kostar bara för att få rätt i ett enkelt fortkörningsfall - då ska man vara bra rik och ha gott om fritid...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg